fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

הונדה NSR 500 V – סקס משין חוגג 20 שנה

הונדה NSR 500 V – סקס משין חוגג 20 שנה

גיא בן ברק

צילום: יצרן

אפשר להביט בהונדה NSR 500 V המדהים הזה שעות, בתצלום, אפשר רק לדמיין איך הוא נראה במציאות ובכלל איך זה לרכב עליו. שלמות של אופנוע מירוץ מושחז זעיר ונקי וממורט, וי טווין שתי פעימות 500 מופק במעבדת המנועים של HRC סדנת המירוץ הרשמית של הכנף האדומה והאלוהית ללא ספק במקרה זה, עם שלדת 250 גרנד פרי זעירה ומשקל של 103 קילו על 135 כוח סוס. 
זה האופנוע שהונדה יצרה בשנת 1996 כאופנוע רשמי של קבוצת רפסול באליפות העולם, שני צילינדרים בעולם הנשלט לחלוטין על ידי ארבעה, וזאת כדי להכניס רוכבים פרטיים לקטגוריית ה-500 העילית, אלה שנעלמו ממנה בהיעדר אופנועים תחרותיים במחיר שפוי. 

חיסרון הספק של כמעט 50 כוח סוס יחסית לארבעה צילינדריים נענה על ידי ה- NSR 500 V ביתרון משקל של הטווין, 30 קילו פחות מהוי ארבע של דוהאן ושות. מאחר ומירוצים מנצחים כידוע בסיבובים ורמת הרוכב היא שקובעת במידה רבה, הוי טווין של הונדה עם הרוכב היפני טאדיוקי אוקאדה הוכיח מהר מאוד שהוא מפצה על הנחיתות בישורות במהירות פנייה דימיונית, המסה הפחותה כול כך יחסית לארבעה צילינדריים אפשרה ל-NSR הקטן להיכנס שוב ושוב מתחת לבהמות בסיבובים ולהיצמד אליהן כאשר הן עוקפות באמצע הישורת כדי ליהנות מהדראפט עד לפניה הראשונה ואז שוב, הוי טווין בכלל לא בולם ונכנס בקו של אופניים מתחת לארבעה צילינדריים.. 

וכך במירוץ הגרנד פרי 500 הראשון שלו בעונת 1996, ההונדה NSR 500 V עם טאדי אוקאדה לוקח פול פוזישן… ההמשך היה טוב פחות, אמנם פודיומים פה ושם אבל המנוע החלש יחסית שעבד על דלק מטוסים 120 אוקטן עתיר עופרת כדי להתקרר, עדיין מתקשה בסופו של דבר מול הוי ארבע החייתיות, במיוחד מתחמם כאשר הוא נצמד לאופנועים הגדולים שלפניו כי הוא חייב לנצל את הסליפ סטרים בישורת כדי לא להישאר הרחק מאחור, אבל אז זרם האוויר לא מספיק לקירור. 

עדיין, אמרנו שהרוכב עושה את ההבדל, ובעונת 1997 רוכב על הוי טווין NSR 500 V טאקומה אאוקי, בן 24 שנים הוא האח הבינוני במשפחת רוכבי המירוצים היפנית אאוקי, טאקומה לדעת רבים מוכשר יותר מאחיו נאבואטסו הבכור והארוצ'יקה הקטן, ושני אלה רוכבים גדולים; טאקומה במקור עמלץ סופרבייק ואלוף יפן בגיל אפס, במפגני רכיבה חולניים שוב ושוב ולמרות הרבה פרישות בגלל כשל מנוע רותח, הוא לוקח את ההונדה הקטן למקום החמישי בטבלה הסופית של העונה עם פודיומים כולל מקום שני באוסטרליה. כמה כואב שהרוכב הגאון הזה שותק בתאונה זמן קצר לאחר מכן. 

ה- NSR 500 V עבר באותה שנה למכירה ללקוחות פרטיים, הזדמנות נדירה המתרחשת אחת להרבה מאוד שנים אצל היצרנים היפנים, לקבל גישה לטכנולגיה החשאית בעולם המירוצים וזאת בעידן בו אופנועי השתי פעימות בגרנד פרי היו מרוחקים שנות אור ממה שנמכר לציבור. באמצעות רשת האינטרנט הבוסרית באותן שנים אפשר היה להירשם באתר הונדה העולמית לאחר סינון של סוכני הונדה במדינות השונות. ותמורת 100,000 דולר בלבד, וזה בלבד ענקי לאופנוע גרנד פרי שיכול לקחת פודיום באליפות העולם בידיים הנכונות, הציעה הונדה לכול מי שהקדים וזכה את הפלא היפיוף הזה. האופנוע הנראה בתצלום הוא בצביעה ללקוחות הפרטיים.

אני הייתי שם אותו בסלון ככה כמו שהוא בן 20 שנה, גם כי עדיין ההונדה NSR 500 V הוא וואחד אופנוע יפה, וגם כי לרכב עליו כמו שהוא צריך אני ממילא לא יכול… ואתם?

גלריה

3 תגובות ל הונדה NSR 500 V – סקס משין חוגג 20 שנה

  1. כשהיתי לפני מס שנים בהדרכה במרכז ההדרכות הארופאי של הונדה בהולנד,עמד היפיוף הזה לצד אחיו וצעצעו

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל