fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
HJC

קישקשתא/ סיטרואן c4 קקטוס במבחן דרכים

קישקשתא/ סיטרואן c4 קקטוס במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום


השורה התחתונה
הקקטוס הצליחה לעשות את מה שהרבה לפניה נכשלו, והוא לגרום לכולם- אבל כולם!- להתאהב בה. החשיבה המקורית של סיטרואן והתכנון המוצלח (ברובו) של הקקטוס יצרו רכב שהוא פרקטי ומרווח מצד אחד, זול מצד שני, שיקי ומעוצב להפליא מהצד השלישי וחסכוני בדלק, בקניה ובתחזוקה מכל הצדדים…
אם תיבה ידנית לא מפריעה לכם, במחיר של 85,900 ש"ח בלבד הקקטוס מהווה את אחת מהקניות המוצלחות ביותר- ולא משנה אם בחרתם בה מהראש- או מהלב.

וקצת יותר בהרחבה

הקקטוס הוא התשובה של סיטרואן לשיטפון רכבי הפנאי הקטנים (אופל מוקה, פיג'ו 2008, סקודה יטי), אך לשמחת כולנו סיטרואן בחרה שלא להיות כמו כולם ושבה אל שורשיה (כי קקטוס זה צמח, הבנתם?…) עם תכנון חכם ומדוקדק ששומר על פשטות גאונית. התוצאה שהתקבלה היא אחת מהמכוניות הכי חכמות ומיוחדות שנראו כאן בזמן האחרון. מעניין לציין כי למרות שהקקטוס נושאת על ישבנה את השם C4, הפלטפורמה הגיעה בכלל מה-C3  אחרי סדרת שינויים ומתיחות. נו טוב, סיטרואן אמיתית לא תהיה אחת כזו בלי מוזרות אחת לפחות, וכמו שתראו בהמשך- יש עוד כמה כאלה.

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

העיצוב החיצוני של הקקטוס לא דומה לשום דבר שנוסע על הכבישים, וכאשר היא מגיעה בצבע צהוב בוהק- אף אדם שנשמה באפו לא יהיה מסוגל להתעלם ממנה. יחס המבטים/שקל של הקקטוס מביס מכוניות יקרות ממנה פי 10, בלי להגזים. למראה המיוחד והמסוקס תורם הפלסטיק המיוחד שנמצא מסביב לרכב ואשר נקרא בסיטרואנית air bump. כיסוי זה מכיל כיסי אוויר קטנים ועמידים המגנים על הרכב מפגיעות חניה קלות ומגיעים בצבעים שונים. העיצוב המרובע והחסון מגובה בעזרת עיצוב החזית החדש של סיטרואן עם "גבות" הלד הקשוחות שיוצרות פרצוף רציני ומפחיד בהרבה ממה שהקקטוס באמת.

בתוך הרכב תגלו מהר מאוד שגם שם סיטרואן שמרה על היחודיות והמינימליסטיות. יציאות האוויר זוכות לשלושה פתחים בלבד, אין כמעט מתגים, ורוב מערכות הרכב נשלטות ע"י מסך המגע שנראה כאילו שמו אותו שם במחשבה שניה. את לוח השעונים מחליף מסך נוסף המציג את מד המהירות והדלק בלבד. אין מד חום או סל"ד.

מינימליסטיות זה לא תמיד טוב (גם אם לא ממש נורא): קשה לי להיזכר מתי היתה הפעם האחרונה שנסעתי (שלא לומר נהגתי) ברכב בלי מד סל"ד, וברכב ידני זה מתבקש ונצרך עוד יותר. ההגה אינו מתכוונן למרחק, החלונות האחוריים נפתחים לסדק בלבד (לצורך שמירה על משקל נמוך), והשילוב שלהם עם מערכת המיזוג/אוורור צנועת הפתחים יכול ליצור מעט בעיות בקיץ האלים השורר בארץ.

אך אם נפסיק לשניה את הקטנוניות מגלים שהעיצוב אינו דומה לשום רכב אחר מהתקופה האחרונה במובן החיובי של המילה, והוא משחרר חלל נרחב ביותר לנוסעים- בעיקר לנוסע במושב הקדמי כיוון שכרית האוויר שלו הועברה לתקרה (!) ואת מקומה תפס תא כפפות ענק של 8.5 ליטרים (!!). המושבים הקדמיים גדולים, רחבים ונוחים מאוד, ובכלל, תא הנוסעים נעים לעין עד מאוד בעיקר בשילובי הצבעים החום-בז' שרכב המבחן הגיע איתם (עם הגה פשוט יפיפה), החומרים ברובם טובים ונעימים מאוד למגע ואיכות ההרכבה נראית כאחת שתחזיק מעמד לאורך שנים. תאי האחסון נדיבים מאוד, ובהמשך לארון הכפפות הקקטוס מציעה מגוון תאי אחסון גדולים גם בדלתות. תא המטען מציע נפח שימושי למדי של 348 ליטרים, ובקיפול יכול להגיע עד ל- 1170 ליטרים, אך לחובתו נרשמת שפת הטענה מעט גבוהה מהרצוי.

מנוע, ביצועים, התנהגות

הקקטוס מצוידת במנוע שלושת הצילינדרים המוכר של פיג'ו-סיטרואן, 1.2 ליטר, 82 כ"ס ו- 12 קג"מ שמשמש גם את ה- 108, 208, 2008 וה- 301, ובגרסתו המוגדשת את ה- 308, ה- c4 ועוד. בעתיד הקרוב תגיע לקקטוס גרסה אוטומטית ומוגדשת שלו עם 110 כ"ס, אולם עד אז האופציה היחידה הוא המנוע האטמוספרי בשילוב תיבה ידנית. כמו ב- 2008, גם בקקטוס גילינו מנוע עליז ושמח אשר למרות הנתונים הצנועים מושך בעליצות את המרכב הלא קטן- ועושה זאת בלי שום רגשי נחיתות, גם תחת עומס או בכביש המהיר. סוד הקסם טמון בנתון המשקל המפתיע- 965 ק"ג בלבד- זהה לזה של פיקנטו לדוגמה… כתוצאה מכך גם צריכת הדלק מצוינת, ובמבחן מדדנו לקקטוס 12.8 קמ"ל, וזאת אחרי עמידה לאורך זמן עם מנוע פועל לצורך צילומים, נסיעה בפקקים (נוראים, יש לומר) ובעומס משקל. פחות אהבנו את בידוד הרעידות הלא מושלם של המנוע (בעיקר בהתנעה שפשוט מנערת את כל הרכב) אך הרעש היחודי של שלושת הצילינדרים חביב למדי, לפחות עלינו.

בפרק ההילוכים נקדים ונאמר שתמיד כיף לנו לנסוע ברכב עם תיבה ידנית, אפילו אם לא מדובר באחת מהטובות ביותר… לרעתה עומדת מהלך ידית ארוך מאוד ולא תמיד מאוד מדויק וחוסר במד סל"ד שיכול לגרום להתנגשות במגביל ההצתה שמאופיין בפעולה לא מעודנת בעליל. לזכותה של התיבה עומדים יחסי העברה מחולקים היטב המתאימים לאופי הרכב והמנוע, ומאפשרים האצות חזקות עם שיוט מהיר ושקט יחסית- גם בזכות בקרת השיוט (ברכב ידני, זוכרים?).

נוחות הנסיעה של הקקטוס דווקא לא מזכירה את ימי הזוהר של סיטרואן. רוב הזמן נוחות הנסיעה סבירה, אך לעיתים יש תחושה שהמתלים ובולמי הזעזועים -בעיקר האחוריים- מתקשים להתמודד עם מהמורות תחת עומס. דווקא בכבישים מהירים הרייד נעים יותר ומגובה בבידוד רעשים טוב יחסית שמאפשר לקקטוס לגמוא מרחקים במהירות ובנינוחות. ההגה הקליל בעיר מקבל משקל נוסף ככל שהמהירות עולה ומתאים באופיו השימושי והנעים לקקטוס, ללא יומרות כאלה ואחרות.

סיטרואן c4 קקטוס  – נתונים טכניים

מנוע: בנזין שלושה צילינדרים, 1199 סמ"ק

הספק (כ"ס/סל"ד): 82/ 5750

מומנט (קג"מ/סל"ד): 12/ 2750

תיבת הילוכים: ידנית 5 הילוכים

האצה 0-100: 12.9

מהירות מירבית: 167 קמ"ש

הנעה: קדמית

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 415.7/ 172.9/ 153

בסיס גלגלים (ס"מ): 259.5

משקל (ק"ג): 965

מיכל דלק (ליטר): 50

נפח תא מטען (ליטר): 348

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 21.7

צריכת דלק מבחן: 12.8

מחיר: 85,900 ש"ח

 

12 תגובות ל קישקשתא/ סיטרואן c4 קקטוס במבחן דרכים

  1. נראה לי שספרתי פה יותר "לא" מ"כן". אז לא תודה. לא בשבילי.
    אבל העיצוב… מאוד כן!

  2. הוא לא זה וזה וזה וזה מה בכל זאת מיוחד? המחיר ומה עוד?

  3. גם אם הרבה חושבים שזה מוזר או מכוער. זה שונה זה בטוח.

  4. חלשה מעט, מספיקה לאישתי בעיר, אנחנו חולים על ידני, אחרת לא היתה בכלל כאופציה, המחיר מדהים למה שמקבלים, עכשיו חושבים אם יד2 רכב שטח יעודי לשטח או את זה חדש מהניילון, בהחלט כייפי. ביום יום אני על אופנוע ככה שההחלטה האמיתית תהיה של האישה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל