חיפוש כללי

דף הבית  >>  דו"גרי פלוס
קישקשתא/ סיטרואן c4 קקטוס במבחן דרכים קישקשתא/ סיטרואן c4 קקטוס במבחן דרכים
  שי שיוביץ ואריק רוזנבלום
דוגרי קובע: קבלו את מכונית השנה 2015, כי עם הקקטוס- סיטרואן חוזרת למשחק

סיטרואן c4 קקטוס  - נתונים טכניים

מנוע: בנזין שלושה צילינדרים, 1199 סמ"ק

הספק (כ"ס/סל"ד): 82/ 5750

מומנט (קג"מ/סל"ד): 12/ 2750

תיבת הילוכים: ידנית 5 הילוכים

האצה 0-100: 12.9

מהירות מירבית: 167 קמ"ש

הנעה: קדמית

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 415.7/ 172.9/ 153

בסיס גלגלים (ס"מ): 259.5

משקל (ק"ג): 965

מיכל דלק (ליטר): 50

נפח תא מטען (ליטר): 348

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 21.7

צריכת דלק מבחן: 12.8

מחיר: 85,900 ש"ח

 




השורה התחתונה
הקקטוס הצליחה לעשות את מה שהרבה לפניה נכשלו, והוא לגרום לכולם- אבל כולם!- להתאהב בה. החשיבה המקורית של סיטרואן והתכנון המוצלח (ברובו) של הקקטוס יצרו רכב שהוא פרקטי ומרווח מצד אחד, זול מצד שני, שיקי ומעוצב להפליא מהצד השלישי וחסכוני בדלק, בקניה ובתחזוקה מכל הצדדים... 
אם תיבה ידנית לא מפריעה לכם, במחיר של 85,900 ש"ח בלבד הקקטוס מהווה את אחת מהקניות המוצלחות ביותר- ולא משנה אם בחרתם בה מהראש- או מהלב. 


וקצת יותר בהרחבה
הקקטוס הוא התשובה של סיטרואן לשיטפון רכבי הפנאי הקטנים (אופל מוקה, פיג'ו 2008, סקודה יטי), אך לשמחת כולנו סיטרואן בחרה שלא להיות כמו כולם ושבה אל שורשיה (כי קקטוס זה צמח, הבנתם?...) עם תכנון חכם ומדוקדק ששומר על פשטות גאונית. התוצאה שהתקבלה היא אחת מהמכוניות הכי חכמות ומיוחדות שנראו כאן בזמן האחרון. מעניין לציין כי למרות שהקקטוס נושאת על ישבנה את השם C4, הפלטפורמה הגיעה בכלל מה-C3  אחרי סדרת שינויים ומתיחות. נו טוב, סיטרואן אמיתית לא תהיה אחת כזו בלי מוזרות אחת לפחות, וכמו שתראו בהמשך- יש עוד כמה כאלה.





עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
העיצוב החיצוני של הקקטוס לא דומה לשום דבר שנוסע על הכבישים, וכאשר היא מגיעה בצבע צהוב בוהק- אף אדם שנשמה באפו לא יהיה מסוגל להתעלם ממנה. יחס המבטים/שקל של הקקטוס מביס מכוניות יקרות ממנה פי 10, בלי להגזים. למראה המיוחד והמסוקס תורם הפלסטיק המיוחד שנמצא מסביב לרכב ואשר נקרא בסיטרואנית air bump. כיסוי זה מכיל כיסי אוויר קטנים ועמידים המגנים על הרכב מפגיעות חניה קלות ומגיעים בצבעים שונים. העיצוב המרובע והחסון מגובה בעזרת עיצוב החזית החדש של סיטרואן עם "גבות" הלד הקשוחות שיוצרות פרצוף רציני ומפחיד בהרבה ממה שהקקטוס באמת.





בתוך הרכב תגלו מהר מאוד שגם שם סיטרואן שמרה על היחודיות והמינימליסטיות. יציאות האוויר זוכות לשלושה פתחים בלבד, אין כמעט מתגים, ורוב מערכות הרכב נשלטות ע"י מסך המגע שנראה כאילו שמו אותו שם במחשבה שניה. את לוח השעונים מחליף מסך נוסף המציג את מד המהירות והדלק בלבד. אין מד חום או סל"ד. 

מינימליסטיות זה לא תמיד טוב (גם אם לא ממש נורא): קשה לי להיזכר מתי היתה הפעם האחרונה שנסעתי (שלא לומר נהגתי) ברכב בלי מד סל"ד, וברכב ידני זה מתבקש ונצרך עוד יותר. ההגה אינו מתכוונן למרחק, החלונות האחוריים נפתחים לסדק בלבד (לצורך שמירה על משקל נמוך), והשילוב שלהם עם מערכת המיזוג/אוורור צנועת הפתחים יכול ליצור מעט בעיות בקיץ האלים השורר בארץ. 





אך אם נפסיק לשניה את הקטנוניות מגלים שהעיצוב אינו דומה לשום רכב אחר מהתקופה האחרונה במובן החיובי של המילה, והוא משחרר חלל נרחב ביותר לנוסעים- בעיקר לנוסע במושב הקדמי כיוון שכרית האוויר שלו הועברה לתקרה (!) ואת מקומה תפס תא כפפות ענק של 8.5 ליטרים (!!). המושבים הקדמיים גדולים, רחבים ונוחים מאוד, ובכלל, תא הנוסעים נעים לעין עד מאוד בעיקר בשילובי הצבעים החום-בז' שרכב המבחן הגיע איתם (עם הגה פשוט יפיפה), החומרים ברובם טובים ונעימים מאוד למגע ואיכות ההרכבה נראית כאחת שתחזיק מעמד לאורך שנים. תאי האחסון נדיבים מאוד, ובהמשך לארון הכפפות הקקטוס מציעה מגוון תאי אחסון גדולים גם בדלתות. תא המטען מציע נפח שימושי למדי של 348 ליטרים, ובקיפול יכול להגיע עד ל- 1170 ליטרים, אך לחובתו נרשמת שפת הטענה מעט גבוהה מהרצוי. 





מנוע, ביצועים, התנהגות
הקקטוס מצוידת במנוע שלושת הצילינדרים המוכר של פיג'ו-סיטרואן, 1.2 ליטר, 82 כ"ס ו- 12 קג"מ שמשמש גם את ה- 108, 208, 2008 וה- 301, ובגרסתו המוגדשת את ה- 308, ה- c4 ועוד. בעתיד הקרוב תגיע לקקטוס גרסה אוטומטית ומוגדשת שלו עם 110 כ"ס, אולם עד אז האופציה היחידה הוא המנוע האטמוספרי בשילוב תיבה ידנית. כמו ב- 2008, גם בקקטוס גילינו מנוע עליז ושמח אשר למרות הנתונים הצנועים מושך בעליצות את המרכב הלא קטן- ועושה זאת בלי שום רגשי נחיתות, גם תחת עומס או בכביש המהיר. סוד הקסם טמון בנתון המשקל המפתיע- 965 ק"ג בלבד- זהה לזה של פיקנטו לדוגמה... כתוצאה מכך גם צריכת הדלק מצוינת, ובמבחן מדדנו לקקטוס 12.8 קמ"ל, וזאת אחרי עמידה לאורך זמן עם מנוע פועל לצורך צילומים, נסיעה בפקקים (נוראים, יש לומר) ובעומס משקל. פחות אהבנו את בידוד הרעידות הלא מושלם של המנוע (בעיקר בהתנעה שפשוט מנערת את כל הרכב) אך הרעש היחודי של שלושת הצילינדרים חביב למדי, לפחות עלינו. 





בפרק ההילוכים נקדים ונאמר שתמיד כיף לנו לנסוע ברכב עם תיבה ידנית, אפילו אם לא מדובר באחת מהטובות ביותר... לרעתה עומדת מהלך ידית ארוך מאוד ולא תמיד מאוד מדויק וחוסר במד סל"ד שיכול לגרום להתנגשות במגביל ההצתה שמאופיין בפעולה לא מעודנת בעליל. לזכותה של התיבה עומדים יחסי העברה מחולקים היטב המתאימים לאופי הרכב והמנוע, ומאפשרים האצות חזקות עם שיוט מהיר ושקט יחסית- גם בזכות בקרת השיוט (ברכב ידני, זוכרים?). 





נוחות הנסיעה של הקקטוס דווקא לא מזכירה את ימי הזוהר של סיטרואן. רוב הזמן נוחות הנסיעה סבירה, אך לעיתים יש תחושה שהמתלים ובולמי הזעזועים -בעיקר האחוריים- מתקשים להתמודד עם מהמורות תחת עומס. דווקא בכבישים מהירים הרייד נעים יותר ומגובה בבידוד רעשים טוב יחסית שמאפשר לקקטוס לגמוא מרחקים במהירות ובנינוחות. ההגה הקליל בעיר מקבל משקל נוסף ככל שהמהירות עולה ומתאים באופיו השימושי והנעים לקקטוס, ללא יומרות כאלה ואחרות.


אם זר קוצים צהוב, זה מה שאת אוהבת...
 
...אלך אל סיטרואן, ואביא לך אחד
 
כי הקוץ מעולם לא נראה יותר טוב
 
במגמת תנועה קוצנית
 
מה זה לבן, יפה, ומשתזף על הדשא?
 
כמו הסבתא רבא-רבא-רבא, הדה-שבו. טוב, לא בדיוק
 
לפרק ולתלות על הקיר. פשוט מקסים
 
כרית האוויר בתקרה. איך לא חשבו על זה קודם?!
 
אנחנו יכולים למות עכשיו מאושרים. איזה יופי
 
לגזור ולשמור! או להוריד לטפט מסך, משהו שהולך ונעלם מהעולם הזה... ובקרוב בקקטוס גרסה אוטומטית? כן? כן.
 
רוצים לפתוח חלון מאחורה? אז תשכחו מזה...
 
כניסה למחלקת ילדים
 
לא כדאי לכם להסתכסך איתם, ואפילו הם היו מרוצים
 
אין טורבו- ולא ממש צריך
 
קוץ יעיל
 
דרדר על גלגלים
 
התמונה הכי ישראלית שיש...
 
 
זה מה יש. תתמודדו
 
כשאגדל יהיה לי קקטוס!
 
אמן. וגם סברס לקינוח
 





 
תגובות 
הוסף תגובה
  •  02/12/2015 במחיר כזה באמת מציאה / רגב1.
  •  02/12/2015 מה הקטע של האירבאמפ האלו, זה יותר קטע עיצובי / דניאל2.
  •  02/12/2015 כרית אויר עליונה? בתקרה? איך זה בדיוק נפתח? / רן3.
  •  02/12/2015 אהבתי את ה46 בתא מטען.. רמזים אה? / גיא4.
  •  02/12/2015 אם כבר רכב שטח... אז הרכב שטח הטוב בעולם... רכב חברה.... / עמוס (קול-בי קריינות ודיבוב)5.
    נראה לי שספרתי פה יותר "לא" מ"כן". אז לא תודה. לא בשבילי. אבל העיצוב... מאוד כן!
  •  02/12/2015 כותרת משובחת, אוטו חביב, מעדיף לא לבלוט ככה על הכביש / יוסי6.
  •  02/12/2015 אוטו אש. / דורון7.
    מגניב מדליק .
  •  02/12/2015 לא מבין את ההתלהבות מהדבר הזה? / נתן8.
    הוא לא זה וזה וזה וזה מה בכל זאת מיוחד? המחיר ומה עוד?
  •  02/12/2015 הנקודות על הדשבורד הרגו אותי, חביב ביותר והמון מחשבה ויצירתיות בעיצוב / גל מליקסון9.
    גם אם הרבה חושבים שזה מוזר או מכוער. זה שונה זה בטוח.
  •  04/12/2015 תודה, הזמנתי נסיעת מבחן היום, מבטיח לחזור עם התרשמות / חיים10.
  •  06/12/2015 התרשמתי אתמול מהחיה / חיים11.
    חלשה מעט, מספיקה לאישתי בעיר, אנחנו חולים על ידני, אחרת לא היתה בכלל כאופציה, המחיר מדהים למה שמקבלים, עכשיו חושבים אם יד2 רכב שטח יעודי לשטח או את זה חדש מהניילון, בהחלט כייפי. ביום יום אני על אופנוע ככה שההחלטה האמיתית תהיה של האישה.
  •  07/02/2016 אוטו מגניב ביותר / ליאור12.