fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
MV קוביה

סובארו XV- מקרה קנקן קלאסי מבחן דרכים בוידאו

סובארו XV- מקרה קנקן קלאסי מבחן דרכים בוידאו

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה
על פניו, הסובארו XV מציעה משהו שאין לאף אחד אחר, והוא יכולת שטח אמיתית לחלוטין יחד עם שימושיות משפחתית, וכל זאת מבלי לוותר על המראה החיצוני או צריכת דלק נמוכה- ובמחיר של "פרייבט" משפחתי רגיל לחלוטין. המציאות, כרגיל, יותר מורכבת: ה- XV אמנם מצוידת בהנעה כפולה, בהילוך כוח ובמנוע מודרני, אולם השידוך לתיבת הילוכים ידנית עם יחסי העברה ארוכים ביותר "הורג" את המנוע והביצועים, ופוגע גם באפקטיביות של הילוך הכוח- ובצריכת הדלק שעמדה על כ-10 קמ"ל. תא הנוסעים הפשוט אינו מוסיף נקודות חיוביות למשוואה, מה שמשאיר רק המחיר המצוין להלחם על גזר דינה של הסובארו היפה, ולמען האמת- לא בהצלחה מרובה.

 

וקצת יותר בהרחבה

הסובארו XV נמצאת איתנו כבר שנתיים. כדי לפשט את הדברים אפשר לומר שהסובארו XV היא אימפרזה מנופחת וכפולת הנעה עם נטיית שטח מובהקת, וזה דווקא דבר טוב בהחלט. לאחרונה קיבלה ה-XV חיזוק לליין הדגמים בדמות הוזלה משמעותית  ונחוצה ביותר, והוספת מנוע 1.6 חדש עם אפשרות לתיבה ידנית בעלת הילוך כוח. בגרסה הזו, הסובארו XV הינו הדגם היחיד בארץ בין שלל רכבי הקרוסאובר הקטנים (סוזוקי קרוסאובר, סקודה יטי, קיה סול ועוד) אשר מציע אפשרות כזו- ועוד במחיר סביר לחלוטין של 129,900 ₪ בלבד. במידה ותרצו את ה-XV עם תיבה אוטומטית רציפה (וללא הילוך כוח) תאלצו לשלם 135,900 ₪, מחיר שעדיין נמצא בתחום המתחרות (פחות או יותר). הדגם עם מנוע 2 ליטר כבר עולה 149,900 לידני ו- 154,900 לאוטומטי.

 

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
אחת מנקודות החוזק העיקריות של ה-XV הוא העיצוב החיצוני. גם היום, שנתיים לאחר הצגתה המראה החיצוני של ה-XV נראה כקולע בדיוק למטרה: אגרסיבי במידה בלי להידרדר למלכודות מראה הסכין בין השיניים, מודרני ומזוהה מיידית עם החברה, כאשר חישוקי הסגסוגת היפיופים נותנים את הטאץ' הסופי והנכון.
בתוך הרכב מתחילים להיווצר הבקיעים הראשונים. עיצוב התא מזכיר את הכלים האחרים של סובארו, ולא תמיד לטובה. אז נכון, הכל נמצא במקום ושום דבר לא מעצבן את העין, אבל מצד שני- הוא סתמי ופושר מדי, על אחת כמה וכמה בהשוואה למראה החיצוני הנהדר. החומרים עצמם פשוטים מדי ומזכירים רכבים בני עשור ויותר, ומגדילה לעשות ידית ההילוכים של התיבה הידנית הנראית כאילו הגיעה הישר מהאימפרזה הראשונה, אי אז משנות ה-90. התא הכהה קודר מדי, ומומלץ בחום לבחור באופציית הצבעים הבהירים שעושה חסד עם התא.
בצד הפרקטי של המשוואה הכל בסדר גמור, ותודה ששאלתם: קו הגג הגבוה תורם רבות למרווח הנוסעים מקדימה ומאחור, וגם נוסעים בעלי רגליים ארוכות לא יסבלו במושב האחורי. לסיכום נציין כי תא המטען בגודל סביר של 380 ליטרים.

מנוע, ביצועים, התנהגות

כאמור, אנו לקחנו לבדיקה את מנוע ה- 1.6, המצטרף החדש להיצע ה-XV. המנוע הזה מותקן גם באימפרזה, אולם שם הוא צריך לסחוב כ-100 ק"ג פחות (1340 ק"ג לעומת 1425 ק"ג ב- XV הידנית ו- 1460 באוטומטית) וללא הנעה כפולה ובולעת כוח. המנוע עצמו אולי חדש, אבל עם 114 כ"ס בלבד ומומנט של 15.3 קג"מ- הנתונים אותם הוא מספק כבר אינם עומדים בסטנדרטים מודרנים. סובארו הוסיפה חטא על פשע, ושידכה אותו לתיבה ההילוכים בעלת 5 יחסי העברה ארוכים בלבד, מה שהורג כל סיכוי לביצועים מחד- ומאידך רושם צריכת דלק גבוהה יחסית של 10 קמ"ל, כיוון שיש לאמץ את המנוע בצורה קבועה כדי לקבל תזוזה מספקת. ואם תחשבו שאני מגזים, אספר לכם שההילוכים כל כך ארוכים עד שממש קשה לבצע זינוק חלק מהמקום (עם כל נהג…), ויש לתת הרבה גז כדי לזוז. כקוריוז אספר שמתוך ייאוש קל שילב את תיבת ההעברה ליחס נמוך (low)  עוד בתוך עיר, ואז לפחות יכולתי לעמוד בקצב התנועה. ואם כל זה לא מספיק- אז לקינוח, תפעול התיבה עצמה אינו נעים ואינו מרגיש מדויק או מזמין. פשוט חבל.
נראה לי שזו אחת מהפעמים היחידות בהן אמליץ דווקא על התיבה הרציפה, אשר אמנם לא פותרת את בעיית הביצועים, אבל לפחות אינה מאלצת את הנהג לתזמן "על הקשקש" את העברות ההילוכים ולהלחם במנוע ובקלאץ' בכל זינוק מחדש.

נקודת אור קטנה לסיום פרק המנוע העגום: לזכותו של המנוע אפשר לומר שהוא שקט וחלק יחסית, וגם במאמץ ממושך קולו אינו מפריע לנהג.

לצערי גם בפרק נוחות הנסיעה איני יכול לחלק לסובארו תשבחות. מהיכרותי עם הפורסטר והאאוטבק ציפיתי לרמת נוחות גבוהה מאוד, ולא כך המקרה. ה-XV קשיחה בעיר וולא מרוסנת מספיק מחוצה לה, כך שנסיעה בכביש שאינו מושלם לגמרי תגרום לנוסעים אי נוחות. לפחות רמת האחיזה של ה-XV לא פחות ממושלמת, וקשה להיכנס איתה לצרות.

בשטח
הילוך הכוח העלה בנו רצונות לרדת לשטח "אמיתי", וזוויות המרכב טובות יחסית ומגובות במרווח גחון  מכובד ביותר של 22 ס"מ חיזקו את הרצון הזה. בתנועה על שבילים מהירים הסובארו הזו במיטבה, אבל המנוע החלש ויחסי ההעברה הארוכים למדי (גם ב- Low) פוגעים ביכולת התנועה בשטח טכני הרד קור. למרות כל זאת, ה- XV מסוגלת להרבה יותר מאשר שאר המתחרות בשוק, וזו נקודה חשובה ביותר ששווה לתת לה ח"ח- ואפילו לשקול את רכישתה על פני רכבי קרוסאובר אחרים- בהנחה שהשטח באמת מדבר אליכם, כמובן.

סובארו XV- נתונים טכנים

 

מנוע: בוקסר 4 צילנדרים, 1600 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 114/ 5600
מומנט (קג"מ/סל"ד): 15.3/ 4000
תיבת הילוכים: ידנית 5 הילוכים, הילוך כוח/ רציפה
האצה 0-100: ידנית 13.1 שניות, אוטו' 13.8 שניות
מהירות מירבית: ידנית 179 קמ"ש, אוטו' 175 קמ"ש
הנעה: כפולה קבועה
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 445/ 178/ 161
בסיס גלגלים (ס"מ): 263
משקל (ק"ג): ידנית 1425, אוטו' 1460
מיכל דלק (ליטר): 60
נפח תא מטען (ליטר): 380
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 15.3 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 10 קמ"ל
מחיר: ידנית 129,900, אוטו' 135,900

21 תגובות ל סובארו XV- מקרה קנקן קלאסי מבחן דרכים בוידאו

  1. הפח שלהם תמיד היה בעובי של נייר עיתון. לאחר תאונה הקטנה ביור האוטו היה מתפרק לפרורים .
    זבל .

  2. הרכב פשוט אכזב אותי ברמה. התנהגו הכביש שלו גרועה מכל היפניות שנהגתי בהן.
    ואני לא מדבר על אנשי המכירות האולם שצריך לפטר את כולם ולהתחיל במנכל כי כנראה הדג מסריח מהראש.

  3. ואפילו לא באו לשאול אים אני רוצה משהו כאילו היו להם עוד אנשים באולם.

  4. עשו לי טובה שבכלל דיברו איתי בסוף רכשתי הונדה CRV.
    ומרוצה עד הגג שלא רכשתי אצלם.

  5. אותו יחס מזלזל כמו שקיבלתי ד"א בטויטוא. אבל סובארו לעות טויוטא…? טיוטא מוכרים בלי טובות וסובארו מזדחלים מאחור

  6. אבל יצאתם תותחים שאתם לפחות כותבים את האמת על האוטו.
    תתמידו .

  7. אבל לפי הסרט דווקא נראה שניהנתם וגם דיברתם דברים טובים על האוטו.

  8. איפה מנועי TSI או מנועים ירוקים או אקובוסט, המנוע הזה עוד מהרקס

  9. אהבתי ההתיסות לפרטים הקטנים, תמשיכו. אגב מנוע גדול בB4 ישן מנוע 2000 מעבר לירידה מטורפת במחירון ושהוא אינו חסכני בדלק אני מת עליו

  10. מי תריך פה יותר מזה וזה יוזיל בים כסף בקניה? לא? מישהו מומחה בבקשה? ידוע אם יגיע? אהבתי הצורה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל