fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
MV קוביה

יותר קורולה מקורולה/ יונדאי אלנטרה החדשה במבחן דרכים

יותר קורולה מקורולה/ יונדאי אלנטרה החדשה במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

 
השורה התחתונה
היונדאי אלנטרה החדשה התגלתה כרכב יעיל, נעים, שקט וידידותי למדי, ללא מגרעות בולטות- אך גם ללא מעלות מיוחדות. במהלך המבחן השם "קורולה" עלה יותר מפעם אחת, ואם נודה על האמת- לא מדובר בעלבון. הרי זו הנוסחה שרוב האנשים מחפשים, אם במגזר הפרטי ואם בחברות הליסינג. בקיצור, טויוטה, היזהרי. יונדאי כבר לא מאחורייך…

וקצת יותר בהרחבה
תחילת הרומן של המשפחתית מבית יונדאי עם הישראלים היה באמצע שנות ה- 90, אז עוד נקראה "לנטרה" בלבד. בתחילת שנות ה- 2000 שונה שמה ל- "אלנטרה", אבל הנוסחה היתה תמיד זהה: 4 דלתות-1.6 אוטומטי-הרבה אבזור-בלא הרבה כסף. ה- i35 שהוצגה לפני כ-6 שנים הצליחה לקפוץ מדרגה ולהציע רכב גדול, מכובד ומאובזר שזכה להצלחה רבה מאוד- בעיקר בתחום הליסינג, והציעה מנוע חזק מרוב מתחרותיה (132 כ"ס). עכשיו הגיעה תורה של ה- i35 לצאת לגמלאות, ועם הדגם החדש יונדאי חזרה להשתמש בשם "אלנטרה" שמלווה אותה לא מעט שנים. יצאנו לבדוק מה השתנה.


עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
ה- i35 המוחלפת נראתה גדולה, ובצדק. מידותיה הציבו אותה בפלירטוט עדין מול רכבי המנהלים, עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ, אורך של ארבעה מטרים וחצי ועיצוב בולט ומוחצן יחסית שהעצים את מימדיה. האלנטרה החדשה נראית, ובכן, כמעט אותו דבר… כמעט ואפשר לחשוב שמדובר במתיחת פנים עדינה ולא ברכב חדש לגמרי, ואם לא היה את הצבע האדום הזועק של רכב ההדגמה- אף אחד לא היה מעיף בה מבט נוסף. למרות חוסר התעוזה, אפשר לומר שהעיצוב המעודכן נאה והרמוני- בעיקר יחידות התאורה הנאות שמאחור, אך משום מה האלנטרה נראתה לנו קטנה יותר מהדגם המוחלף (למרות שמימד האורך צמח ב- 4 ס"מ), ויכול להיות שיהיו לקוחות שהדבר יפריע להם. לנו זה ממש לא הפריע.

בתוך הרכב הספקות נעלמים, ואין שום ספק שלא מדובר במתיחת פנים מינורית. העיצוב המפוזר והמבולבל מעט של ה- i35 פינה את מקומו לתא נוסעים המזכיר את זה שבסונטה, עם פיזור הגיוני יותר של פתחי האוורור והפקדים השונים. הצבעים הבהירים מעניקים תחושה טובה, ובסה"כ הכל בסדר: האיכות טובה, החומרים נעימים ברובם, המרווח נאה והיושבים מאחור נהנו מפתחי מיזוג נפרדים. חשוב לציין כי המושבים נשארו נוחים גם אחרי נסיעה ארוכה ביותר. האבזור באלנטרה אינו יוצא דופן- כשלטובה נזכיר את 7 כריות האוויר ומערכת המוביל-איי, מערכת הקונקטד קאר שכוללת וויז מובנה, את חישוקי הסגסוגת הנאים ואת חלון הגג (ברמת גימור סופרים). תא המטען איבד כמעט 30 ליטרים מנפחו, אך עם 458 ליטרים הוא עדיין שימושי למדי. יעיל, הגיוני, מסודר. קורולה, כבר אמרנו?

מנוע, ביצועים, התנהגות

באופן מעניין למדי, האלנטרה החדשה מצוידת במנוע חלש יותר מזה שהותקן בדגם המוחלף. מנוע האלנטרה מספק 127 כ"ס (לעומת 132) ב- 6300 סל"ד ומומנט של 15.8 קג"מ (לעומת 16.1) ב- 4850 סל"ד. הביצועים נשארו דומים לאלה של ה- i35, מה שאומר שלא מדובר בתאוצות מסעירות דופק ומשפריצות אדרנלין. הנתונים הרשמיים מצהירים על 11.6 ש' ל- 100 קמ"ש ומהירות מקסימלית של 195, בתרגום לשפת אנוש נספר שיש מספיק כוח להתנהלות יום-יומית רגועה- ולא מעבר לכך. היינו שמחים לקבל קצת יותר מומנט, בעיקר תחת עומס. עליות? עקיפות לחוצות? לא כוס התה של המנוע הזה. לטובה נציין את חלקות הפעולה של תיבת ההילוכים ואת האפשרות לבחור במצב ספורט שמזרז טיפה את החלפות ההילוכים (העצלות לפעמים). המנוע הזה אוהב בעיקר שיוט רגוע, ויעשה זאת בשקט ובנינוחות (100 קמ"ש בכ- 2000 סל"ד). צריכת הדלק עמדה על כ- 10.5 קמ"ל בממוצע המבחן. לא מזהיר אך לא נורא.

נוחות הנסיעה טובה רוב הזמן עם ספיגה טובה למדי של מפגעי הדרך. האלנטרה לא ממש אוהבת נהיגה ספורטיבית, וההגה האילם והקליל יסביר לכם זאת בצורה הטובה ביותר. שוב, בשיוט רגוע ובנסיעה עירונית מדובר ברכב נעים ביותר, שקט ונוח, שייקח אתכם מ- א' ל- ב' בצורה הנינוחה והרגועה ביותר, ועם יד על הלב- זה בדיוק מה ש- 99.9% מהאנשים רוצה, ב- 99.9% של הזמן. אז איך אמר שלמה ארצי? "יותר מזה אנחנו לא צריכים". בול האלנטרה.
 

 

עוד באינסטגרם שלנו: MOTODOOGRI 

 

 

יונדאי אלנטרה – נתונים טכניים
מנוע: בנזין 4 צילינדרים, 1591 סמ"ק
הספק (סל"ד/ כ"ס): 127/6300
מומנט (סל"ד/ קג"מ): 15.8/4850
תיבת הילוכים: אוט', שישה הילוכים
האצה 0-100: 11.6 ש'
מהירות מירבית: 195
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 457/ 180/ 145
בסיס גלגלים (ס"מ): 270
משקל (ק"ג): 1250
מיכל דלק (ליטר): 50
נפח תא מטען (ליטר): 458
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 15.6 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 10.5 קמ"ל
מחיר: 133,500 ש"ח לדגם supreme הנבחן

עוד מבחני דרכים:

טויוטה אייגו במבחן דרכים

וולוו V40 T4 במבחן דרכים

פורד פוקוס במבחן דרכים

יגואר XE במבחן דרכים


הונדה ג'אז במבחן דרכים

וולוו XC90 במבחן דרכים

 

 

סוזוקי ויטארה במבחן דרכים

יונדאי סונטה הייבריד

הונדה סיוויק

סיטרואן C4 קקטוס

אופל אדם רוקס

מיצובישי אאוטלנדר החדש

לנד רובר דיסקברי ספורט

קיה סורנטו במבחן דרכים

מאזדה 2 במבחן דרכים

פיג'ו 308


קיה ספורטאז' 1.6

אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

10 תגובות ל יותר קורולה מקורולה/ יונדאי אלנטרה החדשה במבחן דרכים

  1. שלמה ארצי גם כתב "כלבים נובחים שינבחו" וידוע למי הוא יתכוון בקיצור יונדאי עדיין לא טיוטה [לאמינות יפנית אין תחליף].

  2. אתה כנראה מזמן לא נסעת או ישבת או אם בכלל ביונדאי או קוראנית אחרת. היא מזמן השוותה את הפער.

  3. בניגוד אליך כנראה… אני כל יום בודק מאבחן ומתקן רכבים מכל הסוגים ומה שכתבתי לא מתוך בורות.

  4. לא קטן ולא שלך. אם אתה רוצה שאקח אותך ברצינות ובכבוד, תלמד לכתוב באותה צורה.
    לגדעון, ה-3 מרגישה יותר דינאמית ומכוונת נהג, ואם צריכת הדלק משנה לך- אז היא גם חסכונית יותר. היונדאי מעט יותר מרווחת ושקטה.

  5. "עיתינאי קטן שלי" זה שיר של אריק איינשטיין חשבתי שאתה אוהב מתאפורות וניסיתי להסביר את דברי בסיגנון שלך. אולי קצת יותר בחריפות אני מצטער.

  6. דעות קדומות תמיד קיימות אמין עלי מה שכתב העיתונאי הקטן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל