fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

הוסקוורנה מהיום בישראל – ביבוא אבניר

הוסקוורנה מהיום בישראל – ביבוא אבניר

סטפן אבנדיצ'י

צילום: רונן טופלברג, תומר פדר

ערך: גיא בן ברק     בחן וכתב: סטפן     צילומים: אבניר,טופלברג, פדר.

מותג השטח האגדי הוסקוורנה חוזר לישראל – בהיקף ומסגרת הגדולים והרציניים מאי-פעם תחת כנפי היבואן אבניר. ב-111 שנותיה בייצור אופנועים ידעה הוסקוורנה המזוהה עם מירוצי שטח יותר מכול יצרן אחר עליות ומורדות, מחד אליפויות עולם, החל במירוצי כביש בתחילת המאה העשרים, דרך מוטוקרוס בשנות הששים, בשנות השמונים אנדורו ובשנות התשעים והלאה סופרמוטו – ומאידך קשיים כלכליים מתמשכים שבאו לידי ביטוי במעבר מבעלות לבעלות, עזיבה לאיטליה משבדיה בתחילת שנות השמונים, לגרמניה בסוף שנות האלפיים – וכעת לאוסטריה. בישראל סבל המותג מיבואנים לא יציבים מבחינה כלכלית, אך למרות זאת קנה אוהדים רבים בקרב רוכבי השטח כאן, החל מהיבוא האישי בשנות השבעים, דרך שנות השמונים והדגמים הצבאיים החצי-אוטומטיים (ששש….) ועד היבוא תחת קמור אז גדלו הכמויות הנמכרות לשיאים, אולם שוב לא לאורך זמן. מאז 2013 נרשם במקביל – בעולם ובישראל – השינוי שנראה כרציני ביותר בתולדות הוסקוורנה, הבעלות החדשה באוסטריה חזקה ורצינית ובעיקר מקצוענית בתחום השטח, בעוד בישראל עבר זיכיון היבוא לאבניר, הוותיק והמבוסס והרציני מבין יבואני הדו-גלגלי בישראל.

ואכן אירוע ההשקה שערכה אבניר לכבוד תחילת השיווק של הוסקוורנה בישראל היה עשיר ומושקע. ביום חמישי 22.5 ארגנה אבניר מתחם ביער אלעד סמוך לנחשונים. על הארגון הופקד שחר עמרמי, וכך נהנו כ-30 עיתונאים מיום אירוח ורכיבה כיד המלך, אבניר העמידה את הליין המלא של דגמי הוסקוורנה החדשה: שלושת דגמי השתי פעימות שכיום נקראים TE, החל מנפח 125 דרך ה-250 ועד ה-300; דגמי הארבע פעימות כעת מכונים FE, פועל יוצא של איחוד הוסאברג לאחרונה תחת כנפי הבעלות האוסטרית החדשה, מנפח רבע ליטר, דרך 350 ו-450 סמ"ק ועד ה-501 האימתני.

לאחר תדרוך של שחר וראובן ודברים של רז הימן רוכב החסות החדש של אבניר למירוץ ארצברג בסוף חודש זה, חולקו העיתונאים לקבוצות של 5-6 רוכבים, אני בחרתי לרכב על ה-125 ראשון מאחר ובבעלותי ק.ט.מ 125 כך יכולתי להשוות. מבחינתי השינוי הגדול בין הוסקוורנה הקודמת לזו החדשה הוא החזרה למתלה אחורי קלאסי, כלומר לינק לעומת PDS בו הבולם מחובר ישירות לזרוע האחורית. ק.ט.מ ממשיכה עם הסידור הזה בעוד הוסקוורנה התקינה מתלה נטול לינק ב-2011 וכעת חוזרת כאמור למקורות. השיפור דרמטי בכול הקשור לספיגה, אחיזה ובכלל התנהגות טובה יותר. בנוסף רכבתי על ה-FE250 הארבע פעימתי שצפוי להיות להיט בקרב רוכבי ישראל, גם במגבלות העובדה שהאופנועים היו חדשים לגמרי ולא מורצים ניתן היה לחוש במנוע המשלב עוצמה ויכולת שליטה גם למי שאינם אלופים ובקלילות התמרון המתחרה בזו של השתי פעימות.

לסיכום, רוכבי השטח בישראל זוכים היום פעמיים: גם אופנועי הוסקוורנה המקצועיים לשטח בגרסה הטובה ביותר עד היום – וגם יבואן עם גב המבטיח שירות מקצועי ואמין. כבר במירוצי האנדורו הקרובים נוכל להתרשם מביצועיהם של ההאסקיז ובטוח שלא נתאכזב.

הוסקוורנה דגמים ומחירים (כולל מע"מ ואגרות)
TE 125: 52,900 ₪
TE 250: 69,900 ₪
:TE 300 75,900 ₪
FE 250: 79,900 ₪
FE 350: 80,900 ₪
FE 450: 82,900 ₪
FE 500: 84,900 ₪

באופן אישי גלעד בן-זקן (מחירון לוי יצחק)
דגמי 2014 של הוסקוורנה הם למעשה איחוד המותגים הוסקוורנה והוסאברג, תחת בעלות על של KTM. אלה הם למעשה דגמי 2013-2014 של הוסאברג שתחת הוסקוורנה חוזרת שנים אחורה לפני עידן ההוסקוורנה האדומות של BMW, לתקופה של הצהוב-כחול-לבן.

בחרתי להתייחס להבדלים החשובים בין ההוסקוורנות שנמכרו כאן מאז 2008 ועד 2013 לבין הדור החדש בו פגשנו היום והם המתלים. בחזית ההוסקוורנות החדשות מותקן פרונט ה-4CS של WP עם כיוון לריבאונד ולפרילואד באמצעות פרפרים מעל הבולם, לא צריך מברג, ולא צריך להתכופף מתחת לאופנוע כדי לחפש ברגיי כוונון.

משמעותי בהרבה הוא אותו לינק שמחבר את הבולם לזרוע האחורית. בשונה מבולמי ה-PDS של KTM שלהם יש יתרונות אחרים, היתרון במנגנון הלינקים הוא בספיגה פרוגרסיבית יותר. כלומר בין הבולם לבין הזרוע האחורית יושב מנוף מפחית כוח שמסנן "רעשים" לא מדויקים ולמעשה מחפה על פעולת הבולם. בעוד שב-PDS התנהגות הזנב תהיה קופצנית יותר כי קשה להגיע לפיין טיונינג המושלם במנגנון הזה, מנגנון הלינקים יעזור בריכוך הספיגה על ידי סינון הספיגה מהזרוע אל הבולם ובחזרה אל הזרוע, למעשה סינון אותם "רעשים". משקל האופנועים עלה באיזה קילו-שתיים מהעניין הזה, גם באופן עקרוני נפגע מעט מרווח הגחון, אך התמורה תהיה בהתנהגות המדויקת יותר שמסוגל לספק הבולם האחורי.

14 תגובות ל הוסקוורנה מהיום בישראל – ביבוא אבניר

  1. המחירים גם טובים אבל היה טוב יותר אם היה בכמה שקלים למטה.

  2. כל היבואנים מביאים ומביאים כלים. האם יש גם רוכשים?

  3. הכלים דיי דומים באמת לקי טי אם. השאלה מתי יהייה מבחן השוואתי ?

  4. " לאבניר, הוותיק והמבוסס והרציני מבין יבואני הדו-גלגלי בישראל."
    נו באמת עד היום אסקוורנה הייתה בדלק מוטורס.
    אבניר גדולה ויציבה מיבואן BMW MAZDA FORD ?
    למה לרשום שטויות?

  5. מה זה מי? מה אתה רוכב/שטחים/איפה?/מה ביום יום? שאלה פילוסופי

  6. הוא מחוסר עבודה ומשועמם מאז מוטו נסגר וכל כתבת שטח שלו לפנים !!!!

  7. עוד שניה אני מזיל דימעה ממה שעיני רואות.
    איזו אהבה , איזה במט מתרגש, כמה כייף לראות את גידי פרדר מאונוען מאומן ואת כפיר לווין לוחצים ידיים.
    בטח כל אחד מהם רץ אח"כ לשטוף אותן עם WD40 לפחות.
    שיפתחו בית ספר ביחד …
    אז אני מבטיח להרשם.
    יאללה תתקדמו שניכם יצבועים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל