fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70

יש כבוד/ אופל אסטרה ספורט טורר סטיישן במבחן דרכים

יש כבוד/ אופל אסטרה ספורט טורר סטיישן במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה
האסטרה החדשה מהווה שיפור לעומת קודמתה, בעיקר בכל הקשור לתא הנוסעים ולממשק הנהג-מכונה. אך הסיפור לא נגמר רק בשיפור: בזכות מנוע חדש וחזק, תיבת הילוכים מצוינת, מרווח ואיכות כוללת- האסטרה החדשה הפכה לאחת מהטוענות החזקות ביותר לכתר המשפחתיות, ובצדק. הסטיישן מוסיפה למשוואה תא מטען ענק ונוח לשימוש, מה שהופך אותה למשפחתית המושלמת.

קצת יותר בהרחבה

הדור החמישי של האסטרה עשה עליה לפני חודש וחצי בערך, והבטיח להיות כל מה שהדור הקודם לא היה- שחקן ראשי ואיכותי במגרש המשפחתיות בארץ, כאשר תחת הכוונת שלו נמצאת הפולקסווגן גולף. הדור הקודם אמנם זכה להצלחה לא קטנה בשוק הליסינג, אך לא נחשב למתחרה רציני על ליבו של הצרכן הפרטי. האם לדור החדש יש את הכלים לשנות זאת? אם לשפוט לפי תוצאות מבחן הדרכים- כן, ובגדול. לקחנו את גרסת הסטיישן (ספורט טורר) השימושית ויצאנו לדרך.

 

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

האסטרה הקודמת היתה נאה בסגנון בת השכן: לא מסעירה, לא ממש מיוחדת, קצת שמנמנה (חוץ מגרסת ה- GTC היפיפייה) ואחרי כ- 6 שנים בשוק- כבר מתחילה להראות את סימני גילה המתקדם. הדור החדש נאה וצעיר יותר בזכות פנסים וגריל חדשים- אך בעלי זיקה ברורה לדגם הקודם, ואם לא היינו יודעים שמדובר ברכב חדש לגמרי היינו יכולים לחשוב שמדובר במתיחת פנים ותו לא. 

בכל מקרה, האסטרה החדשה נראית טוב: היא רזה ואתלטית יותר- והיא בהחלט כזו, עם ירידה במשקל ובמידות לעומת הדור המוחלף. 

תא הנוסעים עבר מהפכה רבתי, ובהחלט הגיע הזמן. ריבוי הכפתורים והמתגים המבלבלים של הדור הקודם נזרקו לפח, והקונסולה המרכזית עוצבה מחדש עם הפרדה ברורה בין מערכת השמע והמידע לפקדי המזגן, והחומרים עצמם טיפסו מדרגה. בכלל, כל החומרים בתא הנוסעים נותנים רושם של רכב ממדרגה אחת למעלה, וזה מאוד, מאוד נחמד. 

למרות הירידה במידות החיצוניות (כולל 2 ס"מ בבסיס הגלגלים), אופל טוענת שבזכות תכנון מחודש, המרווח לנוסעים שופר לעומת הדור הקודם. לא בדקנו זאת עם סרגל, אבל בכל מקרה- אין לאסטרה מה להתבייש. המרווח לנוסעים מכובד מאוד בכל המימדים ובכל המושבים (להוציא הנוסע האמצעי במושב האחורי, אבל זו לא בעיה ייחודית של האסטרה), כאשר הנוסעים מאחור ייהנו בנוסף מצמד שקעי USB נחוצים- ורק חבל שאין להם פתחי מיזוג עצמאיים. בחום הנוראי ששרר בימי המבחן (מעל 40 מעלות!) המזגן היה צריך לעבוד בעוצמתו הגבוהה כדי לצנן את החלל הגדול. לזכותו יאמר שהוא בהחלט הצליח במשימתו, אך פתחים אחוריים היו יכולים להקל על עבודתו. 

 

האבזור מכובד למדי בכל רמות הגימור. אנו קיבלנו את האסטרה ברמת הגימור הגבוהה ביותר שתגיע רק בעוד חודשיים, אך גם רמת גימור "enjoy פלוס" (שכרגע לא מוצעת בסטיישן) הנמוכה יותר כוללת את מערכת ה- opel eye שמאגדת תחת כנפיה מערכת זיהוי תמרורים, מערכת התראה על שמירת מרחק, מערכת התראה על סטייה מנתיב היודעת בנוסף לתקן עצמאית את הסטייה ובלימה עצמאית עד מהירות של 30 קמ"ש. בהחלט מכובד.


גולת הכותרת של האסטרה ספורט טורר הוא, כמובן, הבאגז' הגדול. האסטרה סטיישן ארוכה ב- 33 ס"מ מהדגם הרגיל, וכל האורך הזה מוקדש לבאגז'. נכון שעם נפח של 505 ליטרים לא מדובר בתא המטען הגדול בקטגוריה, אך הוא מדגים מחדש עד כמה רעיון הסטיישן הוא נכון ופרקטי. התא עצמו רבוע ונוח לשימוש עם שפת הטענה נמוכה למדי, וברמת הגימור אינוביישן שקיבלנו אף מצוייד בדלת חשמלית שיודעת להיפתח אוטומטית באמצעות הזזה של הרגל מתחת לפגוש האחורי- וזה עובד פשוט מעולה.

מנוע, ביצועים, התנהגות
האסטרה מצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.4. למרות שלכאורה הנפח זהה לזה של המנוע היוצא- מדובר במנוע חדש לחלוטין, כאשר נתוני ההספק והמומנט צמחו ל- 150 כ"ס לעומת 140 בדור הקודם, ול- 24.98 קג"מ (תסלחו לנו אם נעגל ל- 25?) לעומת 20.4 בעבר. גם תיבת ההילוכים האוטומטית חדשה, למרות שמדובר באותו מספר הילוכים (שישה). אם בדור הקודם תיבת ההילוכים סבלה לפעמים משילוב לא חלק, התיבה החדשה מפצה על כך בחלקות ובנעימות. השילוב שלה עם המנוע הגמיש והחזק מוצלח מאוד, והשניים יוצרים חטיבת כוח נעימה, חזקה ושקטה רוב הזמן, שתפורה על האופי המכובד של האסטרה כמו כפפה ליד. הביצועים טובים: 8.9 ש' ל- 100 ומהירות מירבית של 210 קמ"ש. צריכת הדלק עמדה בממוצע המבחן על כ- 11 קמ"ל, כאשר שיוט עירוני מתקבל בסל"ד נמוך ושקט להפליא (סביב ה- 1800 סל"ד). 

רעשי הכביש והרוח מוחרשים היטב, דבר שהופך את האסטרה לאחת מהרכבים הנעימים ביותר מחוץ לעיר. מה קורה בתוך העיר? מתלי האסטרה מכויילים על הצד הקשיח יותר וזה מורגש יותר במעבר על שיבושים עירוניים, אך לא ממש נורא. 

היתרון הגדול של המתלים הקשיחים מתגלה בפיתולים. כן, אני יודע שזה לא רכב המיועד לתקיפת כבישי נהיגה, אך למרות זאת האסטרה החדשה הצליחה להרשים אותנו מאוד (ואף להפתיע) בנימוסי הכביש המושחזים שלה. האחיזה של האסטרה גבוהה מאוד וקשה להוציא אותה משלוותה, להגה המדויק משקל מעולה, והשלדה מרמזת שהיא היתה יכולה להסתדר עם הרבה יותר כוח. נו טוב, נחכה לאסטרה OPC…
 
אינסטגרם שלנו: MOTODOOGRI 
 

 

אופל אסטרה – נתונים טכניים:

מנוע: טורבו בנזין, 4 צילינדרים, 1399 סמ"ק

הספק (סל"ד/ כ"ס): 150/5000-5600

מומנט (סל"ד/ קג"מ): 24.98/2000-4000

תיבת הילוכים: אוטו', שישה הילוכים

האצה 0-100: 8.9 ש'

מהירות מירבית: 210 קמ"ש

הנעה: קדמית

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 470.2/ 180.9/ 151

בסיס גלגלים (ס"מ): 266.2

משקל (ק"ג): 1350

מיכל דלק (ליטר): 48

נפח תא מטען (ליטר): 505

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 17.85 קמ"ל

צריכת דלק מבחן: 11 קמ"ל

מחיר: 144,900 ש"ח

עוד מבחני דרכים:

סיאט לאון קופרה במבחן

יונדאי אלנטרה במבחן דרכים

טויוטה אייגו במבחן דרכים

וולוו V40 T4 במבחן דרכים

פורד פוקוס במבחן דרכים

יגואר XE במבחן דרכים


הונדה ג'אז במבחן דרכים

וולוו XC90 במבחן דרכים


סוזוקי ויטארה במבחן דרכים

יונדאי סונטה הייבריד

הונדה סיוויק 

סיטרואן C4 קקטוס

אופל אדם רוקס

מיצובישי אאוטלנדר החדש

לנד רובר דיסקברי ספורט

קיה סורנטו במבחן דרכים

מאזדה 2 במבחן דרכים

פיג'ו 308


קיה ספורטאז' 1.6

אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו 

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו


3 תגובות ל יש כבוד/ אופל אסטרה ספורט טורר סטיישן במבחן דרכים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל