fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

מבחן ציוד ארוך טווח – דו"ח ביניים מס'2

מבחן ציוד ארוך טווח – דו"ח ביניים מס'2

דורון וקנין

צילום: Zoobri photo team


מעיל קיץ RST דגם VENTEK

אני לא מצליח להבין את חלק ממשפחת הרוכבים שעבורם חודשי הקיץ מהווים גושפנקא לוותר על מעיל עקב תירוצי החום והלחות. למעיל רכיבה יש חשיבות עליונה בריכוך הנפילה במקרה של תאונה/החלקה ובעיקר ישמש ככלי חיץ בין האספלט הרותח והמשונן לבין עור הגוף. מעיל הקיץ של RST הוא בהחלט תשובה ומבטל את התירוצים לאלו שמתעקשים לרכוב ללא מעיל.

מעבר לרכיבה ושימוש אינטנסיבי במעיל התאפיין החציון הראשון של המבחן גם בהתעללות מצידי ברוכסני ורצועות ההידוק במעיל שנפתחו ונרכסו כ-900 פעמים בקירוב ועדיין שמרו על כושר הידוק והיצמדות כפי שהיו ביום בו הושאל המעיל. התכונה הבולטת מהמעיל מרגע לבישתו לראשונה היא הגזרה הנוחה והוורסטיליות שלו להתאמה מושלמת לרוכב יהיו ממדי גופו אשר יהיו. רצועות ההידוק במותניים, בזרועות וכמובן בסמוך לכף היד בהחלט "מקנדמים" את הרוכב ויוצרים כיסוי והידוק מושלם.
בתחום המיגון הפנימי מאופיין המעיל במגונים סופגי אנרגיה במרפקים ובכתפיים. אני בחרתי לצייד את המעיל גם במגן גב איכותי על מנת להשלים את חבילת המיגון. תוספת מומלצת בהחלט.

במהלך חודש מאי עוד רכבתי עם הבטנה המסופקת למעיל שבהחלט שמרה את על חום גופי מהרוח הקרה וצינת הלילה בכבישי הדרום. כמובן שבתחילת גיהינום יוני הסרתי אותה מהמעיל והנחתי אותה אחר כבוד במדף "דואר יוצא ליבואנים" עד ליום בו תושב אליו. מסתבר שהצעד ההרואי עם הבטנה היה מוקדם מעט וברכיבת לילה באזור הגליל העליון היא בהחלט חסרה לי.
הפרק הבא יכיל את החוויה מהמעיל לאורך חצי יום בכבשן של סדום ערד במהלך הדרכת רכיבה של אתר דו"גרי.
 
יבוא ושווק: כלבוטקס – מחיר לצרכן: 629 ש"ח

נעלי רכיבה RST דגם STUNT SHOE
כפי שתיארתי בעבר, מבחן לנעל רכיבה כנעל בשימוש יומיומי גרמה לי ללא מעט חששות מעניין הנוחות והסרבול אך כולן התבדו. היומיים הראשונים כמובן היו קשים מאחר והנעל התנהגה כנעל חדשה לכל דבר אך כעבור יומיים רגלי "הרגישו בבית" והנעל הפכה לנוחה ונעימה.
ה- STUNT SHOE מצוידת במגוון הגנות לכף הרגל שמתבטאים במיגון היקפי וקשיח באזור שמסביב לגיד אכילס והגנה מאסיבית באזור אצבעות כף הרגל. הייתי שמח למצוא בנעל זו גם מיגון לעצם הקרסול אך מיגון זה חסר. ככלל, הנעל עשויה מחומרים איכותיים מאוד ובהחלט ניתן דגש בתכנון הנעל על אזורים בעלי שחיקה גבוהה כגון אזור רגלית ההילוכים שנשאר חדש גם לאחר שימוש אינטנסיבי של חודשיים.
סוליית הנעל מתאפיינת בכושר אחיזה גבוהה מאוד שבהחלט הקנו לי ביטחון להוריד את הרגל על סימוני מעבר החצייה ללא חשש מהחלקה. הידוק הנעל נעשה על ידי שרוכים שלאחר שרכתם מוצנעים בנוחות בתוך הנעל ולשונית הידוק מצמידה את הנעל לכף הרגל.

בתקופת חודש מאי הנעים והקריר לסירוגין פשוט שכחתי שאני עם נעל רכיבה ייעודית והתחושה הייתה כשל נעל ספורט לכל דבר. בימים חמים עד סיוטיים הנעל שוב הפתיעה לטובה ביכולת האוורור והנידוף כשמנעה ממני את חווית "טיגון" הרגל. כבר בשלב זה אהיה בוטח ואכריז כי נעלי ה- STUNT SHOE הן בהחלט פריט חובה לכל רוכב באשר הוא ומפיגות את החשש עבור מי שלא מוכן להיפרד מנעליו הרגילות.
יבוא ושווק: כלבוטקס – מחיר לצרכן: 490 ש"ח

סיכום ביניים
אחרי שסקרתי את רשמי בדו"ח הבינים הנוכחי ובדו"ח הביניים הקודם בהחלט לא אגזים ואומר כי עד כה אני מאוד שבע רצון מהבחירות שעשיתי. האביזרים הנכללים במבחן מהווים חבילת מיגון ונוחות מעולים ושימושיים. בשבוע האחרון של המבחן ובטרם השבת הציוד ליבואנים אני מתכוון לברר כיצד הם נראים לאחר שלושה חודשי שימוש וכעבור כביסה במכונה ביתית על מנת להיות בטוח כי הציוד עמיד ונשאר כמו חדש, אך בעיקר כדי לדעת בבטחה שיוכל לשמש לאורך השנים ולא רק לעונה זו. למתחכמים שבייננו ולחיסכון בתגובות לסקירה שערכתי בואו נוותר על רעיונות והצעות לכבס גם את הקסדה והדיבורית.

גילוי נאות: כפי שכתבתי בכתבת הפתיחה של המבחן ארוך הטווח, הציוד הנבחר ניתן לנו על ידי היבואנים ויוחזר להם בתום 3 חודשי שימוש.

גלריה

19 תגובות ל מבחן ציוד ארוך טווח – דו"ח ביניים מס'2

  1. דורון אותי שכנעת !
    עוברים לנעלי/מגפי רכיבה בכל רכיבה

  2. האם אפשר יהיה לבחון עבורינו ציוד חורף וקסדות שואי או אראי?

  3. דורון,
    אתה כל כך צודק.

    בארה"ב יש עקרון שלומדים רוכבים חדשים הנקרא ATGATT
    ראשי תיבות של:
    All The Gear All The Time

    תאונות יכולות לקרות בכל מקום וזמן, ולכן יש להתמגן כל הזמן. לא רק שנוח באביב ובסתיו.

    מעבר לכך, ישנן סטטיסטיקות כי רוב תאונות הדרכים עם אופנועים קורות במרחק 5 מייל (או 8 ק"מ) מהבית, ברכיבות המוגדרות קצרות
    http://www.nj.gov/oag/hts/motorcycle/index.html
    למה? כי לוקח זמן למוח להתרגל למוד הרכיבה

    לכן צריך להתמגן – כל הזמן

  4. אם מעיל ארבע העונות בנוי משכבת רשת חיצונית, מתחתיה שכבת ניילון מבודד גשם ומתחתיה בטנה מחממת- כאן יש שתי שכבות. החיצונית- רשת מאווררת ומתחתיה- רק בעת הצורך בחיבור רוכסן מהיר- בטנה טרמית המבודדת מקור לעונות המעבר ולשעות הערב. כלומר:קיץ, סתיו, אביב. מדדתי אותו. אכן גזרה משובחת ונוחה.

  5. לדעתי זה טווח נכון לבדוק מוצרים. לאחר תשעה באב- זה ציווי וחוק אלוהי: מתחיל להתקרר, נשבע לכם בספר התורה. תיווכחו בעצמכם, מיום שני ירדו הטמפרטורות- מחכה לסקירת ציוד לעונה הקרובה.

  6. חוץ מזה שדורון מחליף כל שבוע אופנוע, אעדכן אותך, נכון לשבוע זה: ב.מ.וו כביש לבןמ ענק. ומשתחל איתו בפקקים כמו ארנבת.

  7. אינני יודע לגביי המרחק מהבית- אבל משוכנע שרוב התאונות קורות בתוך העיר- ובמהירויות בנות שתי ספרות. אני פונה בזאת למנהיגנו באשר הם בב.מ.וו 528 החדש, היתה כבר הצעת חוק לביטול מס קניה על ציוד מיגון הכרחי לדו-גלגלי: קסדות, מגפיים, כפפות ומעילים שעברה בקריאה ראשונה. מקווה שמישהו מכם גולש בדו"גרי בשבת ו"יזכר" בהצעת חוק זו. וווווו כולנו נרוויח, היבואנים, הרוכבים והשוק הגוסס

  8. בבקשה תרכב בזהירות במסעותיך ובמבחני הציוד.

  9. בוא נאמר שהוא לא ממש מאוורר, אבל בהחלט איכותי וממוגן היטב. עוד קצת שטחי בד רשת לא היו מזיקים.

  10. הייתי בטוח שקיימים רק מגפיים מעל 1500 ש"ח. נעים להכיר.

  11. אני הרבה שנים בתחום הדו גלגלי. ותמיד רק שמעתי מכל מי שבוחן אופנועים חליפות מגפים ומה לא….שהמוצרים נשארים אצלם. מה אתם יותר צדיקים מהאפיפיור..? אתם פרייארים נקודה.

  12. זה שהם כותבים על המוצרים זה לא אומר שהם צריכים להשאיר אותם אצלהם. כל הכבוד לכם שאתם ישרים.

  13. איזה ערך אובייקטיבי יהיה למבחן אם הכתב משוחד מראש והציוד נשאר אצלו?
    השטות הכי גדולה בתגובה שלך שהתייחסת גם למבחני אופנועים, עכשיו בוא נבדוק נתונים יחד- דו"גרי בחנו רק בשנה האחרונה 30 כלים "וכולם נשארו אצלם??".
    אני מציע לך לבקר בחניון מערכת דו"גרי ולראות את כל הכלים "שנשארו" אחרי מבחנים.
    ולמערכת דו"גרי- אם מגיב 16 צודק ואני האהבל אני מבקש לעבוד אצלכם במבחני דרכים ומוכן לשלם לכם 5000 ש"ח על כל כלי שאבחן.
    ועכשיו ברצינות: תודה לכם על האמינות הרצינות ושלל הנושאים שאתם מאירים את עיננו הרוכבים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל