fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

רונין 47 – עיצוב של טרמינייטור ומנצח מירוצים

רונין 47 – עיצוב של טרמינייטור ומנצח מירוצים

גיא בן ברק

"רונין", סמוראי שנותר ללא מנהיג, זה שם הדגם שנבחר (ואמנם מתאים) למכונה העתידנית ואכזרית למראה שיוצרת חברת מאגפול, עיקר הייצור מיועד ללקוחות קאסטום/נייקד אבל יש גם גרסאות מירוץ. מי שחושב שזה צעצוע שנלקח ממשחק לגו – האופנוע הזה לא רק נוסע אלא הוא הגיע שני במירוץ פייקס פיק, מירוץ טיפוס הר תובעני ומסוכן הנערך בקלורדו ארה"ב מדי שנה מאז 1916 וכולל מכוניות ואופנועים בקטגוריות סדרתיות וספיישל. מול מתחרים קשים כמו קאוואסאקי ZX10 ואופנועים משופרים בקטגוריית הספיישל סיים הרונין כאמור שני מבין האופנועים בטבלה הכוללת, מכובד מאוד מכובד.

רונין 47 (47 סמוראים שנותרו ללא מנהיג, כך באגדה היפנית) הוא למעשה ביואל 1125 סופרבייק (וי-טווין מקורר מים) בתוספת המזלג האלטרנטיבי ועוד עבודות ספיישל של מאגפול, חלקי קרבון, טיטניום מעוצבים ביד שגם מורידים את משקל האופנוע, מגאפול מתאימים כול אופנוע ללקוח וכפי שניתן לראות התוצאה מגדירה מחדש את המושג "מיוחד". 

תחילת הפרוייקט בשנת 2009 עם חיסולה של חברת ביואל; במחסנים ואצל סוכנים נותרו 47 (מוכר המספר כן?) יחידות של 1125 סופרבייק ואלה נרכשו על ידי חברת מאגפול, שנה אחר כך כבר הוצג בלאס וגאס הרונין הראשון. קשיים שונים עכבו את שיווק הרונין ללקוחות במשך מספר שנים עד שב-2014 החל הייצור ה"סדרתי", כול רונין נמכר ב-38,000 דולר בארה"ב. 

אופנוע המירוץ שסיים שני בפייקס פיק מצויד כבר במנוע ביואל EBR1190, הגרסה המתקדמת והמוגדלת למירוצי סופרבייק של מנוע ביואל ז"ל. המזלג מסוג לינק מצויד כשמו במחבר עם בולם זעזועים יחיד המטפל בשיכוך בעוד פעולת ההיגוי נעשית בנפרד, בכך נפתרת בעיה יסודית של מזלג טלסקופי רגיל שצריך להתמודד עם היגוי ושיכוך באותו מנגנון. כמו-כן מצויד הרונין בפתרונות מקוריים נוספים כמו קירור – הרדיאטור ממוקם גבוה בחזית בעוד מיכל העודפים של נוזל הקירור ממוקם… ברגל המזלג השמאלית. זאת ברוח הפתרונות המקוריים של ביואל עצמה באופנועיה כמו אכסון השמן בזרוע האחורית והדלק בתוך השילדה, דיסק בלם הקפי ועוד. 

תודה לעו"ד משה פינצבסקי שהפנה את תשומת ליבנו לרונין 

תגובה אחת ל רונין 47 – עיצוב של טרמינייטור ומנצח מירוצים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל