מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
הונדה תחשוף 250 ספורטיבי דור חדש
גיא בן ברק
צילום: יצרן
בתערוכת טוקיו שתיערך בחודש הבא תחשוף הונדה אופנוע ספורט 250 סמ"ק המוגדר אב טיפוס אך קרוב מאוד להפוך לאופנוע סדרתי. כפי שניתן לראות בסרטון ה-CBR250RR דור חדש הזה עולה במכלוליו על ה-CBR250/300R הנוכחי, לפחות מבחינת המזלג ההפוך של הקונספט, במיוחד עם אגזוז אקרפוביק היומרות המקצועיות ברורות. כרגיל אצל הונדה המנוע הוא שעושה את ההבדל העיקרי, וכאן ככול הנראה יותקן מנוע שני צילינדרים בניגוד לסינגל איתו עובדת הונדה היום בספורטיבי 300 שלה. כלומר הונדה החליטה לענות לימאהה R3, ה-CBR250RR ישווק באסיה בנפח 250, כשבמערב ואצלנו בישראל תימכר גרסה מוגדלת נפח, 300 ואולי אפילו 350 סמ"ק.
הופעתו הקרובה של 250 ספורטיבי חדש מעלה שוב את הקשר בין קטגוריית מוטו 3 בגרנד פרי, שם מתחרים אופנועי 250 סמ"ק, לאופנועים הנמכרים לציבור. כידוע הונדה היא היפנית היחידה המעורבת במירוצי מוטו 3, אך בניגוד ליריבתה האירופית ק.ט.מ הקושרת את אופנוע המוטו 3 שלה לאופנוע המיוצר לציבור הרחב – משפחת RC – הרי שהונדה שומרת על הפרדה מוחלטת ועד היום אין ביטוי בליין הסדרתיים שלה לאופנוע המירוץ המדהים שהיא מריצה במוטו 3, אופנוע אליפות בשנה שעברה והולך לקחת גם השנה עם דני קנט. גם ה-CBR250RR המופיע כאן לא מקרב את המוטו 3 לכביש הציבורי, מנוע שני צילינדר מול הסינגל של המירוצים, נקווה שבכול זאת שיישמו משהו מטכנולוגיית השילדה והמיתלים המשמשים אותם במירוצי אליפות העולם.
סוף סוף התעוררו בכנף האדומה אולי סנונית ראשונה אחרי שנים של שינה עמוקה