fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

תיקון עיוות הביטוח יפחית ב-40% את עומסי התנועה

תיקון עיוות הביטוח יפחית ב-40% את עומסי התנועה

צילום: אריק רוזנבלום

הודעה מטעם מטה המאבק

אמש (יום ב') התכנסה לראשונה ועדה לתיקון כשל השוק של תעריפי ביטוח החובה לרכב דו גלגלי בישראל.

הוועדה, שאותה מינו אנשי שר האוצר משה כחלון, תנסה לתקן מצב שבו תעריפי הביטוח גבוהים בישראל ב-300% ביחס למקובל בביטוח אופנועים בעולם.

אחת הנגזרות של כשל תעריפי הביטוח היא ששיעורם של כלי רכב דו-גלגליים מתוך סך מצבת כלי הרכב עומד על פחות משליש יחסית לשיעורם במדינות ה-OECD, דבר שמעמיס את הכבישים הפקוקים ממילא במאות אלפי מכוניות נוסעים מיותרות.

מחקר שנערך עבור משרד התחבורה גילה שאם יגיע שיעור הכלים הדו גלגליים בישראל לשיעור דומה למקובל במערב אירופה יצטמצם גודש התנועה ב-40% והמשק ישתחרר מן החנק התחבורתי אשר פוגע בכלכלה ובאיכות החיים.

בתזמון מדויק ולא מפתיע עתרו היום חברות ביטוח, אשר מרוויחות יותר ממיליארד שקלים בשנה על תיק ביטוח החובה, לבג"צ, וזאת בדרישה לשמר ואף להגדיל את רווחיהן מביטוחי החובה.

אנחנו, נציגי מטה המאבק של בעלי הרכב הדו גלגלי בישראל, פונים לציבור הנהגים, לאנשי משרד האוצר, ולשר האוצר משה כחלון בדברים הבאים: מר כחלון, היית בפתיחת שוק הסלולר לתחרות, ראית את הבכי והנהי של חברות הסלולר בעבר, ולמרות זאת סברת שהמעשה הנכון למען כלל הציבור הוא פתיחת שוק הסלולר לתחרות.

אנחנו משוכנעים שגם הפעם לא תתרגש מן העתירה, או מן הבכי של חברות שאתה בעצמך הצהרת שרווחיהן "חזיריים", ותטפל בביטוח החובה של הכלים הדו-גלגליים למען כלל הציבור.

אנחנו סומכים עליך שתפעל ותוריד את תעריפי הביטוח ובעשותך כך תסייע גם להפחתת עומסי התנועה וכך תשפר את היעילות ותסייע לכלכלת ישראל.

6 תגובות ל תיקון עיוות הביטוח יפחית ב-40% את עומסי התנועה

  1. כולי תקווה שקריאה זו לא תיפול על אזניים ערלות.
    אישית הצבעתי לך מר כחלון משום שהנושא קרוב ללבי וגם לכיסי.
    אשמח מאוד כמו רבים וטובים שגם הם חשים כמוני ומהווים ציבור הבוחרים שלך.

  2. אם לכחלון היו עוד כמה מנדטים הוא היה יכול להזיז יותר. קשה מאוד להלחם מול התאגיד הענק והחזק של חברות הביטוח המנוולות.

  3. אני שנתיים בעולם הדו גלגלי רכשתי לפני שנתיים סאן יאנג 125 שנת 2010 במחיר של 8000 .שילמתי ביטוח 4230 שח+ 800 שח.זאת אומרת שכבר תוך שנתיים עבר הביטוח שלי את מחיר הקטנוע ….השיקול שלי עכשיו או נהיגה בלי ביטוח או מצומצם או רכב גרוטאה בלי מקיף ומלא מוסכים!!!

  4. אם הם יורידו את המחירים לאמה הגיונית, המון אנשים יוכלו להחזיק דו גלגלי בנוסף לרכב, קטנוע לסידורים או אופנוע לסופ"ש, וכמות המבוטחים הזאת תכסה את ההוצאות שלהם על תאונות.

  5. עידוד רכיבה על דו"ג, יכול לפתור גם בעיות של חניה וזיהום אוויר, לא רק עומסי תנועה. רק צריך לעודד, הפחתת מיסים על כלים דו גלגליים ועל חלקי חילוף. גם כיום כשאני משלם כ-8000 שקלים על ביטוח מקיף, עדיין אני מסתכל ברחמים על נהגי מכוניות ושואל את עצמי, אם הם כולם משוגעים ורק אני נורמלי …..

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל