fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

להקת החיפושיות

להקת החיפושיות

צילום: אדם בלנגה


הזווית הנשית/ רחל ריכטר
בתקופה האחרונה אני בוחנת מכוניות קטנות כמעט באופן בלעדי, ואם לא נייחס את זה לדעותיהם של עורכי המדור  (כי בכל זאת, הם בין הבודדים שמפרגנים חוות דעת נשית), או ליכולת התמרון שלי על הכביש (כי בכל זאת, חלק ניכר מהוותק שלי הוא על מסחריות) לא נותר אלא לומר שיש פה מגמה ברורה, ובמילותיהם של מובילי אופנה ובלוגרים מעודכנים- קטן זה הגדול החדש.
החיפושית היא בהחלט לא חלק מהמגמה הזו. לא שהיא לא קטנה, היא כן, אבל היא פשוט הייתה פה הרבה לפני המגמות, ולפי היציבות המתמדת שלה בשוק המכוניות, היא תישאר פה הרבה אחריהן, כיוון שהחיפושית של פולקסוואגן היא אייקון תרבותי ועל זמני שמצליח ליצור קונצנזוס רחב בלי להתאמץ. בהינף אגזוז היא מצדיקה את קיומה בו זמנית באולימפוס לצד מיתולוגיות מימים עברו ושוכנות כבוד כמו הסוסיתא והאוטו הגלידה, ובכבישים לצד הרכבים החדישים, עמוסי הטכנולוגיה, האקולוגיה והסוציולוגיה.
למי שציפה למצוא מכונית אנכרוניסטית צפויה אכזבה ענקית. הדגם הנוכחי של החיפושית חדש ונוצץ כמו תכשיטי הכתר של משפחת המלוכה, עטור צבעי צהוב ושחור כמו אוהד בית"ר במשחק האליפות, מלא אופי כמו האודישנים בתכניות ריאליטי ומושך מבטים כמו דוגמנית על במכולת השכונתית שלכם. כן, החיפושית החדשה מתוקה וכובשת לבבות וכבישים כאחד. פנים המכונית, בגרסה המאובזרת שנבחנה, מעוצב בצבעי הרכב ובעל מראה נעים ומזמין. מאוד מזמין. כמעט כל יושבי תא הנוסעים הקדמי הרגישו צורך בלתי נשלט לגעת בכל אלמנט הנמצא בהישג יד, ולחוות את הרכב מקרוב.
למרות שמדובר ברכב בעל שתי דלתות בלבד, המפתח שנוצר למושב האחורי מרווח ומפתיע. על הישיבה עצמה ויתרתי, אך שליחנו בכסאות האחוריים עדיין לא הוציא עלי חוזה, כך שאני נוטה להאמין שניתן לשבת בנוחות יחסית.
מראה הרכב, המרווח הפנימי ונוחות הישיבה הציבו רף גבוה מאוד לחווית הנהיגה, שלא תמיד הצליחה להתיישר בהתאם. הנהיגה נעימה, אך רחוקה מלהיות מענגת ומלהיבה. נפח המנוע, כוחות הסוס ותיבת ההילוכים לא מצליחים למצות את הפוטנציאל באופן המיטבי. למרבה המזל, סוד הקסם של החיפושית אינו יכול להימדד ע"י סיכום משוואת גודל נפח המנוע, כמות כוחות הסוס ומפרט האבזור. הם אמנם קיימים ונוכחים, אבל נשכחים עוד לפני שנכנסים למכונית, ואת מקומם תופסת התחושה שכבר הייתם פה, שלמרות שזו הפעם הראשונה שאתם נוהגים בה, כבר עברתם איתה כברת דרך, וביותר ממובן אחד.

אין ספק שפולקסוואגן השכילו ליצור דגם חדש לרכב אהוב, שלשמחתנו ילווה אותנו עוד שנים רבות.


החיפושית השובבה/ קפטן בומרנג
הסרט, שיצא לראשונה בשנת  1968 (ואח"כ חודש), השתמש במכונית בתור הכוכבת הראשית- חיפושית קטנה לבנה וחמודה.
זאת בדיוק ההרגשה שמספקת החיפושית החדשה. מהרגע שנכנסת אליה, והנעת את מנוע ה 1.2 טורבו- אתה ישר מרגיש שובב. עצם העובדה שמדובר בגרסה חדשה לרכב ישן שהותיר את חותמו על העולם, כבר מעלה את אפקט החוויה, וגורמת לרכב הזה להרגיש יותר מיוחד ויותר רומנטי.
רכב המבחן שקיבלנו היה צבוע בצבע צהוב מבריק, עם שני פסים שחורים וגדולים באמצע וכיתוב שחור beetle בצד הרכב. אני מקדיש כמה מילים לצביעה מכיוון שהחיפושית החדשה היא רכב אופנתי שאמור למשוך את העין לפני כל הדברים האחרים- ואכן, אין אכזבה בתחום הזה והרכב מסובב ראשים כמעט בכל מקום ללא הבדל דת, מין, גזע, גיל והעדפות מוטוריות. 
למעשה אין כמעט אדם שראה את הרכב ולא הביע את התלהבותו, החל מינוקות שאינם יודעים עדיין לדבר אך יודעים לקפוץ לרכב ולהראות בעצם שגם להם הוא קוסם, וכלה באנשים מבוגרים בגיל העמידה שאולי הייתה להם פעם חיפושית או שאולי סתם מזהים את הרכב בתור זיכרון מהעבר. 

בפנים הרכב נמשך הקו האופנתי עם פאנל קדמי גדול בצבע הרכב שממשיך את ההרמוניה העיצובית. הכל נחתם באיכות הרכבה גרמנית בלתי מתפשרת ומרגיש מצויין וסופר איכותי. 
מדובר ברכב שלמרות שהוא סופר מעוצב, הוא גם סופר איכותי, וזה שילוב של דברים שבסגמנט הזה לעיתים יכול להתפספס. הנסיעה בו נוחה, המנוע חזק אך נעים והחבילה מרגישה שלמה ומגובשת.
חווית הנהיגה בחיפושית החדשה מדהימה וכל יציאה לנסיעה, אפילו המשעממת ביותר שיש, הופכת לחגיגה וסיבה למסיבה.
כל המרכיבים ביחד- הקלאסיקה, העיצוב החדש והאופנתי, המנוע המצוין והנוחות הגרמנית- גורמים לה להיות רכב שפשוט מעלה חיוך, וכזה שפשוט לא תרצו לצאת ממנו. (מנסיון). 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל