fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

רכיבה ראשונה על קטנועי פיאג'יו לשנת 2017 + מתנה עבורך

רכיבה ראשונה על קטנועי פיאג'יו לשנת 2017 + מתנה עבורך

אדם בלנגה

צילום: אדם בלנגה

 פתח דבר

איטליה של 2017 היא שוק חשוב מאוד ליצרן המקומי- ואולי החשוב ביותר. בעוד ששוק האופנועים באירופה עדיין מלקק את הפצעים שנגרמו מהתנודות הכלכליות של העשור הקודם, בפיאג׳יו מנסים לתת תרופת נגד באמצעות כלים טובים יותר מאי פעם, ולא פחות חשוב- מעוצבים יותר מאי פעם.

אין ספק שלאיטלקים אין שום סיכוי לנצח את ״האיכות היפנית״ או את ״המחיר של הטייוואנים" (ובקרוב הסינים). את התחרות הזאת הם מנסים לנצח כמו שהאיטלקים יודעים הכי טוב – בעזרת עיצוב מיוחד המתובל ביותר מקמצוץ של "השיק האיטלקי״. 

שיק איטלקי
השוק האיטלקי שונה מאוד מהשוק הישראלי, בעיקר בתמהיל הקטנועים שנמכרים בו. באופן אירוני, להיט המכירות הגדול ביותר בשוק האיטלקי הינו ה- SH מבית הונדה (למי שפחות מכיר, מדובר בקטנוע עם מנוע מקורר מים/אוויר, בהתאם לדגם, עם גלגלים גדולים – דבר שמצד אחד משפר את היציבות הכיוונית של הכלי ומצד שני מקטין את גודל תא המטען של הקטנוע). פיאג'ו לא מתכוונת להפסיד בלי מלחמה והיא שולחת לקרב את ה״מדלי״ 125 (שבאיטליה ישווק גם עם מנוע 150 מחמיא מאוד), המכוון ישירות לדגם הקטן במשפחה של הונדה. כוח תקיפה נוסף הוא הבוורלי 350 של היצרן האיטלקי שמכוון ישירות ללהיט המכירות של הונדה, ה- SH300 המצוין.
נסענו עד לאיטליה כדי לרכב על הדגמים החדשים האלה, ואין ספק לגבי 2 דברים: העיצוב שלהם עובד טוב מאוד, והתנהגות הכביש שנגזרת מהגלגלים הגדולים הופכת את הזמן על האוכפים הגבוהים של הכלים האלה לתענוג אמיתי.
ונתחיל בהתחלה: המדלי הקטן של פיאג׳יו מנסה (ומצליח בצורה לא רעה) להיות הכלי העירוני המושלם, בייחוד עם המנוע החדש מטכנולוגית I-get שמספק כוח זמין וחלק. הבשורה האמיתית של הכלי הזה היא שילוב של גלגלים הגדולים ושטח אכסון גדול מאוד מתחת למושב. אני מאמין שעם קצת רצון וקסדות קטנות יחסית התא יוכל לאכלס 2 קסדות מלאות. בהתאם למסורת האיטלקית, הכלי מצויד מקדימה בתא אחסון קטן ונוח לדברים הקטנים שבדרך כלל נמצאים בכיסים של מי שמסתובב הרבה בכרך העירוני.
 
הכלי השני שאני רוצה לדבר עליו הוא הבוורלי 350. מדובר בכלי ששווק בארץ בעבר, והיבואנית, חברת עופר אבניר, מתכוונת להשיק אותו מחדש בישראל במהלך 2017. הבוורלי 350 הוא בעצם האח הגדול (ברוח כמובן) של המדלי הצנוע. אין ספק שמדובר בכלי טוב, אשר לדעתי יוכל להיקלט בארץ בצורה מוצלחת. גולת הכותרת של הבוורלי 350 היא המנוע המבריק של הכלי הזה, אשר מציע לרוכב מספיק כוח לצרוך התנהלות חוקית פלוס מע״מ. אני מאמין שהכלי הנ״ל יוכל לתת מענה למגוון רחב של מטלות ודרישות של הישראלי שיעז לבחור משהו קצת שונה מהשיירה הרגילה של קטנועים אפרוריים.
 
החלק השני שמאוד חיבבתי בבוורלי הוא מערכת ה- ASR. נכון שזוהי לא הפעם הראשונה שמערכת בקרת משיכה מוצעת בקטנוע בנפח בינוני, אך הפעם מדובר באחד מהביצועים המוצלחים ביותר של המערכת. השילוב של מערכת למניעת נעילת גלגלים ABS ובקרת משיכה ASR יחד עם הגלגלים הגדולים מאפשר לקטנוע הזה להרגיש כמו כלי ספורטיבי מצד אחד אך בטוח מצד שני. כפי הנראה, המערכות המבורכות האלה יהפכו בעתיד הקרוב לחובה בכל קטנוע חדש. בהחלט יוזמה מבורכת.


שיק או שוק
בצד השני של הסקאלה עומדת לה משפחת הוספה החדשה, שכוללת זוג וספות 125 שמגיעות עם המנוע החדש של הקונצרן (זהה למנוע המותקן בממדלי), כאשר מעליהן עומדת האחות הגדולה, ה- 250, שמגיעה עם המנוע הוותיק של פיאג׳יו. שתי הוספות הקטנות עונות על השמות האיטלקים ״ספריט״ ו״פרימוורה״. שתיהן זהות לחלוטין מבחינת מכנית, שתיהן מצליחות להתנהג כמו שוספות יודעות להתנהג (וזה טעם נרכש), אבל בכל זאת יש שני ההבדלים הגדולים ביניהן: הראשון- גודל הגלגלים. בספרינט יש גלגלים מעט גדולים יותר, דבר שמשנה מעט את התנהגות הכלי, והשני- והחשוב ביותר- הוא העיצוב. הספירנט מגיעה עם עיצוב אגרסיבי יותר, ולמרות שרוב הכתבים בהשקה העדיפו את העיצוב של הספרינט וטענו כי הוא מרגיש מעט גברי יותר- אני התחברתי דווקא לעיצוב הקאלסי והנקי יותר של הפרימוורה. בכל מקרה, לא משנה לאיזה כיוון תלכו- אתם לא תטעו בדרך ותקבלו מוצר יפיפה ואיכותי עד מאוד.
אצל הוספה GTS250 אין באמת חדש תחת השמש, פרט למערכת ABS מצוינת שמגיעה כסטנדרט. מדובר באותו כלי מוצלח שנבחן פה לפני מספר שבועות – . ולמעט האמת- sometime, no news are good news. אוסיף עוד משהו קטן בנוגע ל-125: מערכת ה- ABS עובדת בגלגל הקדמי בלבד (מה שאומר שהחלקות זנב ונעילות גלגל האחורי עדיין בתפריט אצל הקטנים).
 
בסוף האולם, עמדה לה בשקט רועש גרסת הסופר ספורט.

 

מנוע 300 סמ״ק על וספה תמיד נשמע כמו רעיון מוצלח במיוחד, בייחוד לחובבי וספה. הוספה, או בשמה המלא- "וספה סופר ספורט", הינה תמהיל מיוחד של מנוע מצוין ועיצוב והתנהגות כביש וספאית. אני מאוד אהבתי את הכלי הזה, והייתי מגדיל ואומר שלדעתי זהו הכלי המגניב ביותר שיש להם להציע כרגע בשוק, והם יודעים זאת- וממתגים אותו כאחד כזה. רכיבה על וספה עם מנוע גדול היא בהחלט חוויה מגניבה שאני ממליץ לכל חובב וספה לעשות, בייחוד על הכבישים היפים של טוסקנה.
 
איטליה יפה, רק חבל שלא הכל ורוד כמו מזג האוויר שלהם

תמורות הכלכלה באירופה משפיעות באופן חדש משמעי על הכלים האיטלקים. השוק שלהם חטף מכה חזקה מאוד לאחר המשבר הכלכלי (שעדיין נותן את אותותיו) שהתרחש אי-שם באמצע העשור הקודם. אני באמת חושב שהאיטלקים מנסים בכל הכוח לשמר את הקלף החזק ביותר שלהם- והם לגמרי הולכים בכיוון הנכון. ואני? אני מחכה לשנת 2018. אין ספק שהולך להיות פה מעניין מאוד.

 

 

אז מה המתנה אתם שואלים? חולצת דוגרי!




הגיעו החגים וזה זמן טוב למתנות. אחרי אלפי חולצות שהדפסנו במתנה ושנשלחו אליכם – הדפסנו עוד חולצות דוגרי.

רוצה חולצה במתנה? יש להכנס מהר (לפני שיגמר) ללינק הזה, ולמלא את כל הפרטים שלכם עם הנושא: בקשה לקבלת חולצה, מידות L או XL ואנו ניצור איתכם קשר לקבלתה.
חג שמח ושנה טובה ובטוחה, רכבו תמיד עם מחשבה תמיד מה יקרה אם!

עוד נושאים חמים באתר:

 

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל