fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן

למנהל הסולידי/ פולקסווגן פאסאט במבחן דרכים

למנהל הסולידי/ פולקסווגן פאסאט במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

 
השורה התחתונה
הדור החדש של הפאסאט ממשיך את השושלת המפוארת של קודמיו ומציע יותר מרווח, יותר עידון, יותר אבזור ויותר עוצמה. מנוע ה- 1.8 חזק וחסכוני ומתאים לפאסאט כמו כפפה ליד. המחיר, לעומת זאת, גבוה יחסית למתחרות ועומד על 184,900 ש"ח, אך לאף אחת מהן אין סמל פולקסווגן על החרטום…

 

וקצת יותר בהרחבה

הדור השמיני של הפאסאט מבוסס על פלטפורמת ה- MQB החדשה של פולקסווגן ומציע מידות דומות יחסית לדור השביעי- להוציא את בסיס הגלגלים שגדל מ- 271 ס"מ ל- 279 ס"מ מכובדים מאוד. הפאסאט החדשה הגיעה לארץ לפני יותר משנה ומציעה שלושה מנועים- שני טורבו בנזין וטורבו דיזל אחד- ושתי רמות גימור. אנו לקחנו למבחן את מנוע ה- 1.8 עם 180 כ"ס ברמת הגימור הנמוכה (שגם היא גבוהה למדי).


האופי או היופי?
במבט ראשון הפאסאט החדשה נראית, אהממ… לא חדשה. העיצוב נשאר דומה מאוד לזה שהוחלף, עם זוויות חדות וקווים רבועים, וללא פנסי הלד המגיעים ברמת האבזור הגבוהה קשה לשים לב שמדובר בדור חדש. השמרנות היא לא משהו יוצא מבחינת פולקסווגן, בעיקר בתחום המשפחתיות הגדולות (רכבי המנהלים, בעברית) שאמורות לשדר סולידיות ומכובדות, אך למרות זאת קשה שלא להצטער קצת שפולקסווגן החליטה ללכת על הצד המשעמם-משהו ולא להעיז מעט יותר. למרות השמרנות בעיצוב, צמיחת בסיס הגלגלים עשתה לפאסאט רק טוב והעניקה לה פרופורציות טובות ונאות, ויחד עם מימדי הרכב הפאסאט משדרת יציבות ומכובדות (שוב המילה זאת… כדאי שתתרגלו, היא תחזור על עצמה הרבה בכתבה הזו) שאהובה במיוחד על קהל היעד שלה. 

 

בחזרה הביתה

כניסה לתא הנוסעים של הפאסאט, ומבלי שנרצה משתחררת לה אנחת רווחה והערכה קטנה. אין כמו פולקסווגן בכל הקשור לתאי נוסעים, והפאסאט אינה יוצאת דופן. למרות עיצוב מוכר ו"משעמם", תא הנוסעים של הפאסאט פשוט נראה טוב, בלי התחכמויות ובלי מוזרויות, כאשר השעון האנלוגי המשולב בקווי הרוחב היוצאים מפתחי המיזוג מצליח לשדר קלאסה ו… כן, מכובדות. רוב החומרים מצוינים למגע ולמראה, והאבזור המגיע בגרסת קומפורטליין הבסיסית רב למדי וכולל מערכת מצלמות היקפית (שעובדת מעולה), מערכת בקרת אקלים מפוצלת ימין-שמאל וקדימה אחורה (עם שליטה עצמאית לאלה היושבים מאחור), מושב נהג עם כיוון חשמלי למשענת, מראה מרכזית ושמאלית מתכהות אוטומטית, ועוד לא מעט פרטי אבזור שעושים את החיים לקלים. 

המרווח לנוסעים, כמה לא מפתיע, מעולה בכל המדדים- בעיקר במרווח הברכיים ליושבים מאחור. למרות שברגע הראשון נדמה שהם קשים מדי, המושבים נוחים מאוד גם לנסיעות ארוכות, ובכלל- תא הנוסעים של הפאסאט הוא מקום טוב מאוד להיות בו, גם לאורך זמן וקילומטרים. תא המטען חותם את פרק הפנים עם נפח של 586 ליטרים- הרבה יותר מלא מעט רכבי סטיישן מוצהרים- למרות שהוא מעט עמוק מדי ושליפה של דברים ממעמקיו תדרוש מכם מעט גמישות ויד ארוכה.

תן לו בטורבו

כרגיל אצל פולקסווגן בשנים האחרונות- הפאסאט מגיעה רק עם מנועי טורבו, בנזין ודיזל. בגזרת הבנזין תמצאו מנוע 1.4 עם 150 כ"ס ואת מנוע ה- 1.8 הנבחן עם 180 כ"ס. אוהבי הדיזל מקבלים מנוע 2.0 עם 150 כ"ס (עם 34.6 קג"מ!). באופן מעניין למדי, נתון המומנט של שני מנועי הבנזין זהה ועומד על 25.4 קג"מ. אם תשאלו איפה טמון ההבדל, תקבלו את התשובה ברצועת הכוח: מנוע ה- 1.8 מקבל את מלוא המומנט כבר ב- 1250 סל"ד נמוכים להפליא, ושומר על רמתו זאת עד 5000 סל"ד גבוהים למדי, לעומת מנוע ה- 1.4 שמקבל את מירב כוחו בין 1500 ל- 3000 סל"ד "בלבד". 

אחרי כל בלבלת המספרים והנתונים אני שמח לספר שמנוע ה- 1.8 הוא מנוע מעולה. כיוון שהוא נאלץ לגרור כמעט 1.5 טון של פאסאט לא מדובר בחורך כבישים מדופלם, למרות שעם 7.9 שניות ל- 100 קמ"ש באמת שאין לו במה להתבייש. עיקר כוחו הוא בתחושת חוסר המאמץ שהוא מקנה להתנהלות הפאסאט, גם תחת עומס רב. עסקים כרגיל גם בגזרת תיבת ההילוכים: מדובר (כמובן) בתיבת DSG כפולת מצמד עם שבעה הילוכים, והיא מתאימה למנוע ולאופי הפאסאט כמו עגבנייה לסלט ירקות. החלפות ההילוכים חלקות ומהירות, ולא נתקלנו באף רעידות, חבטות או בלבול מצידה. צריכת הדלק במבחן עמדה על קרוב ל- 11 קמ"ל, כאשר שיוט רגוע יציג תוצאה מעולה של כ- 15 קמ"ל. כל הכבוד פולקסווגן.

סיבה ומסובב

הפאסאט החדשה מצליחה להתמודד עם מפגעי הכביש הישראלי בצורה טובה רוב הזמן, יחד עם אופי מעט קשיח שיהיה מוכר לחובבי המותג, כאשר שיבושים קשים יועברו קצת יותר מהרצוי לנוסעים. התנהגות הפאסאט צפויה מאוד ובטוחה מאוד, ועושה עבודה טובה בסיבובים ובפיתולים- גם אם היא לא תגרום לכם לפרוץ בצווחות אושר ושמחה אחרי כל סיבוב של ההגה. בידוד הרעשים מעט לוקה בחסר- בעיקר מחוץ לעיר. זה קצת חבל, כי שיוט נינוח למרחקים ארוכים זו הנקודה החזקה של הפאסאט, נקודה שקצת נפגעת בעקבות רעשי הרוח והכביש. חשוב להדגיש כי לא מדובר בסוסיתא מתפרקת רחמנא לצלן, פשוט היינו מצפים למעט יותר ממכונית שמציעה רמה כל כך גבוהה בכל שאר התחומים.
 
פולקסווגן פאסאט – נתונים טכניים
מנוע: 4 צילינדרים טורבו-בנזין, 1798 סמ"ק
הספק (סל"ד/ כ"ס): 180/5100-6200
מומנט (סל"ד/ קג"מ): 25.4/1250-5000
תיבת הילוכים: DSG 7 הילוכים
האצה 0-100: 7.9 שניות
מהירות מירבית: 232
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 476.7/ 183.2/ 145.6
בסיס גלגלים (ס"מ): 279.1
משקל (ק"ג): 1480
מיכל דלק (ליטר): 66
נפח תא מטען (ליטר): 586
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 17.5 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 11 קמ"ל
מחיר: 184,900 ש"ח

3 תגובות ל למנהל הסולידי/ פולקסווגן פאסאט במבחן דרכים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל