fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
voge מוטו24 באנר

רק כמעט, שברולט סוניק RS במבחן דרכים בוידאו

רק כמעט, שברולט סוניק RS במבחן דרכים בוידאו

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה:
יש בסוניק RS הרבה דברים טובים- כמו המנוע החזק, ההתנהגות, העיצוב, האבזור והמחיר. מצד שני יש גם דברים שהם עדיין בגדר "כמעט"- כמו איכות החומרים והעידון הכללי . לצערינו יש גם כמה דברים שממש לא- כמו חוסר הנוחות, ההילוכים, הרעש וצריכת הדלק.

הרושם הכללי הוא של רכב חצי אפוי, שבהשקעה מעט גדולה יותר היה אפשר להפוך אותו לעוגיה אמיתית. אבל צריך לזכור שבסופו של דבר אפילו שברולט אינה מגדירה את הסוניק RS כהוט האץ'- אלא כסופר-מיני הנותנת תמורה מעולה לכסף, ומהבחינה הזו אין אפשרות להתווכח- הרי איפה עוד תוכלו למצוא רכב בקטגוריה שלה ובמחיר כזה (109,900 ש"ח) המציע מושבי עור, מנוע טורבו עם 140 כ"ס, ג'אנטים 17" ועוד?

וקצת יותר בהרחבה:
הסוניק מוכרת לכולנו זה מכבר, כיוון שהגיעה לארץ לפני כשלוש שנים- ב2011- כמחליפה של האוויאו ה… שנויה במחלוקת. כחלק מתהליך ההתנערות מאותה אוויאו, שונה השם לסוניק- להשלמת המהפך והשיפור שעבר המותג כולו.
בהמשך לתהליך זה, שברולט ישראל החליטה להביא את הגרסה המעניינת יותר של הסוניק, ה- RS, אשר מצויידת במנוע ה- 1.4 טורבו (המוכר מהקרוז טורבו ומדגמי אופל השונים) המפיק 140 כ"ס, בתוספת אבזור שופע לכל דכפין- ובמחיר שווה לכל נפש (יחסית).
מטבע הדברים, 140 כ"ס על מרכב קטן, תג RS מעורר תאבון המלווה בתגי turbo במקומות אסטרטגים ועיצוב קרבי יוצרים ציפיות מסויימות שאי אפשר להתעלם מהן- למרות שהנציג החביב משברולט טרח לחזור מספר פעמים על העובדה ש"זו לא קטנה חמה. זו קטנה מאובזרת מאוד עם תמורה מצויינת לכסף". בואו ניתן בגז ונבדוק הכצעקתה.
עיצוב, תא נוסעים, שימושיות 
למרות הזמן הרב שעבר והיחידות הרבות המסתובבות בכבישים, העיצוב החיצוני של ה- RS מצליח להראות עדכני ומעניין, בעיקר בזכות הפנסים הראשיים הבולטים שעומדים כל אחד בזכות עצמו ואינם תחת חופת פלסטיק גדולה כנהוג, ובזכות העיצוב הרבוע למדי שנראה כאילו נחתך בגסות ע"י גרזן או מד זווית. בזכות עיצוב זה, ה- RS (והסוניק בכלל) מצליחה להיות בולטת יחסית על הכביש, והגריל הענק רק מגביר את הנראות. החישוקים הגדולים והכהים מחמיאים לה, והצבע הלבן (שבהתחלה נראה סתמי משהו) מגלה בשמש את טבעו הפניני, מחמיא לעיצוב וממתן את הרושם החיצוני שאחרת היה יכול להיות צעקני למדי ומדי. מאחור, פתח האגזוז הגדול מבהיר היטב שלא מדובר בסתם 1.4 פושטית, אלא טורבו- וכאמור ישנם גם תגים בולטים שדואגים להזכיר זאת לכל צופה מזדמן.

בתוך הרכב המצב נראה טוב, טוב מאוד אפילו- לפחות עד שמתחילים לרדת לפרטים. יש שפע אבזור והרבה פרטים מעוררים בתא, כגון מושבי העור (המחוממים! בארץ!! בקיץ!!!) עם תפירה אדומה ,לוח השעונים המיוחד, הגה יפה ונוח בעל תחתית שטוחה (וגם הוא עם תפירה אדומה), דוושות אלומיניום, כיתובי RS בולטים בכל פינה ועוד. גולת הכותרת היא מערכת ה my link (שעובדת יפה רוב הזמן) בעלת המסך הגדול (7") ששולטת על מרכז הקונסולה המרכזית.

לפני שנתחיל לכסח, יש עוד כמה דברים הראויים לציון- כמו ציון מקסימלי במבחני הריסוק, תאי האחסון הגדולים, תא כפפות כפול המכיל את חיבורי מערכת השמע, ולקינוח משהו הראוי לשבח: המזגן של הסוניק RS פשוט מצויין.
עכשיו הגיע הזמן להיות קצת פחות נחמדים: כל האבזור הנ"ל הוא טוב ויפה, אבל האיכות… פשוט לא שם. הסוניק RS מזכירה מבפנים רכב מלפני עשר שנים לפחות, זו ממש לא מחמאה. הפלסטיקים פשוטים מאוד ואיכות ההרכבה לא מדהימה- וזה פוגע אנושות ברושם הטוב של ההתחלה. לוח השעונים נראה פשוט לא שייך, גם אם פעולתו קריאה ופשוטה למדי. הטעם שמתקבל בסוף הוא של החמצה,  כיוון שבהשקעה קצת יותר גדולה, שברולט היתה יכולה להפוך את תא הנוסעים של הסוניק למקום שטוב וכיף להיות בו.
כמו כל סופר מיני, המקום לנוסעים סביר- ועדיף לאלה היושבים מקדימה. למרות המצאות גג השמש ברכב הנבחן (אופציה בתוספת תשלום) מרווח הראש לא נפגע. המושבים הנאים תומכים למדי, אבל אינם נוחים לאורך זמן- ומשענת היד לנהג פשוט מיותרת ומציקה.
מבוגרים יכולים לשבת מאחור, אבל מרווח הרגליים אינו מדהים- ולכן רצוי שהיושבים מקדימה יתחשבו באלה שמאחור. גובה הרכב תורם לאווירה ולמרחב, והזוויות הישרות של הדפנות אינן גוזלות ממרווח הכתפיים.
תא המטען סביר גם הוא לקטגוריה- עם 290 ליטרים, רצפה כפולה ואפשרות לקיפול כל המושבים ליצירת שטח הטענה גדול ושטוח. לא משהו מיוחד לכתוב עליו הביתה.
מנוע, ביצועים, התנהגות
החלק המעניין נמצא מתחת למכסה המנוע: 140 כ"ס ו-20.4 קג"מ על משקל של 1225 ק"ג אמורים להניב ביצועים נאים למדי- ואכן הם נאים למדי, אבל לא יותר מכך. התאוצה ל-100 עומדת על 9.5 שניות והמהירות המירבית על 182 קמ"ש. נאה, אבל איטי יותר מהקליאו 1.2 טורבו החלשה יותר (120 כ"ס). האשמה העיקרית נופלת על תיבת ההילוכים. אמנם יש שישה מהם, אבל אופן הפעולה של התיבה גס, איטי וחובט. מזמן לא נתקלנו בכזו תיבה חסרת עידון. את השמן למדורה מוסיף התפעול הידני האנטיפטי המתבצע ממתג הממוקם על הידית, בדיוק כמו בשברולט אימפלה. לא, לא, ושוב לא.
המנוע, למרות היותו חזק למדי, לא מועך את גלגלי העיניים, ותורם את שלו להרגשת חוסר הנינוחות של הרכב. הוא רועש וגס למדי כמעט בכל מהירות להוציא שיוט, ואין שום טעם למשוך אותו מעל לשיא ההספק (4900), כיוון ששם הוא מחוספס, רועש מאוד ונחנק.
להשלמת התמונה יש את נושא צריכת הדלק. שברולט טוענת לחסכוניות- במבחן שלנו אנחנו השגנו קצת מעל 9 קמ"ל- וזה בשילוב של הרבה נסיעות בין עירוניות. כל נגיעה בגז גוררת עליה חדה בצריכת הדלק.
כל הנושא הזה קצת מוזר, כיוון שלא נתקלנו באף אחת מהבעיות הללו ברכבי אופל המשתמשים באותו המנוע.
ומה עם נוחות הנסיעה? שוב, גם בנושא הזה הסוניק RS מפספסת- ובגדול. בידוד הרעשים לוקה בחסר, ובכל מהירות שהיא לא שיוט יחדרו רעשי הרוח, הכביש והמנוע לתא הנוסעים. חישוקי 17" אינם מרשם בדוק לנוחות נסיעה, והמתלים עצמם מוקשחים מאוד- וזהו שילוב הקוטל כל גב ומתרסק על כל שיבוש באשר הוא.
הבלמים (דיסקים גם מאחור) חזקים ומספקים למדי. למרות שאחרי נהיגה נמרצת נרשמה מכיוונם ספוגיות בדוושה- יכולת הבלימה לא נפגעה.
לפחות בתחום הדינאמי יש כמה נקודות אור: המתלים המוקשחים והחישוקים הגדולים תורמים לאחיזה ולזוויות גלגול מתונות, ההגה אינו קל מדי (כמנהג ימים אלה) אלא בעל משקל טוב (למרות תחושה מעט גומייתית), וכל הנ"ל תורמים לכך שבסיבובים ה- RS מגלה מעט מהאור הטמון בה עם פידבק לנהג, התנהגות טובה למדי ומשובבת ושמירה על הקו הנבחר. יפה.

 


 

הזווית הנשית/ רחל ריכטר
בעוד שחובבי הרכבים הספורטיביים (או במקרה זה, הכאילו ספורטיביים) נלהבים לשמע נהמות המנוע, אני תמיד העדפתי להשאיר את הנהמות בפינת החי בספארי. המנוע של הסוניק בהחלט עושה את הרעש הספורטיבי הנכון, הבעיה- הוא עושה גם רעשים אחרים, והרבה.
ככלל, רשימת האלמנטים הספורטיביים בסוניק אכן נכונה: הגה מעוצב, ריפוד דמוי עור, גלגלים נמוכים, נגיעות צבע אדום וסמלי RS בתדירות שתשמש היטב נהגים עם בעיות זיכרון לטווח קצר, אך המכלול של כולם מעניק תחושה של כמעט ספורטיבי, עדיין לא שם (לזכותה של הסוניק יאמר שגם המחיר עדיין לא שם, כך שיש תמורה לאגרה).
לוח המחוונים של הסוניק (הקיים גם בספארק), קטן להפליא. שברולט טוענים שהוא נעשה כאמירה עיצובית, בהשראת הלוח הקיים באופנועים. שיהיה. תצוגת המהירות בלוח בולטת למרחוק ואפשרה לכל יושבי הרכב לרמוז לי להאיץ בתמימות דעים מפתיעה.

אז האצתי. הנהיגה בסוניק מעניינת- לרכב יש יכולות ביצוע שלא נופלות ממכוניות משפחתיות, אך תחושת הנהיגה, כיאות לרכב שמתהדר בהיותו ספורטיבי, היא מעט קשיחה ופחות חלקה, ויחד עם הרעשים הנלווים יוצרת חווית נהיגה המיועדת לחובבי הז'אנר. הנהיגה הרגועה שלי הצליחה להגיע לצריכת דלק של אחד ל-11.5, שהיוותה נקודה שלילית לרעת הסוניק.

הסוניק מאובזרת בשלל גימיקים: מערכת מולטימדיה, תאים מדליקים, מצלמת רוורס, תאורת לחצנים לא שגרתית (תכלת וכתום) וזאת בנוסף לכל האלמנטים הספורטיביים שכבר הוזכרו. בשברולט בחרו להוסיף לסוניק גם מחמם מושב, שנוצל היטב כדי לעצבן את נהג הרכב. כעונש, הוא עצר בצד והכריח אותנו להמתין עד שהמושב (והחלק שהונח עליו) יתקרר. כעונש נגדי- אני נהגתי כל הדרך חזרה.
סיימנו בתיקו.
שברולט סוניק RS – טבלת נתונים

 

מנוע: 1.4 טורבו בנזין, 4 צילנדרים
 
הספק (כ"ס/סל"ד): 140/ 4900
 
מומנט (קג"מ/סל"ד): 20.4/ 1850
 
תיבת הילוכים: אוטו' 6 הילוכים
 
האצה 0-100: 9.5 שניות
 
מהירות מירבית: 182 קמ"ש
 
הנעה: קדמית 
 
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 403/ 174/ 144
 
בסיס גלגלים (ס"מ): 252.5
 
משקל (ק"ג): 1225
 
מיכל דלק (ליטר): 46
 
נפח תא מטען (ליטר): 290
 
צריכת דלק בינעירוני (נתוני יצרן): 17.8
 
צריכת דלק מבחן (משולב): 9 קמ"ל
 
מחיר: 109,900
 

22 תגובות ל רק כמעט, שברולט סוניק RS במבחן דרכים בוידאו

  1. אוטו חדש כזה סטייל ספורטיבי אבל ידוע שהוא לא גולף GTI וכאלו או רכב יד שניה גולף GTI וכאלו? אני מחפש מקסימום לחסוף בתקלות וללכת למוסך, אבל מחפש משהו שנראה טוב בעיקר אני נוסע בעיר.

    • שלום שמי יוסי אני אמור לקנות שברולט סוניק 2014 130.000ק"מ יד 2 1400 טורבו איך הרכב מכנית וכללי תודה

  2. הביקורת המובאת בכתבה חריפה מידי, בייחוד ביחס למחיר הרכב ולמה שהוא נותן. לעומת זאת, יש נקודות שיש צורך לבקר אולם לא זכו להתייחסות.
    תיבת ההילוכים לא גסה ולא חובטת. אולם שלושת ההילוכים הראשונים בה קצרים באופן מוגזם. אין בכך צורך עם מנוע חזק וגמיש ואם היו ארוכים יותר, זמן התאוצה היה משתפר.
    לעניין הרעש, אכן, יש רעשי כביש אולם כמעט ואין רעשי רוח וככלל, הרכב לא רועש ביחס לרכבים אחרים מהקטגוריה.
    בעניין נוחות הנסיעה, אינני יודע על איזה רכב נסע הכתב. מובן שהרכב לא מגהץ מהמורות אולם נוחות הנסיעה סבירה לחלוטין ואותי הפתיעה לטובה.
    דווקא בעניין זוויות הגלגול, הייתי מעדיף שיהיו מעט שטוחות יותר.
    לסיכום, במחירו, הרכב נותן תמורה יוצאת מהכלל אם כי אכן, רצוי שהיה צורך מעט פחות דלק.
    בעוד שמחוץ לעיר שיוט במהירות של 110 קמ״ש יניב צריכת דלק קרובה ל-20 ק״מ לליטר, הרי שבתוך העיר יהיה קשה להתקרב ל-10 ק״מ לליטר.

  3. שלום לך ותודה על תגובתך.
    הביקורת אמנם חריפה. נכון הדבר. האם זה לא בסדר? האם עלי לכתוב רק ביקורות נוטפות דבש ונופת צופים גם כשאיני חושב כך? כחלק מהיושרה העיתונאית חובה עלי לדווח על הדברים כפי שאני רואה אותם, ואם אייפה אותם- הרי שעשיתי שקר עם עצמי, עם הקוראים, ועם הלקוחות העתידיים של היבואן.
    כמו כן, כל רכב נבחן ע"י שלושה בוחנים (ולעיתים אף יותר), וכל הנקודות המובאות בכתבה נכתבות בהסכמת כולם. אז כולנו טועים ורק אתה צודק? יכול להיות, אבל סביר להניח שלא.
    לגוף הביקורת- יש הרבה נקודות שליליות ברכב ולא ראיתי לנכון ליפות את המצב. למרות הכל, כתבתי כבר בראש הכתבה שהתמורה למחיר טובה- ופירטתי למה אני חושב כך.
    אני לא יודע על איזה רכב אתה נסעת, אבל ברכב המבחן תיבת ההילוכים חבטה והיתה גסה, עד כדי כך שנוסע מזדמן שאל אם זו תיבה ידנית.
    כמו כן הרכב היה קשה ולא נוח- לא באופן סביר ולא יחסית לרכבים אחרים.
    רעשי רוח היו בשפע (באופן אבסולוטי) בנוסף לשאר הרעשים, ובהחלט גם ביחס לרכבים אחרים (עיין ערך רנו קליאו- שקיבלה גם היא ביקורת על נושא הנוחות)
    צריכת הדלק בשיוט ב-100 קמ"ש עם בקרת שיוט בכביש מהיר בין עירוני שטוח לחלוטין עמדה על כ14 קמ"ל. 20 קמל? תסלח לי מראש, אבל קצת קשה לי להאמין.
    יכול להיות שהרכב שלקחנו סבל מתקלות שונות שגרמו לכל הנקודות האלה, אבל כל זמן ששברולט לא יצרה איתנו קשר וידעה אותנו על מצב כזה, הרי שאני מתייחס לרכב כתקין לחלוטין וכזהה למה שהצרכן יקבל.

  4. 20 ק"מ לליטר אפילו בתנופה ובירידה חזקה המנועים של פולקסווגן לא מגיעים אז איך מנוע כזה של שברולט יצליח? אולי אתה דוחף את האוטו עם סקטים?

  5. זה שציינתם שהיא קיבלה ציון מקסימלי במבחני הריסוק, אני לא הייתי שמח להיות בה בזמן תאונה, כל השברולטים של היום נראים לי קלילים מידי. עכשיו עם מה שקורה בשמים, מעדיף לחפש מכסה בבניין שעבר תמא.

  6. לפי הבנתך הרבה ברכב נראה שאתה ממש אחד מאנשי המכירות אם לא אפילו המנהל שלהם.
    נתנו כאן כתבה יפה לא לכלכו על האוטו ואפילו נתנו לו קומפלימנטים.
    אז תלמד אם אתה רוצה להגיב לפחות תגיב כמו מישוהו שלא מבין ולא כמו מישוה תותח.
    בכל מקרה לכם. הכתבה מצויינת. השורה התחתונה היא רעיון מעולה והסרט פגז. כל הכבוד.
    אני שלכם. רק שתצשיכו כך בלי חשבון ליבואנים.
    תודה

  7. ראשית, תודה רבה על ההתייחסות המהירה.
    שנית אציין, כי באומרי שהביקורת היתה חריפה מידי, הכוונה לא היתה שעליך לייפות את המציאות, אלא שהיא פשוט היתה חריפה מידי ביחס למציאות כמו שאני חוויתי אותה. זו דעתי.
    בעניין תיבת ההילוכים, כפי הנראה הרכב בו נהגתם, סבל או סובל מבעיה ספציפית שכן אני חוזר ואומר, שהתיבה לא חובטת ופעולה לא גסה, בוודאי שלא באופן יוצא דופן. אציין בעניין, כי רק בכתבה זו קראתי על הבעיה המתוארת בתיבת ההילוכים וכאמור, דומה שהמדובר בבעיה ספציפית ברכב המבחן שראוי לבדקה.
    נכון הדבר גם בכל הנוגע לצריכת הדלק. צריכת דלק בשיעור של 14 קמ"ל בנסיעה במהירות קבועה של 100 קמ"ש בכביש שטוח לחלוטין, היא צריכת דלק גרועה מאד שהיא לבדה היתה צריכה לומר "דרשני".
    כתבתי מפורשות, שהרכב לא חסכוני. אולם כמעט כל רכב חדש יציג באופן הנסיעה המתואר צריכת דלק טובה משמעותית.
    כמו כן, אף נוחות הנסיעה טובה משמעותית מזו המתוארת על ידך. אכן, הרכב לא "נוח" בהגדרתו ואף לא צפוי שיהיה, עם מתלים מוקשחים וצמיגים נמוכי חתך. אולם הרכב לא "מתרסק" על בורות או סובל מחוסר נוחות בולטת, כמצוין על ידך.
    לכן, מכיוון שאין לי כל ספק כי תיארת את המצב לאשורו בכתבה אולם הדברים שונים, בין היתר, גם מהאמור במבחנים אחרים, נראה שאולי יש לתת על כך את הדעת ולשקול נטילת רכב אחר, אך לשם ההתרשמות.

  8. מאז שבעלי סיפר לי שיש מישהי שכותבת גם על מכוניות- אני לא מחמיצה שום כתבה שלך, ומה שיש לי לומר זה רק כל הכבוד לך! מי היה מאמין שאני כל כך אהנה מכתבת רכב משעממת. הכתיבה שלך מצחיקה, לא מתנשאת ומאוד ברורה. פשוט מהממת. אני כבר מחכה לפעם הבאה!

  9. הרגת אותי מצחוק! פשוט כל הכבוד, זה ממש לא רק עולם של גברים. לייק גדול

  10. בעקבות דבריך אנו ננסה לקחת רכב נוסף למבחן, ובמידה ונגלה דברים שונים מהכתוב בכתבה- יותר מנשמח לפרסמם. המשך שבוע שקט ורגוע לכולנו.

  11. ברשותי שברולט RS כחודשיים הביקורת של ד'וגרי קיבלה ציון 9 הכל נכון כולל צריכת הדלק המופרזת.לגבי הגיר אין דפיקות הגיר בסדר אך לא יותר מזה.כל הכבוד על הכתבה נהנה לקרוא באתר תמשיכו כך.

  12. דוגרי באו עם וידאו, צפו תקראו ותקבלו את הכתבה הכי מקיפה שעשו על האוטו הזה. ראיתי באתרים ותיקים זלזלול באוטו, בלי השקעה של סרטים בלי מבדק במסלול, והאוטו יצא פה די סביר, אם אני הייתי בוחן הייתי אומר חברים, זה לא ממש שברולט למי שמבין ומי שמצפה

  13. קצת אוטו של מתלהבים אבל נייס טו הב איך שאומרים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל