fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
MV קוביה

סקירה מהירה של כל הרכבים הנמכרים בישראל עם מנוע 3 צילנדרים

סקירה מהירה של כל הרכבים הנמכרים בישראל עם מנוע 3 צילנדרים

שי שיוביץ

צילומים: שיוביץ + יצרן.

כמו שאתם בטח יודעים (ואם לא- מצויין! תמשיכו לקרוא), הרוב הגדול של הרכבים הנמכרים בארץ מצוייד במנועים בעלי 4 צילנדרים (בעברית יש לומר בוכנות או גלילים), ולא משנה אם מדובר במנוע בנזין או דיזל. כמובן שיש גם רכבים בעלי מנועים עם יותר צילנדרים (כמו השברולט אימפלה המצויידת במנוע 6 צילנדרים. תופיע בדוגרי בקרוב), אבל מדובר במיעוט.

ונשאלת השאלה "אז למה בכלל לייצר מנוע עם שלוש צילנדר ולא 4?"
למה באמת?
הנה התשובות:
מנועים אלה מצטיינים בפשטות מכנית ומתוך כך מחיר זול לקניה ואחזקה, המקום אותו הם תופסים בחלל המנוע קטן יותר, הם עדיפים בחסכון בדלק, והכי חשוב-רובם נחשבים אמינים למדי. אלה הסיבות העיקריות שבגללן ניתן למצוא אותם בעיקר בדגמי מיני הקטנטנים, בהם כל שקל נוסף למחיר (או ליטר נוסף לצריכת הדלק) יכול לקבוע את גורלה של המכונית- אם לשבט ואם לחסד.
הגעתה של ה- i10 החדשה גרמה לנו לעשות ספירת מלאי של עוד דגמים המוצעים עם מנועי 3 צילנדרים, ואשר גם הם אמורים לספק תחבורה זולה, אמינה וחסכונית. כמו שכבר אמרנו- מטבע הדברים, רוב המכוניות המצויידות במנוע משולש צילנדרים הם מסגנמט המיני, אולם כמו שתראו בהמשך- יש כמה הפתעות.

סוזוקי אלטו:
הראשונה שהחזירה במו גלגליה את סגמנט המיני לחיים, אי שם בשנת 2008. המחיר זול מאוד- אבל כך גם התמורה. מדובר ברכב מיושן יחסית (על כל המשתמע מכך) ולא מעודן, המצטיין בעיקר בעיר ובמחיר. לפני זמן קצר הוצגה בג'נבה מחליפת האלטו, ה"סלריו", שאמורה לעלות עליה בכל פרמטר.

ציון ריסוק: 3 כוכבים
מנוע: 996 סמ"ק, 68 כ"ס
ביצועים: ידני- 14 ש' ל-100, 155 קמ"ש
אוטומטי- 17 ש' ל- 100, 150 קמ"ש
צריכת דלק (נתוני יצרן): 23.2 קמ"ל לידני, 19.6 לאוטומטי
מחיר: 53,990 ש"ח לידני, 64,990 לאוטומטי


צילום: תומר לשר. למבחן אלטו מול בורגמן

פיג'ו 107/ סיטרואן C1/ טויוטה אייגו
שיתוף הפעולה היפני-צרפתי הניב 3 דגמים שונים שבהם רב המשותף על השונה. אפשר לומר בוודאות רבה שמדובר בדיוק באותו האוטו, שרק החזית והסמל מפרידים בין חברה לחברה. העיצוב החיצוני חביב בכל הדגמים, נוחות הנסיעה מעט נוקשה, אבל ההתנהגות מזכירה במשהו את הדה-שבו המיתולוגית- וכך גם האבזור הדל למדי. המנוע אינו מעודן כלל ומזכיר את קיומו בכל סוג של נסיעה, ומומלץ לבחור את התיבה ידנית על פני הרובוטית. רמת הבטיחות מניחה את הדעת עם 4 כוכבים במבחני הריסוק- וזאת לאחר שנבחנה עם 4 כריות אוויר בלבד ולא 6 כמו המכוניות המשווקות בארץ.
כמו האלטו- גם למשולש היפני צרפתי הוצגו מחליפות בג'נבה.

ציון ריסוק: 4 כוכבים
מנוע: 998 סמ"ק, 68 כ"ס
ביצועים: ידני- 12.3 ש' ל-100, 160 קמ"ש
רובוטי- 14 ש' ל100, 157 קמ"ש
צריכת דלק (נתוני יצרן): 23.2 קמ"ל לידני, 22.2 קמ"ל אוטומטי
מחיר: פיג'ו 107: 67,490 ש"ח לידני, 73,490 ש"ח לרובוטי
סיטרואן C1- 59,990 ש"ח לידני, 64,990 לרובוטי
טויוטה אייגו- 68,900 ש"ח לידני, 73,900 לרובוטי

פיג'ו 208
הסופר מיני היפה והמודרנית של פיג'ו מוצעת גם היא עם מנוע שלושה צילנדרים, אבל בנפח של 1.2 ל' ו- 82 כ"ס. הדגם הרובוטי נבחן אצלינו בדוגרי, והכתבה עליו תופיע בקרוב. כדי לא להרוס לכם את ההפתעה אומר רק שהמנוע מרגיש חזק יחסית לנפח, והפיג'ו המעוצבת לא סובלת משבלוליות יתר.

ציון ריסוק: 5 כוכבים
מנוע: 1.2 ליטר, 82 כ"ס
ביצועים: ידני- 12.2 ש' ל-100, 175 קמ"ש. רובוטי- 14.8 שניות ל-100, 177 קמ"ש
צריכת דלק (נתוני יצרן): ידני- 22.2 קמ"ל, רובוטי- 20.8 קמ"ל
מחיר: ידני- 76,990 ש"ח, רובוטי- 86,990 ש"ח

פיג'ו 2008
מתחרה נוסף לג'וק ולקפצ'ור, מבוסס על ה-208. תא הנוסעים מזכיר מאוד את זה שנמצא באחות הקטנה- אבל עם יותר מרווח לנוסעים ולמטען. נוחות הנסיעה טובה וכך גם ההתנהגות.

ציון ריסוק: 5 כוכבים
מנוע: 1199 סמ"ק 82 כ"ס
ביצועים: ידני- 13.5 ש' ל-100, 169 קמ"ש. רובוטי- 15.9 ש' ל-100, 171 קמ"ש
צריכת דלק (נתוני יצרן): ידני- 20.4 קמ"ל, רובוטי- 22.7 קמ"ל
מחיר: 99,990 ש"ח- 105,990

פיג'ו 301
אם הופתעתם לפגוש בסופר מיני עם 3 צילנדרים, מה תגידו על מכונית משפחתית בגודל מלא עם מנוע כזה?
מטעמי אמינות פיג'ו התקינו ב-301 את אותו מנוע כמו ב-208, אך הורידו לו את ההספק ל72 כ"ס. אבל אין מה לחשוש יותר מדי, הפגיעה בביצועים לא מאוד מרוגשת, כיוון שלמרות המראה המגודל- ה- 301 כבדה רק במעט מה-208 הקטנה יותר.

ציון ריסוק: לא נבחנה
מנוע: 1199 סמ"ק 72 כ"ס
ביצועים: 14.2 ש' ל-100, 160 קמ"ש. רובוטי- אין נתוני האצה, מהירות מירבית 160 קמ"ש
צריכת דלק (נתוני יצרן): 19.2 קמ"ל
מחיר: ידני- 95,989 ש"ח, רובוטי- 99,990 ש"ח

סמארט פורטו
רבות כבר נאמר על הסמאט הקטנה. היא מוצעת בארץ עם מנוע 3 צילנדרים, עם ובלי טורבו- ותיבה רובוטית בלבד. מה לגבי השאר? נסתפק רק בלומר שיש לה שני מושבים בלבד- והיא מאוד יקרה…
ציון ריסוק: 4 כוכבים
מנוע: 999 סמ"ק, 61 או 71 כ"ס, טורבו בנזין- 84 או 102 כ"ס
ביצועים: 61 כ"ס- 16.8 שניות ל-100, 145 קמ"ש
צריכת דלק (נתוני יצרן): 25.6 קמ"ל
מחיר: מתחיל ב- 109,000 ש"ח לדגם החלש ועד 179,900 ש"ח לדגם החזק והמאובזר

מיצובישי ספייס סטאר ואטראז'
עם הספייס סטאר מיצובישי החליטה להוציא רכב שירקוד על שתי קטגוריות, המיני והסופר מיני, ועל פניו נראה שהיא מצליחה לעשות זאת. העיצוב חמוד ויפה למדי עם אפשרויות להתאמה אישית, המרווח בתא הנוסעים מפתיע מאוד לטובה והאבזור נאה ביותר. את התמונה הוורודה מקלקלים איכות החומרים, המנוע המרעיש והרועד ונוחות הנסיעה הנוקשה. ציון הבטיחות עומד על 4 כוכבים בלבד, אולם חובה לציין שהספייס סטאר (שבחו"ל נקראת גם "מיראז' ") נבחנה עם 4 כריות אוויר בלבד ולא עם 6 כמו שמשווק בארץ.
האטראז' המשפחתית מוסיפה עוד קצת אבזור ועוד הרבה מקום בבגאז', ונותנת תמורה טובה למחיר.

נתונים לספייס סטאר:
ציון ריסוק: 4 כוכבים
מנוע: 999 סמ"ק, 71 כ"ס ותיבה ידנית בלבד. 1193 סמ"ק, 80 כ"ס ותיבה רציפה בלבד
ביצועים: ידני- 13.6 ש' ל-100, 172 קמ"ש. רציפה- 12.8 ש' ל-100, 173 קמ"ש.
צריכת דלק (נתוני יצרן): ידני- 25 קמ"ל, רציפה- 23.25 קמ"ל
מחיר: ידני- 69,990 ש"ח, אוטומט- 79,990 ש"ח

נתונים לאטראז':
ציון ריסוק- לא נבחנה
מנוע: 1193 סמ"ק, 80 כ"ס
ביצועים: ידני- 12.2 ש' ל-100, 180 קמ"ש. רציפה- 13.3 ש', 174 קמ"ש
צריכת דלק (נתוני יצרן): 21.2 קמ"ל גם לידני וגם לאוטומט
מחיר: 88,900 לידני, ועד 94,900 לאוטומטי המאובזר

קיה פיקנטו
הקטנה הנמכרת ביותר בישראל. צריך לומר עוד? נו טוב: יפה, בטיחותית, מאובזרת יחסית- ויש אותה לכו-לם.
ציון ריסוק: 4 כוכבים- אולם נבחנה ללא 6 כריות האוויר שמוצעות כסטנדרט
מנוע: 998 סמ"ק, 69 כ"ס
ביצועים: 14.5 ש' ל-100, 150 קמ"ש
צריכת דלק (נתוני יצרן): 23.8 קמ"ל
מחיר: 64,400 ש"ח

סיאט מיי, סקודה סיטיגו
גם לקונצרן פולקסווגן יש משולש משלו, והוא מורכב מפולקסווגן אפ! (תגיע בקרוב לארץ), סיאט מי וסקודה סיטיגו. הטריו הגרמני מציע 3 או 5 דלתות עם תיבה ידנית או רובוטית- והמון מעלות: עיצוב נאה וצעיר בכל הדגמים, איכות יצור מוכחת ומוכרת, התנהגות ונוחות נסיעה טובות, ציון ריסוק מצויין ומנוע חביב, חזק ומעודן יחסית. החסרון המרכזי והכמעט יחיד הוא רק באבזור הדליל למדי.

ציון ריסוק: 5 כוכבים
מנוע: 999 סמ"ק, 60 כ"ס או 75
ביצועים: 60 כ"ס ידני/רובוטי- 14.4/15.3 ש' ל-100, 160 קמ"ש. 75 כ"ס- 13.2/13.9ש', 171 קמ"ש
צריכת דלק (נתוני יצרן): 60 כ"ס- 22.2 קמ"ל. 75 כ"ס- 21.2 קמ"ל
מחיר: סיאט מיי- 62,900 לדגם הידני 3 דלתות, 68.900 ש"ח לרובוטי 3 דלתות.
סקודה סיטיגו: 61,500 ל-60 כ"ס ידני, 69,500 ל-60 כ"ס רובוטי, 68,500 ל-75 כ"ס ידני.

רנו קליאו
עם הקליאו החדשה שלה רנו מצטרפת לאופנה החדשה של הקטנת המנועים. הסופר מיני היפה (והגדולה!) מציעה עיצוב משובח תא נוסעים מוקפד ומאובזר וציון מצויין במבחני הריסוק, ולפי הדיווחים מדובר במתמודדת רצינית על תואר הסופר מיני הטובה ביותר.

ציון ריסוק:
5 כוכבים
מנוע: 898 סמ"ק טורבו בנזין, 90 כ"ס, ידני בלבד
ביצועים: 12.2 ש' ל-100, 182 קמ"ש
צריכת דלק (נתוני יצרן): 22.2 קמ"ל
מחיר: 85,500-90,500 ש"ח

רנו קפצ'ור
גם הג'יפון הקטן של רנו מצטרף לחבורה. הקפצ'ור מבוסס על הקליאו ומוצע עם הנעה קדמית בלבד, עם עיצוב ואמירה המכוונים לניסן ג'וק. יפה מבחוץ ומבפנים, אולם נוחות הנסיעה לוקה מעט בחסר.

ציון ריסוק: 5 כוכבים
מנוע: 898 סמ"ק טורבו בנזין, 90 כ"ס ידני בלבד
ביצועים: 12.9 ש' ל-100, 171 קמ"ש
צריכת דלק (נתוני יצרן): 20.4 קמ"ל
מחיר: 109,900 ש"ח

מיני
מאז שBMW קנו את רובר בסוף שנות ה-90, המיני כבר מזמן אינה מיני, אלא משפחת דגמים גדולה ומגוונת. ממש עכשיו יצא הדור השלישי למיני, וכחלק מהחידושים שעוברים גם חברת האם- הוא מוצע עם מנוע מוגדש טורבו צילנדרים, שבהמשך ימצא את דרכו גם אל רכבי BMW עצמה, גוועלד…

ציון ריסוק: עדיין לא נבחנה
מנוע: 1.5 ליטר טורבו בנזין, 136 כ"ס
ביצועים: 7.8 ש' ל-100, 210 קמ"ש
צריכת דלק (נתוני יצרן אין עדיין נתונים
מחיר: 165,000 ש"ח

2 תגובות ל סקירה מהירה של כל הרכבים הנמכרים בישראל עם מנוע 3 צילנדרים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל