fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC

נפתחה עונת 2014 מוטו GP

נפתחה עונת 2014 מוטו GP

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

עונת 2014 באליפות העולם נפתחה היום במאלזיה, לא עדיין לא מירוץ אולם שלושת ימי המבחנים הרשמיים שנפתחו היום, המבחנים הראשונים לאחר קיפאון חודשי החורף והכנת כלי המירוץ במהלכם, חשובים לא פחות מרוב המירוצים הרגילים בעונה. ובמיוחד בעונה זו המכניסה שורה של שינויים והגבלות על אופנועי המפעל שהם בעצם הפואנטה של האליפות הזו. אופנועי המפעל שמבחינת התקנות נבדלים מהאופנועים בקטגוריה "הפתוחה" במחשב ניהול מנוע סגור המתוכנת על ידי היצרן והקבוצה ולא על ידי הנהלת הסדרה, נענשים השנה בשורה של צרות, הורדת קיבולת מיכל הדלק ל-20 ליטר (24 ליטר בקטגוריה הפתוחה) והגבלןת מספר המנועים לשימוש בעונה ל-5 בלבד (12 בקטגוריה הפתוחה). המטרה היא לצופף את התחרות ולהגדיל את מספר המתחרים באמצעות הורדת עלויות, אולם למרות שהנהלת הסדרה נוהגת כך במשך מספר שנים (זוכרים את CRT ז"ל) התחרות לא מצטופפת ולא תצטופף לעולם כול עוד הרוכבים הטובים, שהם חשובים יותר מכול אופנוע, ימשיכו לקבל משכורות עתק מהיצרנים.

יום המבחנים הראשון במאלזיה, יותר גישושים מה קורה אצל האחרים והימנעות מדחיפה מוקדמת מדי שעלולה לעלות בתאונה שתדפוק את יתר הימים. אבל תוצאות הן תוצאות והנה הן. מארק מארקז האלוף והסנסציה לא התקלקל יותר מדי במירוצי הדירט טראק בהם השתעשע במהלך הפגרה, רוכב הונדה המוביל היה המהיר ביותר וקבע זמן של 2:00.286 ד', רחוק רק שתי עשיריות מזמן הפול שהוא עצמו קבע בעונת 2013, במקום השני מפתיע ולנטינו רוסי עם הימאהה המהירה ביותר במרחק של חצי שניה ממארקז, רוסי הצהיר כי במידה ולא יהיה תחרותי כבר בפתיחת העונה הוא יפרוש ונראה שהגאון האיטלקי התכוון ברצינות; עשירית וקצת אחרי רוסי מגיע פדרוזה, ללא המנטור המיתולוגי פויג' זו תהיה ללא ספק העונה האחרונה של דני הקטן, אלא אם בעונתו התשיעית יקח אליפות ראשונה בקטגוריה הבכירה. לורנזו מאכזב במקום הרביעי, הימאהה M1 בצבעים חדשים אבל יותר חשוב מה יש מתחת למעטפת הקוולאר וכאן ימאהה ממשיכה לסבול ממחסור במימון ואין זכר לספונסר מוביסטאר שאמור היה להגיע, וכאילו מארקז לא נותן לו מספיק צרות, עכשיו נראה שרוסי יטריד את לורנזו לא פחות… באטיסטה ובראדל על ההונדות החצי רשמיות אך עדיין אופנועי מפעל במקומות 5-6. האופנוע הראשון מהקטגוריה הפתוחה הוא אליש אספרגרו הנפלא שמקדים את אחיו פול ובראדלי סמית על הימאהות הרשמיות של טק 3 עם תוצאה רעה.

לא רעה כמו דוקאטי שפותחת את העונה בצורה גרועה במיוחד, עם הגיוס של גורו המירוצים אקס אפריליה גיגי דלגנה נוצר הרושם שהיצרן הבולונזי פותח פרק חדש וסוף סוף הדזמו סדיצ'י יתפוס איזה כיוון לאחר הקטסטרופות בשנים האחרונות אבל שום דבר. כבר באמצע היום האופנוע של הגיוס הטרי קראצ'לו פשוט נתקע, בעוד דוביציאוזו מסיים במקום ה-12; דוקאטי הצהירה כי היא שוקלת לרדת מהגדרת אופנוע מפעל לקטגוריה הפתוחה ולהתקין מחשב מפוקח, וכי ההחלטה תתקבל במבחנים במאלזיה.

2 תגובות ל נפתחה עונת 2014 מוטו GP

  1. למה לא עושים בעד ונגד.
    ליהיות ראשונים מהסוף זה לא הצלחה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל