fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן

בקצב הג'אז, הונדה ג'אז הייבריד (מבחן דרכים בוידאו)

בקצב הג'אז, הונדה ג'אז הייבריד (מבחן דרכים בוידאו)

סחריה גיא

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה:
מחירה של הג'אז ההיברידית, שעומד על 117,900 ש"ח, מהווה אלטרנטיבה זולה לרכב היברידי משפחתי, אך פחות נוחה לעומת רכבים מקבילים נטולי מנוע עזר חשמלי. המתחרה העיקרית שלה היא הטויוטה יאריס הייבריד, שעולה בערך אותו דבר ומציעה נתונים דומים. עבור מי שסגור בדעתו על רכב היברידי במחיר של משפחתית, אפשרות הבחירה הופכה לקלה ומצטמצמת לשני הדגמים הנ"ל, בה הג'אז מתבלטת בפרקטיקה ובמרחב הפנים. אם השיקול הכלכלי הוא זה שיכריע – יש לשקול טוב את הפרש העלויות בעת הרכישה לעומת החיסכון שמעניקה המערכת ההיברידית.
וקצת יותר בהרחבה
הדגם הראשון של הג'אז הושק ב-2001 וזכה להצלחה מסחררת מסביב לגלובוס. הדור השני והנוכחי הוצג לראשונה בתערוכת טוקיו לפני 6 שנים, ב-2007, אליו הצטרפה הגרסה ההיברידית שלוש שנים מאוחר יותר ב-2010. הדור השלישי לג'אז המוצלחת כבר הושק ביפן, אולם יקח עוד קצת זמן עד שגם השוק האירופאי (ואנחנו בתוכו) נזכה לקבל אותו.

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
חיצונית אין כמעט שוני בין הג'אז ההיברידית לזו ה"רגילה" ובשתיהן קשה להתעלם מהמראה השמנמן-עגלגל שנובע מהשאיפה למרווח פנים גדול. צורתה של הג'אז כשל טיפה שנוטה על צידה – מכסה המנוע ממשיך את זווית הירידה של השמשה הקדמית ממש עד ל"חצאית" הקדמית. משני צידיו של מכסה המנוע הקטנטן נמצאים שני פנסי החזית הגדולים שמתחברים על ידי הגריל הכסוף וכולם יחדיו מייצרים דמות מנגה יפנית חמודה. חלונות הנוסעים בפרופיל הצידי מתחברים כולם לקו אחיד שמלבד צורתם דמוית העלה, מספקים לנהג זווית ראיה פנוראמית. חלקה האחורי הסמי-שטוח גם הוא מתפשר מעט על העיצוב וזאת כדי לספק ליושבים מאחור תנוחת ישיבה זקופה ותא מטען גדול בעל זווית הטענה נוחה.


נכנסים פנימה ונשכחת העובדה שמדובר ברכב סופר מיני. מרחב הפנים נבנה כולו בתוך שלדת המונוקוק, מה שמאפשר די מקום גם למשפחה צעירה בעלת ארבע נפשות. כלל המושבים עטופים בד נעים למגע, האחוריים מספקים די מקום גם למבוגרים גבוהים, ומרווח ראש נאה לכל היושבים ברכב. המושבים האחוריים מתקפלים בטכנולוגיה שהונדה מכנהMagic Seats באופן שמאפשר שפע של מקום בעת הקיפול. מתמקמים על מושב הנהג ומתקבלת תחושה של לבורנט במשמרת – לוח המכוונים מתמקד כולו במטרה אחת, חיסכון בדלק. משמאל להגה ממוקם לחצן ירוק גדול שעוזר בחיסכון על ידי הגבלת המומנט ובאמצעות מערכת "עצור וסע" שמכבה את המנוע בעת עצירה. לוח המכוונים עוטה תאורה שמשתנה בהתאם לחסכון בדלק – ירוק למחבק העצים או כחול לשורפי היערות. הקונסולה המרכזית כוללת מערכת שמע מובנית עם חיבורAUX ובקרת אקלים דיגיטלית מינימליסטית ומעוצבת. מרחב הפנים (ויש הרבה ממנו) שופע פלסטיק, אך מנסיון העבר עם הונדה מדובר בכזה שיחזיק לאורך זמן.

נפח תא המטען מציג לשימוש הציבור נפח שימושי של 303 ליטרים. אלו נתונים מצויינים, למרות הסוללות שגוזלות מנפחו 70 ליטר לעומת הג'אז הרגילה .כמובן שניתן לקפל את המושבים ובכך לקבל נפח הטענה סופר מכובד של 1320 ליטרים. למרות הסוללות, הונדה הצליחו לשמור על סף ההטענה נמוך במיוחד, דבר ההופך את הכנסת החפצים לבגאז' למשימה קלילה במיוחד.
מי שחפץ לרכוש את הג'אז כמכונית משפחתית ישמח לגלות שלמרות היותה בקטגוריית הסופרמיני, מבחינה בטיחותית היא מספקת את הסחורה. במבחן הריסוק האירופי זכתה הקטנה בחמישה כוכבי בטיחות, כך גם במבחן הריסוק האמריקני, זאת הודות ל-6 כריות אוויר, משענות ראש אקטיביות ומערכת בקרת יציבות דינאמית.

מנוע, ביצועים, התנהגות
יחידת ההנעה של הג'אז אינה כשל ההיברידיות של מקבילתה – טויוטה. מנוע החשמל אינו מניע את הרכב עד מהירות מסוימת לבדו, אלא הוא ממוצב כמנוע עזר שמפחית מהעומס על מנוע הבעירה וכך מייעל את צריכת הדלק. נפח המנוע מסוג i-VTEC הוא 1,339 סמ"ק והוא מפיק 98 כ"ס ב-5800 סל"ד. נתון המומנט שמתחיל כבר ב-1,300 סל"ד ועומד על 17 קג"מ מספק כוח זמין כבר בתחילת הדרך ועוזר לג'אז לספק תחושת נמרצות, למרות נתון תאוצה של 12.2 שניות מאפס למאה קמ"ש. תיבת ההילוכים בה בחרה הונדה לחבר בין המנועים לגלגלים היא רציפה בעלת 7 יחסי העברה, והיא דורשת הסתגלות מסוימת. מצד אחד מדובר בתיבה יעילה והעברות ההילוכים כמעט אינן מורגשות, מצד שני הרעש האחיד ומחט הסל"ד הקבועה הם מחזה שונה למי שרגיל לתיבות הילוכים סטנדרטיות. מי שמעדיף להישאר בשליטה ישמח לגלות שהתיבה מגיעה עם שליטה ידנית באמצעות ידיות מאחורי ההגה. בנסיעה עירונית ההונדה הקטנה מרגישה נינוחה ומתמרנת בקלילות באזורים עמוסים. ההגה החשמלי קל עד לא מורגש, מה שמנתק את הנהג מהגלגלים, אך מקל בנסיעה אינטנסיבית ובחניה במרכז העיר. בנסיעה בינעירונית הג'אז משייטת בנינוחות ומאיצה באופן סביר בעת עקיפות, אך מפיקה שלל רחשי רוח שחודרים לתוך חלל הנוסעים.

הצהרת היצרן האופטימית בנוגע לצריכת הדלק היא 21.5 ק"מ לליטר במשולב. בסיום המבחן האינטנסיבי שלנו שכלל ברובו נסיעה בינעירונית, אך עם רגל כבדה, עמדה צריכת הדלק על נתון של 14.7 ק"מ לליטר – נתון סביר, אך מעט מאכזב. עם זאת יש לציין שאופי המערכת ההיברידית, בשילוב עם נהג שיקח ברצינות את עניין החיסכון וישאר בתחום הירוק – יכולים להקנות ביקורים נדירים בתחנות דלק.

מנוע: בנזין 4 צילנדרים 1339 סמ"ק בשילוב מנוע חשמלי
הספק (כ"ס/סל"ד): 98 כ"ס משולב/ 5800
מומנט (קג"מ/סל"ד): 17/ 1300
תיבת הילוכים: רציפה, חלוקה אלק' 7 הילוכים
האצה 0-100: 12.2
מהירות מירבית: 175
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 390/ 169.5/ 152
בסיס גלגלים (ס"מ): 250
משקל (ק"ג): 1175
מיכל דלק (ליטר): 40
נפח תא מטען (ליטר): 303
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 21.5
צריכת דלק מבחן: 14.7
מחיר: 117,900 ש"ח

15 תגובות ל בקצב הג'אז, הונדה ג'אז הייבריד (מבחן דרכים בוידאו)

  1. יחסית לטויוטא יאריס הוא גדול הרבה יותר ובטח גם קשה יותר לתמרון.
    לדעתי הוא מעין רכב משפחתי קטן אבל גם חסכוני.

  2. לא מחליף אותו רק בהונדה. האיכות והאמינות מבחינתי היא באמת בשורה הראשונה. האוטו הזה יקר עבורי ולדעתי גם כל המערכות החדשות האלו רק יכולות לפגוע בי. כי כשאני יקנה את האוטו הזה בעוד 10 שנים כשהוא יהייה ישן המערכות שלו לא יהיו תקינות כל כך ובסוף אני ישלם את כל התיקונים.
    חבל תשאירו את המכוניוץ רגילות שנהנה מהם גם אחר כך.

  3. זה די מינוס, לפעמים במקום בפקק בכניסה לגבוטינסקי בבוקר אני עומד 7 דקות במקום, אחרי 3 דקות עוד 7 דקות וככה 35 דקות, אני אגיע רטוב. אז חסכתי דלך?

  4. צוות דוגרי היקר
    בוצעה עלית מדרגה.
    הסרטים קצרים מקצועיים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל