מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מנוע חדש לק.ט.מ דיוק 690 2016
גיא בן ברק
ק.ט.מ דיוק 690 חדש ל-2016. בעוד העולם עוסק באפשרות להופעת דיוק 800 טווין – עוסקת ק.ט.מ במציאות וחושפת את הגרסה החדשה לסינגל חורך האספלט, הדיוק 690.
חיצונית ולמעט הצביעה בשחור לשילדה ואולי המושב החדש, הדיוק החדש נראה כמו דגם 2015 אולם הפואנטה היא מתחת לחצאית. מנוע ה-LC4 690 סמ"ק עבר סדרת שיפורים מקיפה: מידות הבוכנה חדשות, קוטר גדול יותר על חשבון המהלך ליצירת נפח זהה של 690 סמ"ק, גל הארכובה והטלטל חדשים, הראש חדש כמובן כדי להתאים לצילינדר והבוכנה החדשים, כעת הוא קומפקטי יותר למרות שמידות השסתומים גדלו. הודות לשינויים לעיל עלתה תקרת הסל"ד של המנוע ב-1,000 סיבובים לדקה משמעותיים שמשמעותם יותר הספק, 7% יותר הספק לדברי היצרן, כלומר ה-690 החדש מייצר 75 כוח סוס… במקביל להגדלת ההספק הותקן גל איזון חדש המקטין משמעותית את הויברציות ללא פגיעה בכוח, היצרן מדגיש כי חלקות הפעולה שופרה במיוחד בסל"ד הנמוך. לאור העליה לעוד יותר כוח, בורר מפות ניהול מנוע ממוקם על הכידון והרוכב מחליט כמה כוח ירד לגלגל האחורי בהתאם לרמת האחיזה. ABS ובקרת אחיזה למניעת החלקת גלגל אחורי מותקנים סטנדרט (ניתנים לניתוק), כמו כן מותקנת שליטה על בלימת המנוע לתפקוד מיטבי בשיפועים תלולים.
גיאומטריה חדשה למזלג, ובתחום האבזור לוח שעונים כול חדש, לראשונה אצל ק.ט.מ לוח המגיב לשינויי תאורה יום/לילה.
הדיוק החדש יוצג בתערוכת מילאנו ב-17.11.2015, היצרן אומר שיתכנו עוד שינויים קטנים.
ולמי שהביצועים של הדיוק 690 החדש לא מספיקים, גרסת ה-R תהיה חזקה אפילו יותר עם אלקטרוניקה מתקדמת, מתלים משופרים וגרפיקה ייחודית.