fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

דוגרי טסט: קסדת KABUTO IBUKI

דוגרי טסט: קסדת KABUTO IBUKI

אביעד רייס

צילום: מערכת דוגרי


מה זה קבוטו? אתם וודאי שואלים את עצמכם ברגעים אלו ממש, אך אל חשש, לא מדובר רק בכם. אמנם השם לא מצלצל לכם מוכר בתור ישראלים, אך אם הייתם תושבי יפן, אירופה או ארה"ב, וודאי הייתם מזהים את שם המותג שמייצר קסדות אופנועים ואופניים מאז שנת 1982. בשנת 2011 פתחה החברה משרדים בהולנד כדי להטמע בשוק האירופי ולשווק את מוצרי קבוטו מחוץ לגבולות יפן. 

מקור השם קאבוטו ביפן העתיקה, בה שלטו הסמוראים. קבוטו, קסדת הסמוראים המפורסמת, היוותה את אחד הפריטים החשובים ביותר בסט הציוד של הלוחמים. הצעירים ביניכם מכירים וודאי את השם קבוטו מדמותו של קבוטו הפוקימון. 

שנת 2016, וצוות דוגרי מקבל את הקבוטו איבוקי- הקסדה הנפתחת של המותג לדוגרי טסט ארוך מעט מהרגיל. במשך השבועות הקרובים נרכב עם האיבוקי בעיר ובבין עירוני, נחוש ונרגיש אותה, נשווה אותה לקסדות מלאות ונמלא את הראש במחשבות סמוראיות על משמעות החיים. בארץ משווקת רשת אופנוסנטר עוד שני דגמים נוספים של החברה מלבד האיבוקי הנפתחת- קסדה ספורטיבית מלאה וקסדת 3/4.

בידיים

הדבר הראשון שאנו עושים כאשר אנו נתקלים בקסדה חדשה, היא להחזיק אותה ביד ולבחון אותה מעט לפני השימוש. על קסדה אפשר ללמוד הרבה מהתחושות הראשוניות, אפילו בלי לשים אותה על הראש. הקבוטו אכן עושה רושם של קסדה נפתחת איכותית, ושייכת לסקאלה הגבוהה של הקסדות מהז'אנר הזה. איכות ההרכה ו "שלמות" המוצר מרגישים טוב מאד, ונראה שיש פה מוצר שיכול להחזיק מעמד לטווח שימוש ארוך. 

משקל הקסדה העומד על 1,660 גרם (+-50) בהחלט לא מבוטל, אך בהשוואה לקסדות נפתחות אחרות שבהן נתקלנו, ובזכות הפיברגלס ממנו מיוצרת הקסדה, האיבוקי לא מרגישה כבדה יותר מאחרות, ואפילו יותר קלילה.

הקסדה מעוצבת בעיצוב אווירודינמי ע"מ שתוכל להתאים במיוחד לרוכבי אופנועים גדולים המבצעים רכיבות ארוכות לעיתים קרובות, אך גם לכל רוכב קטנוע עירוני ממוצע. 

הקבוטו הגיעה אלינו בצבע צהוב זרחני שיהיה קשה מאד לפספס, ביום ובלילה. רוכב דו"ג בולט הוא רוכב שרואים אותו יותר, וכפועל יוצא מכך גם בטוח ומוגן יותר. נכון שהרבה רוכבים מעדיפים לעטות על עצמם סט שחור כאשר הם יוצאים לרכב, אך ננצל במה זו ונמליץ לכם לשלב מעט יותר צבעים כאשר אתם יוצאים לרכיבה (בחורף בוודאי). 

על הראש
בדומה לתחושה בידיים, ולמרות נתון המשקל, הקבוטו לא מרגישה כבדה ביחס לקסדות נפתחות אחרות. רוב הקסדות המלאות וודאי ירגישו יותר קלות, אך לא בהן עסקינן כאן. אם אתם מחפשים לקבל את הקסדה הכי קלה שיש, נמליץ לכם לשכוח מאלו הנפתחות. 

ריפודי הקסדה איכותיים, פריקים וניתנים לשטיפה ונקיון. ריפוד הראש וריפודיי הלחיים נפרדים אחד מאחיו, מה שנראה כמגביר נוחות והתאמה לפדחת.

משקף הקסדה וזווית הראייה מקבלים ציון גבוה. המשקף רחב ועבה ובעל טכנולוגיית פינלוק, ומספק מרחב ראייה טוב מאד, ללא צורך לסובב את הראש הרבה אחורה כדי להבין מה קורה. 
למשקף מנגנון פירוק מהיר, לטובת ניקוי ותחזוקה. 

לאלו מכם העושים שימוש במשקף השמש המתקפל, נאמר כי ישנו אחד כזה בנמצא, אך הוא הרגיש מעט קצר מידי, ואולי יהיה לא נוח לחלק מן הרוכבים. שווה לבדוק את העניין לפני רכישת הקסדה. 

מבחינת טכולוגיה מכוונת בטיחות, מציעה הקבוטו שני אזורי ספיגה נפרדים בחלק העליון ובחלק התחתון, ע"מ לספק יכולת ספיגה מקסימלית במקרה של תאונה. 

