fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן

סטונר ממשיך לזגזג: חוזר כרוכב מבחן בדוקאטי

סטונר ממשיך לזגזג: חוזר כרוכב מבחן בדוקאטי

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

לאחר ששככו קצת הפיצוצים מולנסיה (בינתיים רוסי גם החרים את טקס האלופים המסורתי), תופש קייסי סטונר את כותרות המוטו GP. האוסטרלי בן ה-31, פעמיים אלוף עולם (2007 עם דוקאטי ו-2011 עם הונדה), חוזר לרכב לאחר שפרש במאי 2012. סטונר ירכב עבור דוקאטי – בשנת 2016 כרוכב מבחן עם ככול הנראה 3 הופעות כוויילד קארד בסבבי המוטו GP (כפי שעשה פיירו עבור דוקאטי השנה), ובעונת 2017 יהפוך לרוכב מלא בקבוצת דוקאטי הרשמית.

כמה משמעותית תהיה חזרתו של סטונר בעוד עונה להתחרות במוטו GP? מחד סטונר רוכב גדול, על זה אין עוררין, איך שהוא הצליח להכניע את הדוקאטי 800  GP6 בשנתו הראשונה, ולקחת אליפות עולם עם 10 ניצחונות, אף אחד לא מבין עד היום. גם תקשורתית בטוח החזרה של סטונר עושה גלים ויש להניח שדורנה מנהלת המוטו GP הנואשת לכול חדשה טובה בים השנאה שפרץ בין בכירי רוכביה וקבר תדמית שנבנתה שנים דחפה לזה חזק, אבל מעשית סטונר שיהיה עם חזרתו לתחרותיות מלאה בן יותר מ-32, יתקשה. לא רק לעמוד מול מארק מארקז שיהיה 9 שנים צעיר יותר, אבל בשל ולא רק מטורף מהיר ואגרסיבי כמו שסטונר לא מבין כמה – אבל גם צעירי המוטו GP כיום כמו האחים אספרגרו, מאבריק וינאלס, ורוכבי מוטו 2 שיעלו למוטו GP ובראשם אלקס רינס, ועד ילדים כיום מהמוטו 3 ובראשם אוליברה שב-2017 היו מסוכנים, יקשו מאוד על סטונר, בוודאי על אופנוע 1,000 סמ"ק. זה משמעותי מאחר ושתי האליפויות של קייסי היו על 800 סמ"ק, הוא רכב על ליטר רק בעונות 2006 (סיים שמיני) וב-2012 סבל מפציעות וסיים שלישי ופרש.

והעניין הוא שהבאז סביב החזרה של סטונר מתחולל בזמן של השריפה הגדולה ביותר בתולדות המוטו GP ומעלה באופן טבעי את השאלה כמה קייסי סטונר מרגיע את העניינים או שופך דלק 120 אוקטן על הלהבה הגבוהה ממילא? שופך שופך. לסטונר היסטוריה של סכסוכים עם ולנטינו רוסי, בשיאם פרסם סטונר טבלה שמראה שאם סופרים את ההישגים במוטו GP החל משנת 2007 ועד 2012, הוא סטונר מחזיק ביותר ניצחונות, פול פוזישן והקפות מהירות מאשר רוסי, ולשניהם אותו מספר של אליפויות עולם, 2. אבל סטונר "שכח" לחשב את כול השנים בהן הוא רוכב בגרנד-פרי ואם מחשבים מאז 2002 כאשר סטונר פתח את הקריירה הבינלאומית שלו עם עונה מזעזעת ב-250, הוא לא מגרד את האבק של רוסי. ואת המחלוקת הזו עם רוסי הוא עשה אחרי הפרישה המאוד מתוקשרת שלו ומאוד לא מובנת באמצע עונת 2012. למה פרש? אמרו כי נולדה לו ילדה, אוי והאישה ילדה בעצמה למרגלות הפודיום בכול מירוץ לחצה, זה היה מוזר בלשון המעטה. ומילא אם היה פורש בשקט אבל כאמור המשיך במרץ לתדלק את נוכחותו, את הקשר עם הונדה שמר ואף חיזק, ב-2014 החל לבחון עבור הונדה והוציא סרטון על גרסת הכביש RCV213-S, והשיא הגיע במירוץ 8 השעות של סוזוקה (סופרבייק) בו רכב קייסי סטונר עבור הונדה, זה נגמר רע מאוד כאשר כשל טכני של מצערת תפוסה ריסק את סטונר קשה. 

ועכשיו הוא חוזר, אבל גם זה לא רשמי כי יש לו חוזה עם הונדה עד דצמבר 2015 אז אסור לדבר… כלומר הבחור נוגע לא נוגע, פורש ולא פורש, חוזר לרכב במוטו GP אבל בשושו, ובכלל יתחיל כרוכב מבחן, מה שמעלה את השאלה מבחינת דוקאטי, זה העתיד? קודם כול מה יחשבו אנדראה דוביציאוזו ואיאנונה הרוכבים הרשמיים היום על הסידור הזה ששמים להם מישהו שינשך אותם מאחור כול הזמן? מה עוד שהרקורד של סטונר כרוכב מבחן ופיתוח… נו, ה-RCV213 מודל 2015 שפיתח סטונר עבור הונדה לא ממש עבר בשביל מארקז שדרש לחזור לשילדה של 2014 ובשורה התחתונה הונדה איבדה את אליפות העולם על אופנוע שפיתח וניסה קייסי סטונר.

7 תגובות ל סטונר ממשיך לזגזג: חוזר כרוכב מבחן בדוקאטי

  1. ותרשה לי לנחש שסטונר לא עושה את זה בחינם (מוכר את שמו כדי להרגיע את העניינים). זה צורך מיידי. מה יהיה עוד שנה? מי יודע, אולי עוד תינוק ועוד פרישה :-). סטונר לא חוזר נקודה!

  2. נראה שסטונר לא מסתדר טוב עם הונדה (לא מבחינת הרכיבה שלו) לא שתפו אותו במרוצים בהם נעדר פדרוסה ויתכן שזה מה שדוחף אותו לדוקאטי. מה שמוזר, מה דוקאטי צריכים אותו כשיש להם לפחות, שניים נהדרים.
    אבל הגעגועים לסטונר הגדול גוברים, ומשכנעים שזה טוב וכדאי. ומחכה לראות קרבות לצד מרקז.

  3. או אם תבקש "קרבות ראווה" שזה לא תחרות על אמת-סטונר לא חוזר להתחרות על התואר נקודה!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל