fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC

נס פח הדלק/ יונדאי סונטה הייבריד במבחן דרכים

נס פח הדלק/ יונדאי סונטה הייבריד במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

צילום: אריק רוזנבלום


השורה התחתונה

היונדאי סונטה הייבריד מחליפה את ה- i40 ומחזירה לשוק הישראלי שם וותיק מהעבר- אך עם טכנולוגיה עכשווית ומודרנית, ובדגםlimited  הנבחן גם עם הרבה צעצועים ופינוקים (דמי חנוכה?…) לשחק איתם. עם מחיר המתחיל מ- 159,000 ש"ח, יונדאי הצליחה לתמחר את הסונטה הייבריד באגרסיביות ולהציע חבילה יחודית למדי בשוק רכבי המנהלים, שלהערכתנו תוכל לגנוב בחזרה אליה לקוחות פוטנציאלים שפזלו אל שוק רכבי הפנאי.

 

וקצת יותר בהרחבה

השם סונטה מוכר לנו עוד מתחילת דרכה של יונדאי בארץ- אי שם בשנות ה-90, כאשר יונדאי היתה שם נרדף למימדים ואבזור נדיב במחיר שווה לכל נפש. למרות זאת, לא סוד הדבר שהסונטה נודעה בעיקר בחיבתה הרבה לנוזל היקר ומעולם לא היתה רבת מכר בישראל. לפני מספר שנים אף הופסקה מכירתה בארץ והיבואנית פנתה להתמקד בדגם האירופאי- ה- i40- שלמרות שהיה רכב טוב גם הוא לא ממש הצליח. לא מזמן דיווחנו לכם על השקתה המחודשת של הסונטה הייבריד, אך חוץ מהשם הוותיק מדובר בדגם חדש לגמרי שהגיע אלינו מהשוק האמריקאי ומוצע רק בשילוב (הקדוש?) של מנוע חשמלי עם מנוע בנזין. יצאנו לבדוק אותה בגל הקור הקשה שתפס אותנו לפני שבוע, ומסתבר שהתזמון היה ניסי להפליא…

 

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

הסונטה הייבריד חדשה לגמרי וגדולה מאוד- ורואים את זה. למרות החדשנות, העיצוב של הסונטה הייבריד מזוהה מיידית עם חברת יונדאי בזכות הגריל המשושה והפנסים המלוכסנים, ומצליח להראות מכובד ומודרני. אם זוכרים שהסונטה הייבריד הגיע אלינו מאמריקה, באופן מפתיע למדי הצללית הדינאמית והחלון האחורי הגדול מזכירים דווקא רכב בעל 5 דלתות (נוצ'בק) ולא סדאן קלאסית. אנחנו בכל אופן אהבנו מאוד. החלק האחורי מתהדר בפנסים מעניינים וביציבה רחבה, ומשלים נוכחות עיצובית מרשימה ביותר שאף אחד בחניית המנהלים לא יוכל להתעלם או לזלזל בה.

גם בתוך הרכב- לפחות במבט שטחי- הסונטה הייבריד מרשימה מאוד. מושבי העור הבהירים ושילוב הצבעים משרים תחושה יוקרתית ומאווררת, שמגובים בשפע של מרחב מחייה- בעיקר אם מתיישבים במושב האחורי. המרווח לרגליים פשוט עצום, וכשגילינו שגם למושבים האחוריים יש חימום (כשבחוץ הטמפרטורה היתה 2 מעלות, להזכירכם)- היה צריך להוציא אותנו משם בכוח פיזי לא מתון בעליל… דווקא הגג הפנוראמי (המגניב) גונב מעט ממרווח הראש, ומי שמעל 1.80 יאלץ להשתטח מעט כדי לשבת בנוחות. האבזור בגרסת הלימיטד הנבחנת שופע מאוד ומצדיק את תוספת שתי רבבות השקלים הנדרשת, וכולל מושבי עור, פנסי קסנון, אוורור וחימום לכסאות (כאמור- גם מאחור), פתחי מיזוג מאחור, גג פנוראמי, הגה מחומם (ולא תאמינו כמה שזה כיף וממכר, בעיקר כשבצג הטמפרטורה מופיעה הספרה 2 בלבד…) ושפע של מערכות בטיחות חשובות, כגון התראה על שטח מת, התראת סטייה מנתיב, התראה למניעת התנגשות קדמית (עם בקרת שיוט אקטיבית) ועוד ועוד. איכות החומרים טובה בחלקו העליון של הדשבורד ופחות בחלקו התחתון, ולהוציא את מתגי המזגן (שקצת מבלבלים במבט חטוף) ושעון הזמן התמוה (שכאילו יצא מה-80 '…) הקונסולה המרכזית מסודרת בטוב טעם, בניקיון ובהגיון.

גם תא המטען נשאר שמיש- למרות שהסוללות המתחבאות ברצפתו גנבו קצת מהגובה והשאירו אותו רדוד למדי- ומציע נפח של 440 ליטרים מכובדים לרכב היברידי.


מנוע, ביצועים, התנהגות

בגזרת המנוע אנו נפגשים בפירוש של יונדאי לבאזז ההיברידי ששוטף אותנו בעשור האחרון, ומדובר בפרשנות ראויה ביותר וטובה מאוד- אם לא אחת מהטובות שבהם. כן כן, עד כדי כך.

הסונטה הייבריד מצוידת במנוע בנזין סטנדרטי, עם 2 ליטרים, 154 כ"ס ו- 19.3 קג"מ. המנוע החשמלי מספק 50.9 כ"ס ומומנט של 20.9 קג"מ, כאשר ההספק המשולב עומד על 193 כ"ס (ב-6000 סל"ד) ומומנט מכובד מאוד של 34 קג"מ כבר ב- 1850 סל"ד. כל הממבו-ג'מבו הזה מתרגם לתאוצה ל-100 הנמשכת 9.3 שניות ומהירות מרבית העומדת על 192 קמ"ש, ותסמכו עלינו- זה מספיק ביותר. השילוב של שני המנועים מצוין והמעבר בין שתי צורות ההנעה חלק, נטול זעזועים ושקוף לגמרי. מנוע הבנזין מונע בחלקות מרשימה כך שאפשר רק לשמוע אותו ולא להרגיש (או להסתכל בצג בלוח השעונים). המנוע החשמלי מסוגל למשוך את הסונטה לבדו עד מהירות של 60-70 קמ"ש, אולם זה יקרה רק אם תלטפו את דוושת הגז. כל לחיצה הכבדה יותר מנוצה תעיר את מנוע הבנזין.

להבדיל מיצרנים אחרים, יונדאי החליטה לשדך למנוע את תיבת ששת ההילוכים האוטומטית שלה, ולא להצמיד לסונטה הייבריד תיבה רציפה ומעצבנת. התיבה גורמת לכך שהתחושה בסונטה היא של רכב רגיל וקונבנציונאלי לחלוטין, תודה לאל (ולקברניטי יונדאי).

ישנם שלושה מצבי נהיגה- אקו, נורמל וספורט, כאשר בכל התנעה הסונטה הייבריד עוברת בחזרה למצב אקו ולמוד חשמלי, מה שגרם לנו לא פעם לתהות עם הרכב מונע או לא… כיתוב ready קטן (כמו שיש בטויוטה, למשל) היה מתקבל בברכה.

 

להבדיל מרכבים אחרים, בסונטה הייבריד ההבדל בן המצבים בולט  וקיים; מצב האקו מעדיף נסיעה רגועה עם תגובת מצערת רדומה למדי, והמחשב מדליק את המנוע החשמלי בכל הזדמנות שיש לו- כולל בשיוט בין עירוני. מצב הספורט מקשיח ומכביד את ההגה, תגובת המצערת מתחדדת מאוד ומנוע הבנזין נשאר בתמונה הרבה יותר, ונדמה כאילו מישהו שם לסונטה פלפל בשקע החשמל (בגבולות ההגיון כמובן; עדיין מדובר על רכב השוקל 1.6 טון לפני נוסעים ומעילים).

הנס האמיתי מגיע בתחנת הדלק, בעיקר אם זוכרים את המורשת ממנה הגיע הסונטה הייבריד. אחרי נסיעה מייצגת למדי שכללה שיוט בין עירוני, עמידה בפקקים ושיטוט כפוי וממושך בסמטאות המטרופולין הגוש דני- הסונטה הציגה תוצאה של 15.9 ק"מ לליטר, תוצאה מכובדת לכל הדעות, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר ברכב גדול וכבד.

הנסיעה בסונטה הייבריד נעימה מאוד. המתלים מספקים רייד מלכותי ונעים שיכול להתחרות בהצלחה רבה אף בקטגוריה הגבוהה יותר, והנסיעה החלקה מגובה בהאצה נטולת הזעזועים שמספק המנוע החשמלי ובבידוד הטוב של רעשי הרוח והכביש. ספיגת הזעזועים טובה רוב הזמן כאשר רק שברים חדים יכניעו את הרכב. קשה להתעלם ממשקל וגודל הרכב; ההתנהגות טובה ומגובה בשמירת קו קנאית, אך זוויות הגלגול הנכבדת וההגה האילם (אך המדויק) יספרו לכם שהיונדאי הזו מעדיפה לשייט ב- freeway מאשר לשוטט חופשית בנס הרים- למרות שהיא יכולה לעשות היטב גם את זה ובלי רגשי נחיתות.

ואם כבר מסיימים בטעם טוב- מערכת דוגרי רוצה להודות מקרב לב לרועי נח, מנהל אולם תצוגה יונדאי בתל אביב, על היחס החם, האדיבות, הדאגה והשירות המסור. בהחלט חיממת לנו את הלב בימים קפואים אלה!

יונדאי סונטה הייבריד – נתונים טכניים

 

מנוע בנזין: 4 צילנדרים, 1999 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 154/ 6000
מומנט (קג"מ/סל"ד): 19.3/ 5000
מנוע חשמלי: 50.9 כ"ס, 20.9 קג"מ
הספק משולב (כ"ס/סל"ד): 193/ 6000
מומנט משולב (קג"מ/סל"ד): 34/ 1850
תיבת הילוכים: אוטו' 6 הילוכים
האצה 0-100: 9.3 שניות
מהירות מירבית: 192
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 485.5/ 186.5/ 147
בסיס גלגלים (ס"מ): 280.5
משקל (ק"ג): 1615
מיכל דלק (ליטר): 60
נפח תא מטען (ליטר): 440
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 17.5 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 15.9 קמ"ל

מחיר: 179,000 לדגם לימיטד הנבחן, 159,000 לדגם הפרימיום

עוד מבחני דרכים:

הונדה סיוויק

סיטרואן C4 קקטוס

אופל אדם רוקס

מיצובישי אאוטלנדר החדש

לנד רובר דיסקברי ספורט

קיה סורנטו במבחן דרכים

מאזדה 2 במבחן דרכים

פיג'ו 308


קיה ספורטאז' 1.6


אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

5 תגובות ל נס פח הדלק/ יונדאי סונטה הייבריד במבחן דרכים

  1. קצר ולעיניין.
    אני לא אוהב את המבחנים עם כל מיני סיפורים על מנת למלא דפים בשביל היבואן.
    כאן נכנסתי קראתי השכלתי.
    לצערי לא אקנה אבל ניהנתי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל