fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן

תל אביב משיקה את אוטותל

תל אביב משיקה את אוטותל
כתב וצילם: עדי בראון

עיריית תל אביב-יפו כינסה אתמול (יום ב’, 16/1/17) מסיבת עיתונאים ובה חשפה את ה”אוטותל” הראשון ואת פרטי הפרויקט החדשני הקורה לראשונה במדינת ישראל. 

מה זה אוטותל?

כולנו כבר מכירים את ה״תל-אופן״, פרויקט מהפכני אשר יזמה עיריית תל אביב, המאפשר לכל אדם להגיע לכל תחנת תל-אופן ולשכור זוג אופניים ירוקות  להחריד ולטייל עימן ברחבי העיר. שירות זה ניתן בתמורה לסכום זעום. כל מה שעליכם לעשות הוא, לאחר השימוש כמובן, להחזיר את האופניים לאחת מתחנות התל-אופן הפזורות העיר. בזמן האחרון ישנה עלייה בכמות התחנות אשר “גלשו” לערים שכנות כדמות רמת גן וגבעתיים, וכל הפעילות הזאת נעשית תוך כדי מאמץ משותף של הרשויות המקומיות במטרה לשפר ולהקל את התנועה בתוך המטרופולין של גוש דן.

מבחינת הרשויות, פרויקט ה- "אוטותל" הוא המשכו הישיר של ה- "תל-אופן” ויעבוד על אותו עקרון של מחירון לפי שימוש ומנוי למשתמשים הקבועים, ממש כמו ב”תל-אופן”. כעת יוכל המשתמש לקחת רכב פנוי מהתחנה הקרובה אליו ולהחזירו לכל אחת מתחנות השירות הפזורות ברחבי העיר או בחניות הייעודיות . המשתמש יוכל לעשות דרך אפליקציה ייעודית, אתר אינטרנט ואף דרך שירות טלפוני.
שלי, שלך, של כולם.

המטרה הגדולה שעומדת מאחורי שירות ה- ”אוטותל” היא להפחית את השימוש ברכב הפרטי בתוך המטרופולין של גוש דן ובתל אביב בפרט. כתוצאה מכך, הפרויקט יוריד בסופו של דבר את מצוקת החניה בעיר ואת עליות השימוש ברכב. אפשר להסתכל על מערך ה”אוטותל” כמוצר משלים נוסף לסל אמצעי התחבורה הציבורית בתוך המטרופולין העמוס של תל אביב, ועתיד להיות מתומחר ככזה- “בין האוטובוס לטקסי”, לפי ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי.


מספרים שמספרים סיפורים:
לפרויקט שלושה שלבים:
פיילוט אלפא – מרץ 2017 – 40 רכבים | 500 נסיינים
פיילוט בטא – יולי 2017 – 90-170 רכבים | 1500 נסיינים
השקה – אוקטובר 2017 – התחלת פעילות מלאה | 260 רכבים

יונדאי מתגייסת
הרכב שנבחר לפרויקט הוא היונדאי i10. היונדאי נבחרה עקב תוצאותיה המצוינות במבחני הבטיחות, עלותה ודרגת הזיהום הנמוכה שלה (5-6), כך אומר גיל לייזר, מנכ"ל CAR2GO מקבוצת שגריר אשר עתידה להפעיל את רכבי הפרויקט.

ה- i10 תגיע ברמת הגימור הגבוהה ביותר ויותקנו בה מערכות מגוונות, כגון מערכת מולטימדיה חכמה, מערכת מובילאיי וכפתור מיוחד אשר יחייג למוקד מיוחד הזמין 24/7 לכל תקלה אשר המשתמש יתקל בה.

לפרויקט נרכשו כ- 260 רכבים מהדגם המדובר, להם יוקצו כ- 520 מקומות חניה ייעודיים לשירות, כאשר בנוסף אליהן יוכלו המשתמשים לחנות בכל חניית כחול-לבן בעיר ללא תשלום (על מנת להקל במציאת חניה קרובה). השירות יעבוד 364 ימים בשנה (למעט יום כיפור).

עלויות

המחיר המשוער של מנוי חודשי הוא בין 40 ל- 50 שקלים, ובנוסף יחושבו זמני השימוש. השירות עתיד להתברג בטווח המחירים שבין נסיעה באוטובוס ובמונית, ולפי הערכת חולדאי יעלה בין 30% ל- 40% פחות ממחיר נסיעה במונית. 

במהלך מסיבת העיתונאים חשף חולדאי את מימדי הפרויקט העומד על עלות שנתית של כ- 10 מיליון ש”ח מעיריית תל אביב (100 מיליון ש”ח ב- 10 שנים). כמות מנויים המוערכת לרכב היא כ- 40 מנויים לכל רכב. (סביב ה- 10,000 משתמשים בסה"כ).

אז מה אנחנו חושבים על זה?

אנו רואים בפרויקט החדשני יוזמה מבורכת שיכולה לתרום רבות לעומס הבלתי נסבל שנוצר במטרופולין שוקק החיים של גוש דן, להפחית את כמות המכוניות על הכביש ולהגדיל את מקומות החניה בעיר, ובסופו של דבר אף להוריד את רמת זיהום האוויר.

שמחנו מאוד לשמוע מסגנית ראש העיר של עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה בעיר, גברת מיטל להבי, על פרויקט דומה בשלבי פיתוח אשר נעשה בשיתוף עם חברת בליץ לקטנועים חשמליים שיועמדו להשכרה ברחבי העיר. מיטל להבי זכורה לנו לטובה ממאבקה העקבי עבור משתמשי הדו-גלגלי בעיר ובכלל, מאבק שכלל אישור נסיעה בנת”צים והגדלת מקומות חניה ייעודיים. 

ובנימה אישית בתור תושב העיר לשעבר, חושב שזוהי יוזמה מבורכת ובהחלט רואה את עצמי משתמש בשירות זה בעתיד.
אנחנו אהבנו. ואתם?

גלריה

11 תגובות ל תל אביב משיקה את אוטותל

  1. הפרוייקט הוא אחלה…אבל איך הוא יעזור כשהוא מוסיף עוד 260 רכבים למס חניות קיימות… זה שפרטי יחליף לתא אוטו הזה לא יעזור בצפיפות או חניות…

  2. עולים כל שנה 20 אלף רכבים, נאמר ש-30 אחוזים מגיעים לאזור העיר, מה אתה בובה על 260 חניות? מה שיפה זה שיש איפה לבלוע את האוטו שלהם כמו שאתה זורק את האופנועים הירוקות שלהם במקומות שיועדו לזה. אל תבכה, תחשוב חיובי

  3. אוטו שיתופי.. פחח קוראים לזה אוטובוס!
    רוצים שלא יהו פקקים בת"א?
    לאסור כניסה של רכבים לעיר
    לבנות חניון לכולם חינם מחוץ לעיר
    ולהפעיל אוטובוסים.

  4. במקום לבזבז ככ הרבה כסף על האוטו תל ולצמצם את מס החניות , פשוט צריך לייעל את האוטובוסים. התייעלות משמע- גם בסופשי שבוע ועמידה בזמנים…
    רוב התושבים התל אביביים שמחזיקים ברכב, לא נוסעים כמעט בתוך תל אביב. הם נוסעים מחוצה לה. אם זה לעבודה ואם זה למשפחה ולחברים בערבים ובסופשי שבוע. אנשים לא ייפטרו מהרכבים שלהם- כי אז איך יגיעו בשבת למשפחה??
    ככ הרבה כסף הולך להישפך על פרוייקט שלא יצליח.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל