מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ב.מ.וו ממשיכה להתרחב: נחשפה סדרה 2 החדשה
דניאל לוי
צילום: יצרן
אחרי שחשפה את סדרה 4 קבריולה, היצרנית הבווארית ממשיכה בהרחבת ההיצע ומציגה את סדרה 2 קופה – רענון ספורטיבי לסדרה 1 הותיקה. בב.מ.וו מציינים כי במהלך תכנון המכונית הושקעה מחשבה רבה בהטעמת רוחן של דגמי ה- 1600 וה- 2002 אשר היו אבני דרך משמעותיות בהתפתחות המותג בשנות ה- 60 וה- 70.
הבת החדשה חולקת קווים שמזכירים את ה-4 החדשה, ומימדים מעט גדולים משל האחות הקטנה (4.43 מ' לאורך ו- 1.77 מ' לרוחב) וצללית מעט נמוכה (1.42 מ') התורמת ללוק הספורטיבי. למרות המראה הספורטיבי, רוכשיה ייהנו ממעט יותר שימושיות אודות להגדלת נפח תא המטען לכ- 390 ליטר (370 ל' בסדרה 1).
ה-2 החדשה תקבל את כל הכוח היישר לגלגלים האחוריים כיאה למקובל במשפחה, ותצויד במגוון מנועי טורבו מוגדשים: מנוע 2.0 ליטר בנזין המוכר, המנפק 184 כו"ס (220i) ו- 27.5 קג"מ ב- 1,250 סל"ד. את המיאוץ ל- 100 קמ"ש תסיים תוך 7 שניות בעזרת תיבה ידנית 6 הילוכים, וצריכת דלק ממוצעת של 15.9 ק"מ לליטר (16.6 ק"מ לליטר לגירסא האוטומטית בעלת 8 ההילוכים של ZF).
גירסת הדיזל תספק נתון כוח זהה, עם מומנט גבוה יותר (38.7 קג"מ ב- 1.750 סל"ד), וצריכה מרשימה של 22.2 ק"מ לליטר בממוצע (23.8 ק"מ לליטר באוטומטית).
בקצה ההיצע הוצגה ה- M235i שתשודך למנוע 3.0 הליטרים המוכר של ב.מ.וו, המפיק 326 כו"ס ב- 5,800 סל"ד. מעיכת הדוושה הימנית תציג מהירות תלת ספרתית תוך 5 שניות, בדרך ל- 250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית. כמו שאנחנו רגילים לראות בכל גירסאות ה- M, גם פה נראה שלל עיטוריM על גלגל ההגה והפגוש האחורי, כמו גם חישוקי סגסוגת קלה. כמקובל בחטיבה הMיוחדת, ה- M235i תעבור מקצה שיפורים מקיף וחיזוק המכלולים השונים, הכולל בין היתר בלמים מחוזקים והגה בעל תגובה מחודדת ומדויקת יותר.
ומה עם ישראל אתם שואלים? ה-2 קופה החדשה צפויה לנחות אצלנו בחציון הראשון של 2014.
הוא נכנס לנישה הספורטיבית עם השם הנכון ובמחיר לא של דירה.
אין ספק שהרכב החדש יביא גאווה לקודמיו ולמשפחות.