מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
קאוואסאקי נינג'ה 300 נחשף רשמית
אופיר דואק
צילום: יצרן
לפני כשבוע נחשף במסמך של הסוכנות להגנת הסביבה בארה"ב מספר דגמים שצפויים להופיע בקרוב מקאוואסאקי כשבהם גם גרסת 300 סמ"ק במשפחת הנינג'ה. לא היינו צריכים להמתין זמן רב וכעת נחשף הנינג'ה 300 באופן רשמי.
כפי שהוערך מוקדם יותר, וכפי שניתן לראות בתמונות, הנינג'ה 300 החדש הוא למעשה גרסה מוגדלת נפח לנינג'ה 250 החדש שנחשף לראשונה לפני כחודש במזרח הרחוק. העיצוב מושפע ישירות מדגמי הנינג'ה הגדולים בנפחי 600 ו-1,000 סמ"ק, במיוחד מסכת החזית האגרסיבית בעלת שני הפנסים. ללא ספק מדובר בשדרוג משמעותי לעומת מראהו של הנינג'ה 250 היוצא.
המנוע של הנינג'ה 300 הוא בנפח 296 סמ"ק ומתבסס על מנועו של הנינג'ה 250 הנוכחי אך עבר מספר שינויים. הגדלת הנפח הושגה על ידי הגדלת מהלך הבוכנה ל-49 מ"מ במקום 41.2 מ"מ כאשר קדח הוכנה נותר 62 מ"מ. כמו בגרסת ה-250 החדשה ניתן למצוא כאן בוכנות חדשות מצופות ניקסיל, יציקות מנוע מאלומיניום ראש מנוע חדש עם שסתומים חדשים וגל ארכובה חדש עם עוקת שמן גדולה יותר. מערכת ההזרקה עושה שימוש כעת בצמד פרפרי מצערת, טכנולוגיה הקיימת בדגמי הנינג'ה הגדולים. ההספק המרבי של גרסת ה-300 עומד על 39 כ"ס ב-11,000 סל"ד ומומנט של 2.8 קג"מ ב-10,000 סל"ד. חידוש מעניין הוא קיומו של מצמד מחליק, מכלול שלא ממש מקובל בקרב אופנועים קטני נפח ואופנועי תקציב אלא בקרב אופנועים ספורטיביים גדולים ויקרים הרבה יותר.
מעבר לשינוי במנוע ובהספק יתר השינויים בנינג'ה 300 זהים לאלו של גרסת ה-250 החדשה. ישנה שלדת פלדה חדשה ובסיס גלגלים שהתארך בס"מ. המתלים נותרו דומים עם מזלג טלסקופי בקוטר 37 מ"מ מלפנים ובולם יחיד מאחור וזווית ראש ההיגוי גדלה במעלה אחת. מערכת הבלימה נותרה עם דיסק פרפרי מלפנים ומאחור כשמערכת ABS היא אופציונלית, הצמיג האחורי גדל לרוחב של 140 מ"מ וישנם חישוקים חדשים הקרובים במראה לאלו של הקאוואסאקי ZZR1400.
כפי שידוע כרגע הנינג'ה 300 יתפוס את מקומו של הנינג'ה 250 גם באירופה אלא שכאן נוצרת בעיה לאור הספק המנוע שחורג מתקנות קטגורית הרישוי A1. כיוון שחלק ניכר מהרוכבים שרוכשים את הבייבי נינג'ה עושים זאת בגלל מגבלות הרשיון סביר להניח שבקאוואסאקי לא יוותרו עליהם כל כך מהר. ההנחה היא שבקאוואסאקי יציגו גרסת מוגבלת הספק לנינג'ה 300 אך אין מן הנמנע שהנינג'ה 250 ישווק באירופה במקביל לגרסת ה-300 כמו ביפן.
מ'מטרו מוטור' נמסר כי הנינג'ה 300 החדש יגיע ארצה ברבעון הראשון של 2013 כשהמחיר טרם ידוע. בניגוד לנינג'ה 250 שזכה בארץ לפופולאריות גדולה קשה לראות כיצד יצליח לשחזר אותה הנינג'ה 300 לאור מעברו לקטגוריית הרישוי הבכירה בגלל ההספק ומחיר הביטוח הגבוה יותר עקב נפח המנוע.
קאוואסאקי נינג'ה 300 – מפרט טכני
מנוע | שני צילינדרים לרוחב, 296 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר גל זיזים עילי כפול, קירור מים |
הספק | 39 כ"ס ב-11,000 סל"ד |
מומנט | 2.8 קג"מ ב-10,000 סל"ד |
קדחXמהלך | 49X62 מ"מ |
יחס דחיסה | 10.6:1 |
הזנת דלק | הזרקת דלק, גופי מצערת 32 מ"מ |
מתלים | קדמי – מזלג טלסקופי 37 מ"מ, מהלך 120 מ"מ אחורי – מונושוק, כיוון עומס קפיץ, מהלך 132 מ"מ |
בלמים | קדמי – דיסק פרפרי 290 מ"מ, קליפר שתי בוכנות אחורי – דיסק פרפרי 220 מ"מ, קליפר שתי בוכנות ABS אופציונלי |
צמיגים | קדמי – 110/70-17 אחורי – 140/70-17 |
בסיס גלגלים | 1,405 מ"מ |
גובה מושב | 785 מ"מ |
מיכל דלק | 17 ליטר |
משקל רטוב | 172 ק"ג (174 ק"ג עם ABS) |
וזה כבר לרשיון A?
איזה בעל רשיון A יקנה בייבי נינג'ה עם עוד כמה סוסים…
זה בדיוק הטריגר שהיה חסר כדי שאחד השחקנים החזקים בשוק ילך למפקח על הביטוח ויעלה את המדרגה מ-250 ל-300.
הביטוח יסרס את זה
מינימי
לדעתי 300 המתכונת הנכונה ביותר. תמיד ה250 מעט חלשים ואתה רוצה עוד טיפה קטנה שתעשה את ההבדל. ברכות מטרו לדבר הקטן הגדול הבא
ברור שרבים לא יקחו בארץ את ה300 בגלל קפיצת המדרגה בביטוח. מצד שני אם לא ימשיכו לייצר את ה250 במקביל הוא יהיה בחזקת מודל הולך ונעלם והביקוש אליו יתחיל לצנוח, וחבל
אופנוע נדיר קניתי ב-130000
אתם חייבים לקנות??