fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC

מאמר דיעה: ריענון רכיבה בטוחה

יובל נווה

אני לא מאמין במקריות. יש סיבה לכל דבר. דווקא עכשיו באביב זו העונה המסוכנת ביותר לרוכבים. בחורף רוכבים רבים נמנעים מלרכוב, עקב הקור והגשם ולכן נהגי הרכב שלא ראו רוכבים מהסתיו ועד האביב לא מחפשים אותם בכביש. מצד שני הרוכבים עצמם חלודים אחרי שלא תרגלו רכיבה בחודשי החורף.

יש לשים לב במיוחד בצמתים וליד רמזורים. הכוונה בלשים לב היא לחשוב בצורה מודעת על מה יקרה אם רכב עכשיו יצא מהצומת ולא יראה אותי? מה יקרה אם?
 
צריך לרכוב בצורה דפנסיבית במיוחד. הנהגים לא מחפשים את האופנועים. חפשו אתם את הנהגים. הנהגת שעשתה תנועת פרסה בצומת פרדסיה לא ראתה את האופנוע. בשבילה זה דפיקה של הפח. בשביל הרוכב זה היה הסוף וזוגתו פצועה קשה.

קוראים לתסמונת הזו שנהגי רכב לא רואים אופנועים בשם SMIDSY:
SORRY MATE I DIDN'T SEE YOU

אנחנו פשוט נבלעים ברקע.

סרטון מהתאונה הקטלנית מהשבוע:

התאונה המחרידה בצומת פרדסיה 4.3.2016
פניית פרסה לא חוקית של נהגת רכב, הרוכב נהרג והמורכבת נפצעה קשה.

אחת הבעיות שגורמות לנו הרוכבים לא להראות היא תאורה חלשה. התאורה ביום לא משמשת להארת הכביש אלא לגרום לנהגים האחרים לראות אותנו ולכן קריטית לבטיחות. זו בעיה אינהרנטית לאופנוע. פנס יחיד או אפילו זוגי על פרופיל צר. אם יש לכם אפשרות שדרגו את הנורה הצהובה החלשה שמגיעה עם רוב האופנועים לנורת LED בוהקת ובעלת אור לבן בהיר. זה שווה כל שקל. יש לחברת CYCLOPS פתרונות שתואמים לתקן H4. ההתקנה קלה ופשוטה והתוצאה היא מרשימה. 
שוב, לא בשביל לשפר תאורה בלילה אלא שיפור הנראות. אם אותו נהג שבא לפנות שמאלה וכעת יעצור כי יראה אותכם, אז חייכם ניצלו.

 

אם אין לכם אפשרות לשדרג את התאורה אז הדליקו אורות גבוהים ביום. אל תתקמצנו על עלות הנורה, זה זניח.

אני משתמש פעמים רבות בתמרון SMIDSY, זה כבר טבע שני עבורי וזה עובד (אני רואה את נהגי הרכב בולמים בפתאומיות שהם מבחינים בי) – נענוע עדין של האופנוע מצד לצד משפר בצורה דרמטית את הנראות כי אנחנו שוברים את התמונה המונוטונית שרואה הנהג. מנגנון הראייה בנוי על זיהוי שינויים. צבעי הסוואה מנצלים את אותו העקרון רק הפוך ולכן זה פשוט מטומטם לרכב עם ביגוד שכולל צבעי הסוואה.


שקלו ברצינות להתקין תאורה נוספת – כגון תאורת נורות ערפל. תאורה כזו מוסיפה לנראות שלכם וגם מגדילה את פרופיל האופנוע לרוחב. שוב, לכו על תאורת LED בעל אור לבן קר. זה נראה למרחקים. יש היום נורות LED עוצמתיות קטנות וזולות.

 
רכיבה בשוליים – לצערנו זו הנורמה, אבל מי מכם שרוצה לשמור על חייו, אנא נסו פשוט לא לעשות את זה. יש שם אוסף של פסולת שקל להחליק עליה, או לגרום לתקר והרכבים לא רואים אתכם. מספיק נהג חכמולוג אחד שרוצה לחתוך את התור כדי להפוך את היום שלכם לרע במיוחד.
 
צמיגים, אחרי שהאופנוע עמד בחורף יש סיכוי סביר שחסר אוויר בצמיגים. מלאו את הצמיג לפי הוראות היצרן. בדקו שהצמיג תקין, ללא סדקים או בעיות אחרות. אם הצמיג גמור מהעונה שעברה והתעצלתם/התקמצנתם לטפל בזה אז נא לא להזניח/להתקמצן ולהחליף מייד. זה לא זול אבל זה קריטי. עם צמיגים לא משחקים. צמיג לא תקין או חסר לחץ אוויר לא יבלום כראוי. בבלימות רגילות ביום יום לא בהכרח תרגישו את זה, אבל בבלימת חירום זה יהיה ההבדל בין דפיקות לב מואצות וקללה בקסדה לבין תאונה איומה.
 
בלמים, אני אכתוב את זה מיליון פעם אולי זה יתפוס – אופנוע רגיש ביותר לנעילת צמיג קדמי וABS זו מערכת מצילה חיים. בפניקה בולמים חזק ואז כמעט תמיד נועלים וכתוצאה נופלים מייד. גם הרוכבים המנוסים ביותר נועלים. זו לא בושה, אלא עובדת חיים. את האגו תשאירו בצד. לא קוראים לכם מארקז או רוסי וגם הם נועלים. אלא שהם רוכבים במסלול סופר סטירילי.

אם אין לכם מערכת ABS אז שקלו ברצינות רכישת אופנוע אחר עם ABS. החיים שלכם לא שווים את העלות הנוספת? 

אם אתם מתעקשים לרכב ללא ABS אז קחו את האופנוע (וגם קטנוע) למגרש חנייה ריק ותרגלו בלימות חריפות בצורה הדרגתית (בתחילה בלמו בצורה רגילה). אם אתם לא מסוגלים לבלום בחוזקה עד כדי נעילה ושחרור אז זה אינדיקטור למה יקרה בזמן בלימה חירום אמיתית. תזכורת: בלימת חירום מתבצעת על ידי סחיטה חזקה והדרגתית של ידית הבלם. בשום פנים ואופן אסור למשוך את הידית בבת אחת כי זו נעילה מיידית. את זה בדיוק צריך לתרגל במגרש חנייה.


לא מאמינים?  לפניכם תגובה מכתבה אצלנו על קטנוע חדש

קסדות ולבוש – כמעט כל הקסדות המלאות היום הן ברמה גבוהה, גם הזולות. קסדה מעולה לא תציל אותכם מהתנגשות חזיתית. אבל צבע בהיר של קסדה בהחלט יכול למנוע תאונה. צבע שחור או אפור הוא הגרוע מכל כי הוא מתמזג עם הכביש. קנו קסדה צהובה או לבנה. שיפור נראות הרוכב משמעותי. כשאני מוביל או סוגר קבוצות, לפעמים עם 10 רוכבים שנפרשים, הרוכבים האחרים רואים אותי ממרחק רב תודות לקסדה הצהובה. אני יודע זאת כי הם אומרים לי את זה כפרט שעזר להם מאוד בזמן הרכיבה. אותו כנ"ל לביגוד. מעיל שחור אחיד זה אולי קול ובעל פאקטור שופוני אבל זה לא תורם לנראות. 
 
שימו לב לסרטון הבא:


 

הרוכב לא נסע מהר ולא השתולל. מזג האוויר נראה מושלם אז לא הסיבה. הכביש במצב מעולה. אבל מה כן לומדים מזה? שנהגת הרכב לא ראתה אותו. אין ספק בכך, כי אחרת לא הייתה חותכת אותו. נכון שהיא לא אותתה אבל כל הרכבים מאותתים תמיד? זו גישה נאיבית ומסוכנת. בלתי אפשר לנבא תנועת חיתוך כזו אבל יש כמה גורמים שתרמו. האופנוע הוא סופר ספורט (ג'קסר) עם פנס אחד בודד וקטן וכל האופנוע נמוך בהגדרה. ייתכן שאם הייתה תאורה חזקה הנהגת הייתה רואה את האופנוע.
 
"סעו בזהירות" זו קלישאה נדושה שלא לומר נבובה ואפילו מטעה. אתם יכולים לסוע הכי בזהירות שבעולם (כמו רוכב הג'יקסר בוידאו) ואיזה אדיוט יהרוג אותכם. 

רכבו חכם ודפנסיבי. התייחסו לכל רכב שחונה בצד הכביש המהיר כאל רכב ממולכד. לא הייתם מתקרבים לרכב כזה, נכון? יש להתרחק כי הוא עלול להתפרץ בכל שנייה.
 


בכל ארה"ב מחולקים סטיקרים כאלה כדי לעורר מודעות של נהגים לחפש אופנועים

רוב תאונות הדרכים קורות בצמתים. חפשו אקטיבית רכבים בזמן כניסה לצומת.


בזמן נסיעה בכביש מהיר צרו בועה וירטואלית מסביבכם. אף אחד לא מתקרב אליכם משום כיוון ואם כן אז פותחים מצערת ויוצרים בועה חדשה.

זכרו את אמרתו של יוסאריאן ממלכוד 22 – כולם מנסים להרוג אותי. לצערנו זו ממש לא בדיחה אלא האמת העצובה.

עוד בנושא לשמור על החיים:

צריך לרכוב בצורה דפנסיבית במיוחד. הנהגים לא מחפשים את האופנועים. חפשו אתם את הנהגים. הנהגת שעשתה תנועת פרסה בצומת פרדיסה לא ראתה את האופנוע. בשבילה זה דפיקה של הפח. בשביל הרוכב זה היה הסוף וזוגתו פצועה קשה. קוראים לתסמונת הזו שנהגי רכב לא רואים אופנועים בשם SMIDSY: SORRY MATE I DIDN'T SEE YOU .
                                                                                                              
אם אין לכם מערכת ABS אז שקלו ברצינות רכישת אופנוע אחר עם ABS. החיים שלכם לא שווים את העלות הנוספת? אם אתם מתעקשים לרכב ללא ABS אז קחו את האופנוע (וגם קטנוע) למגרש חנייה ריק ותרגלו בלימות חריפות בצורה הדרגתית (בתחילה בלמו בצורה רגילה). אם אתם לא מסוגלים לבלום בחוזקה עד כדי נעילה ושחרור אז זה אינדיקטור למה יקרה בזמן בלימה חירום אמיתית. תזכורת: בלימת חירום מתבצעת על ידי סחיטה חזקה והדרגתית של ידית הבלם. בשום פנים ואופן אסור למשוך את הידית בבת אח כי זו נעילה מיידית. את זה בדיוק צריך לתרגל במגרש חנייה.
                                     

 

18 תגובות ל מאמר דיעה: ריענון רכיבה בטוחה

  1. יש שני נושאים שעלינו להתגייס למאבק בהם ומול משרד התחבורה
    האחד הוא השחרת החלונות האחוריים וגם הקדמיים. בעבר זה היה אסור היום היבואנים נותנים את זה. זה מסוכן ומונע מאיתנו קשר עין עם הנהג והבנת כוונותיו
    השני: מעבר רמזורים באדום שהפכה ממש לנורמה. צריך לשאוף להצבת מצלמות רמזור בכל צומת כדי לתפוס אותם
    זו ממש מכת מדינה

  2. צריך להבין שמי שעבר טסט וקיבל רישיון נהיגה לאופנוע זה ממש לא אומר שהוא יודע או מוכן לרכיבה בכבישי הארץ. למי שחייו חשובים לו, שיעשה הדרכות רכיבה, שיאפשר למישהו עם ידע,ניסיון והכשרה מתאימה ללמד אותו כיצד שורדים בכביש הציבורי. יש מספיק אנשים לדוגמא כמו כפיר לוין מפרו ריידינג, או גידי פרדר מאופנוען מאומן, או משה פרחי שיוכלו ללמד אתכם איך לחזור הביתה בשלום.

  3. כתבה חשובה מאין כמוה !!!!

    לדעתי יש לפעול לקורסים או הדרכות רענון !
    גם טייסים ותיקים ועטורי נסיון עוברים סימולטורים כל 6 חודשים כל שנות פעילותם !
    הם נבחנים ללא הפסקה בפעילות חירום , כנ״ל אופנוענים בפעילות בלימת חירום !
    דוגרי יכולה ליזום פעילות הדרכתית בנושא החשוב והקריטי הזה !
    ותבוא על דוגרי הברכה !

  4. משפט שמלווה אותי כבר עשרות שנים.
    כן עשרות שנים זה המשפט הזה.
    "במיוחד על דו גלגלי תמיד יש לרכוב עם מחשבה של מה יקרה אם…..
    1.תמיד ברמזור יש לעמוד בצד הנתיב….
    2.כשרוכבים בטיול אף פעם אל תעקפו רכב משני הצדדים בעת ובעונה אחת….
    3.תמיד בכניסה לצומת יש להוריד את היד מידית הגז ולהסתכל טוב טוב לשני הכיוונים עוד טרם הכניסה לצומת כי…
    4.תמיד אם רואים רכב שעומד בשול בכיבש מהיר יש לעבור לנתיב הרחוק ממנו ולהוריד את היד מהגז כי…
    5..
    6..
    7…
    8….
    9…..
    ויש עוד בלי סוף של "מה יקרה אים…"
    אם אנחנו כל פעם שעולים על האופנוע מכניסים את עצמנו ל"מוד" של מה ירה אם .." אנחנו יכולים לחסוך מעצמנו כמעט את רוב רובם של התאונות.
    בקיצור.
    "על דו גלגלי (ובכלל בכל בחיים) יש לרוכב עם מחשבה של מה יקרה אים….)

    ובאמת שזו כל התורה על רגל אחת.

  5. אבל בזכות יכולות של רוכב מיומן, ואני לא מדבר להיות רוכב מרוצים, אלא לדעת לשלוט במצב, להיות "מעל" התנועה במן ריחוף קל כזה, ללמוד לתפעל את המכונה וללמוד ולהפנים התנהגויות של נהגים, שכן למרות שכל האנשים שונים, לנצח הנהגים יהיו מנותקים מהדרך באותו האופן. הסיבה היא שלרוב היושבים במיוכוניות )וכאן זה היה קלאסי( הם נוהגים בלבד, לא נהגים באמת.
    לכן אנו חייבים ללמוד לקרוא התנהגויות, זה יהפוך לטבע שני והנוהגים ככלל יהפכו להיות צפויים עם הטעויות הפוטנציאליות שעלולות להרוג אותנו.
    תפעול המכונה ככל שיהיה מקצועי ויעיל יותר יהפוך רגעי פניקה לרגעי אדישות שבהם נתפעל ארוע במקום להפוך חלק מהארוע.
    נרכוש השכלה בדרכים, בין אם זה קורסים רבים ובין אם זו הבנה של הצד השלישי שמאיים לפגוע בנו.
    ככה אני נוהג בעשור האחרון ומקווה שאמשיך לנהוג לפחות עוד 45 שנים ככה.
    כדברי ניסים וסטפן, נוסעים עם מחשבה.

  6. לדעתי חשוב ומועיל להבהב באורות בטירוף בכל מצב חשוד-תוך האטה כמובן.הבהוב נראה לעין הרבה יותר מאשר אור קבוע

  7. למה שלא תיתן כאן כמה שיותר מה יקרה אים.
    זה רק יכול לעזור ולשמור חיים.
    תודה.
    מאיר

  8. גם אני לא רוצה לרכוב בשוליים. אבל רבע שעה בפקק, עם כל הגזים, ואתה מת. לזגזג בין המכוניות בפקק ממש לא מומלץ, זה יותר גרוע משול.
    אז רכיבה בשול ימין, ידיים על הברקס וקלאצ', 4 מהבהבים ובאיטיות. ולהיות מוכן לרכב סוטה או אופנוען עוקף.

  9. תקשיבו טוב למה שניסים ברדה אומר. שועל קרבות זקן שראה כבר הכל. לזוהר – תודה, התגובה שלך היא רעיון מעולה.
    אנחנו טסים על הכביש ורכיבה על אופנוע היא עובדתית הרבה יותר מסוכנת מאשר טיסה במטוס. היה לי רישיון טיסה באולטרה לייט (ואולטרא לייט חד מנועי זה כלי לא בטוח במיוחד) והמדריכים שם, כולם יוצאי חיל האוויר כל הזמן לימדו: מה קורה אם? חייבים לתכנן קדימה. מה קורה אם המנוע מדומם? מה קורה אם רוח צד נותנת לך מכה? ריענון ותרגול דו שנתי בהחלט יציל חיי אדם וימנע תאונות. אין לי ספק בכלל בעניין. צריך ללמוד מחיל האוויר על מקצוענות ובטיחות ולהשליך את זה על הכביש הציבורי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל