חיפוש כללי

דף הבית  >> 
ישראלים על המסלול MOTO GP ישראלים על המסלול MOTO GP
שבועים לפני שמארקז, פדרוסה, לורנזו והדוקטור הזה נו איך קוראים לו? אהה רוסי הגיעו למסלול במוג'אלו שניים משלנו כבר כבשו את המקום

איזה מסלול, פניה רודפת פניה, המהירות מטורפת (לפחות על פי הסטנדרטים שלי), שינויי הגובה זה לא משהו שאני רגיל אליו ונדהמתי.
                                                                                                                





עוד לאחרונה טיולים מחו"ל:

ברומא רוכבים כמו רומאים

מסביב למיין 8 ימים






מאת ניר בן-ארי (חובב ימאהה)         צילום: בן ארי וצוות המסלול

מכירים את קובי ליאני? ליאני נדבק בחוזקה לפני כמה שנים במחלה ללא הסבר רפואי - אהבה קוסמית לדוקאטי.
פגשתי את קובי בהשקה של המרצדס 190SL מודל 1962 של יהודה אליאס, והוא הדליק אותי: "סע! לא תתחרט. חיים רק פעם אחת!" ועוד כהנה וכהנה קלישאות." DRE זה מה שחסר לך בחיים". באותו הערב, כשחזרתי הביתה, מיד "גוגלתי": "DRE – Ducati Riding Experience" וכאן זה התחיל.

כדי להיות ב – Mugello ב – 07:30 בבוקר, לקחנו מלון בוטיק קטן, יפה, ובעיקר נקי לאללה המרוחק 10 ק"מ ממוג'אלו.
כשהגענו בבוקר למסלול, נדהמתי. להערכתי היו שם כ – 150 אופנועים מרב דגמי דוקאטי. אני ראיתי שם: מונסטר 696, היפרמוטרד, מולטיסטראדה 1200, מונסטר S1200, וערמות של סופרבייק פאניגאלה 899 ו – 1199. בחיים לא ראיתי כל כך הרבה דוקאטי ביחד.
דיילות איטלקיות שנראות בהתאם למקום ולאירוע קבלו את פנינו ובמהירות ויעילות נתנו לנו צ'ימידן ענק ובו התלבושת: חליפה, מגפיים, כפפות וקסדה. תראו איזה יופי בתמונות.

חשבתי, אם יש כ – 150 אופנועים אז בטח יהיו אותו מספר רוכבים, נכון? אז לא. היו שם בערך כ – 200 רוכבים, שהתחלקו לקבוצות: קורס בסיסי, אינטרמדיאט (לזה אנחנו, אני ואיל בני, נרשמנו), ריסיינג 1, רייסינג 2, רייסינג מסטר והשיא: קורס אחד על אחד עם טרוי בייליס, רוכב העבר במוטו GP של דוקאטי.



התדריך בוצע באולם העיתונות של המסלול, תפאורה מדהימה. הכירו לנו את המדריכים, שכולם ללא יוצא מהכלל בעלי רזומה עשיר ברכיבת מרוצים על אופנועים. האיטלקים שהגיעו לקורס הכירו את רובם ואף בקשו חתימות מהם, אנחנו הכרנו רק את טרוי בייליס.
ציוותו אותנו לקבוצה של דוברי אנגלית, יחד עם חבר'ה רוסים, שלא ידעו אנגלית. מזל שאחד מהם ידע קצת אנגלית והוא תרגם לכל השאר. סה"כ היינו בקבוצה שבעה ומדריך אחד – דניאל. דניאל היה לפני כעשור אלוף איטליה בסופרבייק עד שנפל באחד המרוצים ושבר את שתי ידיו. מאז הוא קצת השמין אבל הוא רוכב – הלוואי עלי.

כשהתחלנו לרכוב קצת התאכזבתי – מה זה? למה לא נותנים לי פאניגאלה? התברר שהסופרבייקס הם רק לקורסי רייסינג. אנחנו רכבנו על כל השאר. האמת, אין לי מה להתלונן. היה מדהים.

התחלנו בתרגילי בלימה, תוך כדי התחמקות ממכשול, כל סוגי ומיני סלאלומים, דהרה בעיגול, פעם לימין ופעם לשמאל כשהשאיפה לרדת כמה שיותר נמוך, בקיצור: כל מה שלומדים בקורס רכיבה מתקדם. האמת, לא חידשו לי דבר. כל מה שהוסבר לנו וכל מה שתרגלנו, עשינו כאן אצלנו בארץ, בקורסים שעברנו. הדבר המדהים הוא שאת כל זה אתה מבצע על אופנועים מדהימים. כל תרגיל אתה מבצע על כל הדגמים שעמדו לרשותנו: שני מונסטרים 696 ואחד S1200, מולטיסטרדה אחד ושני היפרמוטרד. חמישה רוסים, שני ישראלים ומדריך איטלקי אחד על שישה אופנועים מדהימים.
כבונוס, ארגנו לנו תצוגה, הדגמה והתנסות בבלימת חירום כשפני השטח משתנים מאספלט לעפר וחזרה לאספלט. בלימת הגלגל הקדמי בלבד, בעוצמה, הייתה אמורה לזרוק אותנו לעזאזל אבל האופנועים שמצוידים במערכת ABS משוכללת, כמעט ולא מרגישים בבעיה.

אגלה לכם בסוד – בזמן שכולם שיחקו עם ה – ABS שלהם, אני לקחתי את המונסטר S1200, התחמקתי בשקט הצידה, והתחרעתי עליו במשך דקות ארוכות. איזו חיה .....

הזמן חלף במהירות ונשלחנו לארוחת צהריים. כולם ביחד בחדר האוכל, ממש כמו בקיבוץ. וסופסוף הגיע הרגע שלו חיכיתי. עולים למסלול.



Mugello: מוטו GP, מסלול הבית של ולנטינו רוסי, היסטוריה ומסורת ואני עומד לרכב עליו. איזו התרגשות.
במקום להיות דרוך ולתפוס אופנוע "שווה", הזיתי בהקיץ והסתובבתי בין כל האופנועים שהיו מסודרים בפיטס לכיוון היציאה. עד שהתעוררנו (אני ואיל, מתברר שגם הוא, כמוני, ריחף) לא נשארו לנו שום אפשרויות. נשארו רק שני מונסטרים 696. האופנועים הכי פחות נחשקים באותו היום. בכל זאת אני הייתי מבסוט ואמרתי לאיל: "אנחנו נראה להם וניתן להם בראש גם עם האופנועים האלו" וכך היה.

עלינו על המסלול כשדניאל, המדריך שלנו, רוכב על פאניגאלה 1199, מוביל את הקבוצה שלנו. בגלל שחלמנו, איל ואני היינו אחרונים. דניאל קבע את הקצב לפי החבר'ה שהיו אחריו. תוך הקפה אחת ראיתי שזה לא עסק – נוסעים לאט מידי. התחלתי בסדרת עקיפות כשאיל דולק אחרי ומהר מאד נצמדנו לדניאל. כמו כל רוכב גאוותן, דניאל החל להגביר קצב ופתאום זה הפך למדהים. איזה מסלול, פניה רודפת פניה, המהירות מטורפת (לפחות על פי הסטנדרטים שלי), שינויי הגובה זה לא משהו שאני רגיל אליו ונדהמתי. מה זה חשוב באיזה דוקאטי אתה רוכב? כל עוד זה אחד הדגמים החדישים המתקדמים של דוקאטי, אתה מסודר. איזה כיף להילחם על המסלול עם מונסטר S1200, כשאתה על מונסטר 696 ולנצח ולעקוף אותו כמו גדול.

בהמשך, יצא לי לעלות על המסלול גם עם ההיפרמוטרד. איזה ממתק. אופנוע נוח מאד, קליל וזריז. כיף של אופנוע.

לסיכום היום המדהים הזה, קבלנו תעודות השתתפות, בטקס מכובד, כשפאניגאלות רבות ברקע.
ועכשיו במרחק שבועים מהאירוע, אני לא יכול לקבוע אם אשאר איש ימאהה כפי שאני עד כה, או שאהפוך לדוקאטיסט מושבע. כנראה שיגיע הזמן להחליף את הימאהה שלי, אצטרך להכריע בשאלה זו.


תודה לגל ברדה- ליגל אופנועים, יבואני דוקאטי לישראל, על הסיוע בהרשמה ל–DRE

בנימה אישית:
ניר בן ארי, למי שלא ממש מכיר, אחד הנהגים הטובים בישראל, נהג ראלי משובח, אלוף קרבות אשקלון בשנות ה-80, ועד היום בכל ארוע כמעט הוא והשבט שלו מתחרים על אימפרזה טורבו ראלי ופורד אסקורט RS2000 מודל 1974. ניר מבעלי מוסך דרך השטח, חבר ואיש יקר. אנו ממתינים לחוויה הבאה, תודה לך ניר לעוד שנים ארוכות של פעילות ספורט מוטורית, בידידות אריק ואתר דוגרי.
ניר ואיל בן ארי כובשים את Mugello
 
ניר בן ארי בפוזות מול המצלמה
 
וגם דור ההמשך הגאה מול המצלמה
 
ראשית תרגול בכיתה, גם בתיכון היית ככה מרוכז?
 
טיפים והכנה למסלול
 
הכלים ערוכים וממתינים ליום המסלול
 
 
 
 
ואם כבר מנסטר אז הנה מפלצת מבית למבורגיני שהגיחה לבקר במסלול
 
"סוף סוף הרגע שחיכיתי לו.. הרכיבה על המסלול"
 
"איזה כיף להלחם על המסלול"
 
ניר בן ארי בסיום החוויה
 





 
תגובות 
הוסף תגובה
  •  17/06/2014 מדהים איזו חוויה / יניב 1.
  •  17/06/2014 שאפו ענקי ניר, אילו ביצועים / דני2.
  •  17/06/2014 נהג, רוכב, ספורטאי אמיתי אתה / לילך3.
  •  17/06/2014 מה עלות חוויה שכזאת? / עזרא4.
  •  17/06/2014 אהבתי! / תמיר5.
  •  17/06/2014 אולי בשנה הבאה בGP בתור מתחרים? / טלי6.
  •  17/06/2014 סחטיין  / איציק7.
  •  17/06/2014 גאווה ישראלית / ברק8.
  •  17/06/2014 נראה לי שאני יודע לאן הולך להיות הטיול הבא שלי / שחר עמי מזרחי9.
    נראה כיף חיים! תמונות נהדרות :)
  •  17/06/2014 ניר נהג אלוף, עכשיו / עדי שרון10.
    כולם יודעים שהוא גם רוכב כזה.
  •  17/06/2014 אני נשבע שאני לא מאמין / שי11.
    מכל האופנועים בעולם בחרתם את הזבל האדום הזה? נו באימא שלכם, מה קורה כאן?
  •  18/06/2014 איזה כיף!!!! אבל.... / עמוס12.
    איפה הייצוג הנשי??? :+) אז זה רק 99% חוויה.
  •  18/06/2014 אל תתבלבל אדון יקר. / nוני13.
    אל תתלבט אם להחליף את הימאה שלך לדוקיטי.... אתה תצא טיפש גדול. זה זבל. מילא היית אומר מחליף לסוזוקי, להונדה אני מבין . לדוקיטי.? מה קרה אתה על סמים?
  •  18/06/2014 ל11 - תגיד, רכבת פעם בחיים על הזבל האדום הזה? / זבל אדום14.
    אה, ותאמין לי, שעם הזבל האדום הזה, אני לא רואה אותך ממטר, ואת זה אני אומר לך בלי לדעת מי אתה, איך אתה רוכב ועל מה..
  •  18/06/2014 כמה עולה הקורס  / אייל15.
    כמה עולה ההרשה? כמה בערך תעלה השהות ? תודה מראש!
  •  19/06/2014 עלויות / ניר בן-ארי16.
    תודה רבה על הפרגון. את המחירים של הקורסים השונים וגם של המלון אפשר לראות בקישורים שבכתבה.
  •  20/06/2014 ל14. כן רכבתי על הזבל האדום הזה. / שי17.
    האמת שסיבוב אחד הספיק לי על מנת להבין שאני אוהב את האופנועים היפניים. חוץ מזה שאני לא סומך בשיט על האיכות של האדום הזה ואף פעם גם לא סמכתיעליו. ואני בטוח שאתה לא רואה אותי ממטר ואני שמח שאני פחדן חי ולא טיפש מת. ועדיין האדום זה החום של החיים שיוצא מהתחת.