בנוסף, משלבת קבוטו באיבוקי את טכנולוגיות ה- Wake Stabilizer- צלעות/ בליטות בצידי הקסדה האמונות על ייצובה ומניעה של נדנודים קשים ברכיבה במהירות גבוהה או ברוח חזקה (לטוררים מביניכם), ועומס יתר על צוואר הרוכב. 
סגירת הקסדה נעשית ע"י מנגנון ראצ'ט פרקטי ויעיל, ובקצוות התחתונות של ריפוד הראש, נוכל למצוא מחזירי אור. 

עד כאן להפעם ולחלק הראשון וההיכרותי עם הקאבוטו איבוקי החדשה. 

השארו מחוברים לפרקים הבאים. 


עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI 

14 תגובות ל דוגרי טסט: קסדת KABUTO IBUKI

  1. 1660 גרם זה כבד ביחס לנפתחות אחרות.
    SHOEI NEOTEC
    NOLAN N 104
    XLITE1003
    HHC RPHA MAX
    אפילו LAZER יש קלה יותר.
    היא ממש לא קלה ביחס אליהן.
    מעבר לזה שקסדה נפתחת זה פשע אבל כל אחד אדון לעצמו.
    אהבתי את רעיון הנראות בצביעה שווה מחשבה.
    הכי הכי חשוב חברים מה המחיר ???

  2. מה המחיר שלה ?
    זה אלמנט לא פחות חשוב מהנתונים.

  3. אני רוכב עם קסדה נפתחת ( חברה איכותית ומאוד מוכרת ) החיסרון הגדול בקסדה הוא הרעש קצת מהירות וארוכות…..אני מניח שבגלל שמדובר בקסדה נפתחת אז הרעש יהיה משמעותי יותר… נוסף לכך הייתי מעוניין לדעת אם הריפוד ״ נמעך ״ עם הזמן ובעצם גורם לראש להיות חופשי מידי בתוך הקסדה ?

  4. היי יוסי, בשאלתך ענית לעצמך… קסדות נפתחות ככלל, יהיו תמיד יותר רועשות מקסדות מלאות, גם האיכותיות ביותר שביניהן (אתה מעיד בעצמך על כך). זה נובע כמובן מהעובדה שקסדות נפתחות בנויות משני חלקים שונים, בשונה מקסדות מלאות הבנויות מקשה אחת. לכן, מי שמחפש שקט מקסימלי, טוב לו שיבחר באופציה המלאה. הקסדה הנבחנת כאן, עושה עבודה טובה בתחום השקט, למרות היותה נפתחת (בכל אופן הייתי ממליץ לבצע רכיבת מבחן כי רמת ההפרעה של הרעש יכולה להשתנות בין רוכב לרוכב).
    לגבי מעיכת הריפודים: עם הזמן, ריפודי הקסדה אמורים להתעצב לפי מידת הראש ולהתאים בצורה אולטימטיבית. לכן, כאשר נרכוש קסדה חדשה, נקפיד לבצע את הבדיקות הרצויות, ולא נבחר בקסדה שמרגישה לנו הכי נוח, אלא כזו שלוחצת באזורים הנכונים (בחנויות היבואנים הגדולים בדר"כ יודעים לבצע אותן בצורה טובה). גם אחרי 4-5 שנות שימוש, במידה ונבחרה מידה נכונה, לא אמורה להיווצר הרגשה שהריפודים גדלו מידי. אם הדבר הזה התרחש אצלך, כנראה שהקסדה נרכשה במידה לא נכונה או שמדובר במוצר זול.

  5. היי רענן. לא הייתה כוונה להצהיר שהאיבוקי היא הקסדה הנפתחת הכי קלה בשוק, אלא דיברנו על התחושה הכללית שהיא מספקת למרות נתון המשקל. ברור שיש עוד קסדות נפתחות טובות מיצרנים מוכרים בהיצע.
    אני מוסיף את הציטוט מהכתבה בשבילך:
    "משקל הקסדה העומד על 1,660 גרם (+-50) בהחלט לא מבוטל, אך בהשוואה לקסדות נפתחות אחרות שבהן נתקלנו, ובזכות הפיברגלס ממנו מיוצרת הקסדה, האיבוקי לא מרגישה כבדה יותר מאחרות, ואפילו יותר קלילה."

  6. יש לי קסדה מלאה של קבוטו והיא מאכזבת ממש בהביט של האיכות והשרידות לאורך זמן.
    כבר מהתחלה, המשקף לא הצליח להחזיק למעלה מעל 60 קמ"ש – גרוע !
    הדבקים של הגומיות לא שרדו מעל שנתיים – גרוע!
    הגומיות למטה וגם למעלה התחילו להפתח.

    מעבר לזה קסדה נהדרת ונוחה לי אבל לא ארכוש שוב.
    בגדול – מאכזב ממש בהיבט האיכות.
    ציפיתי להרבה יותר מתוצרת יפן.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל