fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

תערוכת קלן: קאוואסאקי מציגה את ה-Z800

תערוכת קלן: קאוואסאקי מציגה את ה-Z800

אופיר דואק

צילום: יצרן

באמצע שנות ה-2000 כשאופנת אופנועי הסטריטפייטר הלכה ותפסה תאוצה באירופה שלפה קאוואסאקי את ה-Z750 כקלף מנצח, אח צעיר ל-Z1000 שהוצג בשנת 2003. במחיר של ההונדה הורנט 600 והימאהה פייזר 6 הציעה קאוואסאקי אופנוע בנפח מוגדל עם תוספת כוח יחד עם עיצוב מדליק וקיבלה רב מכר. ה-Z  הקטן עבר שינויים מינוריים במהלך חייב הכוללים עיצוב מחודש לקראת 2008 וגרסת R משודרגת מתלים ב-2010 אך כעת הגיע הזמן לשדרוג מהותי וזה מגיע במסגרת מתקפת הדגמים של קאוואסאקי לקראת שנת 2013 הכוללת את הנינג'ה 300 החדש ואת ה-ZX6R 636 שנחשף לפני כשבועיים.

ה-Z החדש שומר על המראה הכללי של קודמו עם שדרוג לקווים אגרסיביים ועתידניים יותר כך בפנס הקדמי החצוי ובמסכה הזועפת, בחרב התחתונה, במשטחי הצד ובזנב הקצוץ.
המנוע זכה להגדלת קדח הבוכנה מ-68.4 ל-71 מ"מ מה שהביא להגדלת נפח המנוע ל-806 סמ"ק. בנוסף לועות היניקה התארכו, ישנם שסתומים חדשים וקלים יותר, יחס הדחיסה גדל ומערכת ההזרקה שודרגה כשהיא כעת בעלת גופי מצערת גדולים יותר וצמד פרפרים לכל צילינדר. ההספק עלה ב-7 כ"ס ל-113 כ"ס בסך הכל המושגים ב-10,200 סל"ד, 300 סל"ד פחות מבעבר. המומנט זכה לחיזוק של חצי קג"מ ל-8.5 קג"מ וגם נתון זה מגיע ב-300 סל"ד מוקדם יותר (8,000 סל"ד). לשוק האירופאי קיימת גם גרסה מופחתת הספק בעלת 93 כ"ס (70 קילוואט).

השלדה של ה-Z800 חדשה לחלוטין והיא אמנם ממשיכה להשתמש בצינורות פלדה, אך כעת היא בעלת מבנה חדש בעל צינורות עבים יותר בחלקה העליון המתחברים ליציקה מרכזית תחת המושב ולשלדת זנב חדשה. בסיס הגלגלים התארך ב-5 מ"מ ומלפנים ניתן למצוא מזלג הפוך מתכונן של של קאייבה בקוטר 41 מ"מ. מאחור ישנה זרוע אחורית חדשה וארוכה יותר עם בולם מתכוונן בעל תושבות אלומיניום. הבלמים הקדמיים נותרו פרפריים וגדלו במעט לקוטר של 310 מ"מ כאך הקליפרים הרדיאליים של ה-Z750R פינו את מקומם לקליפרים סטנדרטיים מטעמי חסכון. הבלם האחורי נותר ללא שינוי.
מיכל הדלק החדש והמעוצב הוקטן ב.1.5 ליטר ל-17 ליטר, הקוקפיט מתהדר בלוח מחוונים חדש ודיגיטלי לחלוטין ואילו גובה המושב צמח בכס"מ. משקלו הרטוב של ה-Z800 עלה בשני ק"ג ל-229 ק"ג בסך הכל. באופן מעניין לא תמצאו ב-Z החדש מערכת בקרת אחיזה, מפות הצתה לבחירה ואלקטרוניקה נספחת אך ישנה מערכת ABS תקנית.

קאוואסאקי Z800 – מפרט טכני

מנוע 4 צילינדרים רוחבי, 806 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים
הספק 113 כ"ס ב-10,200 סל"ד
מומנט 8.5 קג"מ ב-8,000 סל"ד
קדחXמהלך 50.9X71 מ"מ
יחס דחיסה 11.9:1
הזנת דלק הזרקה, גופי מצערת 34 מ"מ
מתלים קדמי – מזלג הפוך 41 מ"מ מתכוונן, מהלך 120 מ"מ

אחורי – מונושוק, בולם מתכוונן, מהלך 137 מ"מ

בלמים קדמי – דיסקים פרפריים 310 מ"מ, קליפר 4 בוכנות, ABS

אחורי – דיסק פרפרי 250 מ"מ, קליפר בוכנה אחת, ABS

צמיגים קדמי – 120/70-17
אחורי – 180/55-17
בסיס גלגלים 1,445 מ"מ
גובה מושב 834 מ"מ
מיכל דלק 17 ליטר
משקל רטוב 229 ק"ג

5 תגובות ל תערוכת קלן: קאוואסאקי מציגה את ה-Z800

  1. עיצוב מדליק ומיוחד והשאלה האם ישמרו על מחיר אטרקטיבי כמו בדגם היוצא

  2. מכונה הגיונית לשוק שלנו.עדיף הבחלט על טימארקס

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל