fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

טעם של פעם- סוזוקי גרנד ויטרה 3 דלתות (מבחן דרכים בוידאו)

טעם של פעם- סוזוקי גרנד ויטרה 3 דלתות (מבחן דרכים בוידאו)

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה
אמנם נכון הדבר שתקציב של 149,990 ש"ח יאפשר לכם לקנות מספר רכב פנאי רכים ומפוארים יותר מהסוזוקי הצנועה- או לחילופין רכב מנהלים טוב, אבל את החבילה היחודית לויטארה (עיצוב קשוח, גובה, יכולת שטח אמיתית ומוניטין האמינות המפורסם) במחיר הספיציפי הזה– לא תוכלו למצוא בשום מקום אחר.

 

וקצת יותר בהרחבה
סוזוקי גרנד ויטרה אינו רכב חדש. בימים האחרונים הוצגו תמונות היורש לגרנד ויטרה, כיוון שבגלגולו הנוכחי הסוזוקי החביב נמצא איתנו עוד משנת 2006, ועבר מתיחת פנים קלילה לפני כשנתיים. שורשי הויטרה מגיעים עד לסוף שנות ה-80, אז יצא לראשונה לאויר העולם והפך לאהוב הספריות והקוסמטיקאיות- עוד לפני שסגמנט ה"כאילו כזה" בכלל הומצא. בהתאם לרוח התקופה של אותם ימים, הויטרה התגאה (ובצדק) ביכולת שטח אמיתית עם שלדת סולם, מנוע אורכי והילוך כוח, ובמהלך מפתיע למדי של סוזוקי- ממשיך להתגאות בכך עד ימינו אנו (להוציא את שלדת הסולם הנפרדת שנפרדה מאיתנו וכיום היא אחודה).
עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
ובכן, העיצוב. הוא… מרובע. מאוד. קשה לפספס את העובדה שכאן גר ג'יפ אמיתי, גבר גבר, ולא מטרוסקסואל מרוט ומתייפיף המתהדר בנוצות לא לו.
מתיחת הפנים עידנה מעט את הסבכה הקדמית והוסיפה מעט עדכניות לפנסים הקדמיים והאחוריים, אבל חוץ מזה- הויטרה מצליח להתרומם (תרתי משמע) מעל שאר העדר, ומשדר בבוטות את הבוז שהוא רוכש לשאר מזדחלי האספלט.
באופן מפתיע למדי, במפגש פנים אל פנים מתגלה שהויטרה הקצר- אכן קצר. עם אורך של 403 ס"מ הוא קצר יותר אפילו מהקליאו שנבחנה כאן לא מזמן. זהו פלוס רציני ביותר למי שבכל זאת חי בעיר וצריך לחנות מדי פעם או להשתחל באיזה פקק מזדמן, וכאשר יורדים לשטח טכני- קל יותר לתמרן איתו במקומות צפופים.
גובה המרכב (169 ס"מ) משלם דיווידנדים גם הוא, עם תנוחת נהיגה גבוהה ושולטת הצופה מעל לשאר הפחיות בכביש, ובנוסף מאפשר לנוסעים ברכב מרווח ראש מכובד ביותר.
ואם כבר דיברנו על המרווח לנוסעים- נמשיך איתו: כיוון שהרכב קצר למדי, הרושם המתקבל הוא של תא נוסעים קטן למדי. האמת הפוכה לגמרי: בזכות רוחב המרכב (181) יש שפע של מקום לנוסעים מקדימה והרגשה אוורירית ומרווחת הנתמכת בשדה ראיה טוב.
לנוסעים מאחור המצב שונה למדי: המושב צפוף למדי ומיועד במפגיע לשניים בלבד.
תא המטען קטן מאוד, ועומד על 184 ליטרים כאשר המושבים פתוחים. לא מספיק בעליל.
עיצוב הקונוסולה המרכזית מזכיר מאוד את ה- sx4 (הקודמת) ושאר האחיות הקטנות, כמו גם גלגל ההגה והמתגים השונים. גם הפלסטיקה הגיעה משם, והיא מתהדרת בנוקשות ובספטניות משהו.
האבזור ממשיך את מגמת אי-ההתפנקות. אמנם יש את כל מה שצריך (חלונות, מראות, בקרת אקלים וכניסה ללא מפתח) אך אין דברים מיוחדים. נעשה חשוך? יתכבד הנהג וידליק בעצמו את האורות. יורד גשם? יתכבד הנהג וכו'. כיוון להגה יש רק לגובה, ואני בטוח שכבר הבנתם את הפרנציפ. בסופו של דבר, ברכב שמיועד בעיקר לשטח זה בכלל לא נורא, אולם אני לא בטוח ששאר הלקוחות הפוטנציאלים (שלא ירדו הרגע מדיפנדר) יבינו לאן הלך הכסף.
מנוע, ביצועים, התנהגות ושטח
התשובה לאיפה הלך הכסף מתגלה כשיורדים לפרטי מערכת ההנעה. נתחיל מהמנוע: להבדיל ממגמת צמצום נפח המנועים בשנים האחרונות, הגרנד ויטרה הקצר מצוייד במנוע בנזין (אורכי!) 2.4 ליטר המוציא 166 כ"ס ומומנט של 22.9 קג"מ. ההספק לא מרטיט נפשות, אבל למשקל של 1531 ק"ג הוא מספיק בהחלט. אל המנוע מחוברת תיבה אוטומטית פשוטה למדי בעלת 4 הילוכים בלבד, ללא אפשרות לטיפטרוניק ודומיו- אך עם מסילה משוננת שנוחה לשימוש ידני.
המנוע מרגיש חי למדי, והשילוב שלו עם תיבת ההילוכים מניב תאוצה מיידית והחלטית, ללא השהיות או הססנות המוכרת ממנועי טורבו ו/או תיבות רובוטיות שונות. נגעת בגז? הסוזוקי מגיב מיד. שילוב המנוע/תיבה יעיל עם יחסי העברה טובים, והמנוע שקט למדי רוב הזמן. לסיכום פרק יחידת הכוח אפשר לומר ש- 166 כ"ס הם לא הרבה מאוד- אבל בכל זאת מספקים למדי, גם אם לא הופכים את הויטרה לעפיפון או מטוס.
מהצד השני של המשוואה, המנוע הגדול, ההנעה הכפולה הקבועה ותיבת ההילוכים הפשוטה גורמים לכך שצריכת הדלק תהיה בהתאם. במהלך המבחן (שכלל טעימת שטח) השגנו צריכה של כ-7 קילומטר לליטר, ובשיוט בין עירוני רגוע בקושי הצלחנו לגרד את ה- 11 קמ"ל.
כל זה נחמד ויפה, אבל התשובה העיקרית ל"איפה הכסף" נמצאת מתחת לרכב, עם תיבת העברה בעלת הילוך כוח והנעה כפולה קבועה בעלת דיפרנציאל מרכזי ננעל הנשלטת ממתג חשמלי.
השילוב הזה אומר שבשטח טכני אמיתי- הסוזוקי הקטן יכול להשפיל גדולים ויקרים ממנו, שלא לדבר על רכבי ה"כזה כאילו" המתרבים והולכים.
אם מצרפים את הנתון הזה למרווח גחון מכובד (20 ס"מ) וזווית גישה ונטישה טובות- מקבלים כלי שטח זריז וממזרי עם עבירות טובה מאוד. למרות נוקשות מסויימת שהתגלתה בכבישים, דווקא בנסיעת שבילים המתלים מצליחים לבודד יפה את המהמורות והאבנים השתולות, ולהגן על ישבנו של הנהג מפגיעות כאלה ואחרות.
נקודת התורפה העיקרית בשטח היא הדוד האחורי שיורד נמוך מדי וחשוף לפגיעות, אבל חוץ מזה- מדובר בממתק שטח אמיתי ונדיר.

סוזוקי גרנד ויטרה 3 דל' – טכני
מנוע: בנזין 4 צילנדרים, 2393 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 165.8/ 6000
מומנט (קג"מ/סל"ד): 22.9/ 3800
תיבת הילוכים: אוטו' 4 הילוכים
האצה 0-100: 11.5 שניות
מהירות מירבית: 170 קמ"ש
הנעה: כפולה, הילוך כוח
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 406/ 181/ 169.5
בסיס גלגלים (ס"מ): 244
משקל (ק"ג): 1531
מיכל דלק (ליטר): 55
נפח תא מטען (ליטר): 184, מושב אחורי מקופל 516
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 10.8 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 7 קמ"ל
מחיר: 149,990 ש"ח

12 תגובות ל טעם של פעם- סוזוקי גרנד ויטרה 3 דלתות (מבחן דרכים בוידאו)

  1. חבלו לייק גדול. הסרט נותן נגיעה כמעט בכל עיניין אפילו בצריכת הדלק שבאמת גבוהה. יש לי כזה ואני אוהב אותו מאוד. משרת אותי בכביש ובשטח אבל כמו שאמרתם צריכת הדלק גובהה אבל האוטו פצצות.

  2. נראה נשמע מתנהג כמו ג׳יפ אורגינל ….
    אז זה ג׳יפ. אורגינל …!!!
    יפה !!!

  3. לדעתי היה מקום לתת יותר שטח של טיפוסים ואתגרים על מנת להראות מה האוטו יכול לעשות
    בכתבת שטח הבאה

  4. כל הגיפים של פעם נהיו מכוניות לקשורי היום
    ובגלל זה אף אחד לא נכנס עם האוטו שלו לשטח שהאוטו לא יתפרק לו

  5. נשמח לשמוע ממך המלצות למוזיקה לסרטונים הבאים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל