fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC

עדכונים למשפחת המולטיסטראדה

עדכונים למשפחת המולטיסטראדה

אופיר דואק

צילום: יצרן

לדור השני של הדוקאטי מולטיסטראדה שהוצג בשנת ישנה חשיבות רבה. בעתות של משבר כלכלי וירידה במכירות אופנועי הספורט בעולם הצליח אופנוע התיור ההרפתקני מבולוניה להפוך לרב מכר ולהזרים חמצן חיוני לחברה, לפחות עד שזו נרכשה לאחרונה על ידי אודי. כבונוס הדור השני של המולטיסטראדה גם נראה מצוין בניגוד לדגם המקורי בעל העיצוב המקורי, שלא לומר ביזארי. כעת באים בדוקאטי לרענן מעט את השורות במשפחת המולטיסטראדה לקראת שנת 2013. כיוון שסוס מנצח לא מחליפים בחרו בדוקאטי בריענון שעיקרו רה-ארגון בתתי הדגמים, מנוע מעודכן וברוח ימים אלו מתן דגש על מערכות אלקטרוניות.

יחידת ההנעה של דגמי המולטיסטראדה המעודכנים היא הדור השני של מנוע הטסטה-סטרטה 11° עם שני מצתים לצילינדר. ההספק המרבי נותר 150 כ"ס ב-9,250 סל"ד אך המומנט טיפס קלות ל-12.7 קג"מ ב-7,500 סל"ד (תוספת של 0.6 קג"מ בסל"ד זהה). בדוקאטי גם טוענים לרצועת כוח רחבה יותר, שיפור בתצרוכת הדלק ומרווח טיפולים גדול יותר שעומד כעת על אחת ל-24 אלף ק"מ, בדיוק כמו ב-1199 פאניגאלה.
דגמי 2013 זוכים למערכת ABS חדשה בעלת 3 מצבי פעולה שהופכת לסטנדרט בכל הגרסאות (עד כה הייתה תקנית רק בגרסת ה-S). בנוסף, מערכת בקרת המשיכה של דוקאטי (DTC) בעלת 8 מצבי פעולה הופכת גם היא לתקנית בכל הגרסאות כמו גם מערכת מצערת אל-חוט. בתחום המתלים גרסאות ה-S  טורינג וספורט מוותרות על מתלי האוהלניס לטובת מזלג קדמי ובולם אחורי של זאקס בתוספת מערכת ה-DSS (Ducati Skyhook Suspension) החצי אקטיבית המאפשרת שליטה אלקטרונית על מאפייני השיכוך ועומס הקפיץ.
לרוכב ישנה כעת אפשרות לבחירה בין 4 מצבי רכיבה: ספורט, תיור, עירוני ואינדורו שבכל מצב רכיבה ישנו כיול שונה למתלים ולמערכות בקרת המשיכה וה-ABS. במצב העירוני ובמצב האינדורו ישנה גם מפת הצתה שונה המפחיתה את הספק המנוע ל-100 כ"ס ומעדנת את תגובת המצערת.

משפחת המולטיסטרדה תמשיך להציע את הדגם הבסיסי המכונה 1200 ויחד איתו את דגם ה-S המשופר שכולל תחתיו כעת 3 גרסאות: טורינג, גראנטוריסימו ופייקס-פייק שמחליפה את גרסת הספורט שהייתה קיימת בעבר. ההבדלים בין שלושת גרסאות ה-S הינם באבזור כשגרסת הטורינג נבדלת מהגרנטוריסימו בעיקר בזיווד נוסף ותאורה משופרת ולשתיהן משקף מתכוונן גדול מבעבר, ג'ק אמצע וחימום לידיות כסטנדרט. גרסת הפייקספיק מוותרת על אביזרי הנוחות לטובת חלקי קרבון, מפלט של טרמיניוני ומשקף ספורטיבי כמו גם צביעת רפליקה של דגמי המרוץ. כל דגמי המולטיסטראדה עושים שימוש בצמיגי פירלי סקורפיון טרייל למעט גרסת הגראנטוריסימו הנועלת פירלי אנג'ל GT.
בישראל אמורים לנחות דגמי המולטיסטראדה החדשים בראשית שנת 2013 במקביל לתחילת שיווקם באירופה.

דוקאטי מולטיסטראדה 2013 – מפרט טכני

  מולטיסטראדה 1200 מולטיסטראדה S
(טורינג/גראנטוריסימו/פייקס פיק)
מנוע 2 צילינדרים בזווית 90 מעלות, 1,198.4 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, 2 מצתים  לצילינדר, קירור מים, הזרקת דלק 2 צילינדרים בזווית 90 מעלות, 1,198.4 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, 2 מצתים לצילינדר, קירור מים, הזרקת דלק 
הספק 150 כ"ס ב-9,250 סל"ד 150 כ"ס ב-9,250 סל"ד
מומנט 12.7 קג"מ ב-7,250 סל"ד 12.7 קג"מ ב-7,250 סל"ד
קדחXמהלך 67.9X106 מ"מ 67.9X106 מ"מ
יחס דחיסה 11.5:1 11.5:1
מתלים  קדמי – מזלג הפוך 50 מ"מ, מהלך 170 מ"מ, כיוונון מלא

אחורי – זרוע חד צידית מאלומיניום, בולם מרכזי, מהלך 170 מ"מ, כיוונון מלא

קדמי – מזלג הפוך 48 מ"מ, כיוון אלקטרוני (DSS) חצי אקטיבי, מהלך 170 מ"מ

אחורי – זרוע חד צידית מאלומיניום, בולם מרכזי, כיוון אלקטרוני חצי אקטיבי (DSS), מהלך 170 מ"מ

בלמים קדמי – דיסקים 320 מ"מ חצי צפים, קליפרים ראדיאלים 4 בוכנות, ABS

אחורי – דיסק 245 מ"מ, קליפר 2 בוכנות, ABS

קדמי – דיסקים 320 מ"מ חצי צפים, קליפרים ראדיאלים 4 בוכנות, ABS

אחורי – דיסק 245 מ"מ, קליפר 2 בוכנות, ABS

צמיגים קדמי – 120/70-17
אחורי – 190/55-17
קדמי – 120/70-17
אחורי – 190/55-17
בסיס גלגלים 1,530 מ"מ 1,530 מ"מ
גובה מושב 850 מ"מ 850 מ"מ
מיכל דלק 20 ליטר 20 ליטר
משקל יבש 196 ק"ג 194/217/206 ק"ג
משקל רטוב 224 ק"ג 222/245/234 ק"ג

11 תגובות ל עדכונים למשפחת המולטיסטראדה

  1. אבל מי צריך את כל האלקטרוניקה הזו? תורידו את הכל השטויות ויהיה אפשר למכור אותו בחצי מחיר

  2. זה האופנוע היחיד מקטגוריית הבהמות שלא רק נקראה טוב אלא באמת הייתי חושק בו

  3. בסה"כ השקיעו והוציאו מכונה טובה. כמו שהרלי היו פעם נזילות, הנאה בתיקונים אבל מכונה יוצאת מהכלל.

  4. אני רואה כאן הכלאה בין הקרוס ראנר והקרוס טורר של הונדה.

  5. לדעתי יש 5 אפשרויות לבחירה ולא 4: ספורט, תיור, עירוני ואינדורו , נתקעתי אפשר לחלץ אותי ?

  6. סליחה אבל לא חבל על הידיעה המעודכנת סופר מפורטת ? מי יתחזק דבר כזה ? מי יתן אחריות ? מה יהיה עם זה עוד 6 שנים ? ערימת מתכת לא ככה ? מצטער וסליחה לפני יום כיפור !! אבל פעם אחת קיבלתי בראש מקניה שלהם פה, רק יפני

  7. האופנוע הזה
    אלפא רומיאו
    מורן אטיאס
    יו איך בא לי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל